Gå til innhold

clutch

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Tror clutchen begynner å bli en smule dårlig på bilen min, synes den kan være tung på giran. Girkassen er det slark i...hvis man trør hardt på gasspedalen så går girstanga til høyre, ganske mye....liker ikke det helt for å si det sånn :/

Dessuten når æ kjører så dirrer det i pedalen, ekkel dirring....Vet noen hva det kan være. Jeg er vel ikke nødt til å både bytte girkassa å clutchen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror clutchen begynner å bli en smule dårlig på bilen min, synes den kan være tung på giran. Girkassen er det slark i...hvis man trør hardt på gasspedalen så går girstanga til høyre, ganske mye....liker ikke det helt for å si det sånn :/

Dessuten når æ kjører så dirrer det i pedalen, ekkel dirring....Vet noen hva det kan være. Jeg er vel ikke nødt til å både bytte girkassa å clutchen?

Det med at girstanga går til høyre er iallefall ikke girkassen sin feil. Det er p.g.a. at 240 har så myke/elendige motorfester.

Hvilken pedal dirrer forresten??

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at girstanga går til høyre er iallefall ikke girkassen sin feil. Det er p.g.a. at 240 har så myke/elendige motorfester.

Hvilken pedal dirrer forresten??

Det er gasspedalen som dirrer.

Kan jeg utbedre det at girstanga går til høyre?

Dessuten: Det er nesten umulig å gire fort fra første til andre gir, fordi den kommer i hakket til reversen. Litt småirriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gasspedalen som dirrer.

Dessuten: Det er nesten umulig å gire fort fra første til andre gir, fordi den kommer i hakket til reversen. Litt småirriterende.

Drar du i knappen for å få bilen i revers når du skal gire fra 1-2 gir.. virker nesten slik:P Har aldri merka det problemet på noen biler eg har kjørt... å ja...eg har gira fort:)

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også relativt store problemer med _raske_ girskift! er ikke at jeg hiver den i revers, men er så stor motstand(er vel monstersynkroniseringa som gjør det) lurer på om det kansje kan kome seg ved oljeskift på kassen.. det med sykt myke fester på volvoer, husker snakk om at "diselputer" var tingen..er det slike til 740 og..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jusere reverssperren med to skruver, gjort på under 5 min

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også relativt store problemer med _raske_ girskift! er ikke at jeg hiver den i revers, men er så stor motstand(er vel monstersynkroniseringa som gjør det) lurer på om det kansje kan kome seg ved oljeskift på kassen.. det med sykt myke fester på volvoer, husker snakk om at "diselputer" var tingen..er det slike til 740 og..?

Høre med bcb! De har forsterka motor puter til 240 iallefall (har akkurat kjøpt dem selv).

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider