Gå til innhold

Hva er hemmligheten??

Ranger emnet

Pegeot 205

Anbefalte innlegg

Nå har jo jeg turbomotor,men jeg har 3" eksos fra turbo,og kun bakpotte.Min er meget "lydløs" på tomgang og ved normal kjøring..satt på med en 200 sx meg 3" eksos og jeg holdt på å dette ut av alt bråket..Har HKS eksos på bilen min..

G-Man

4" og null potte :D er ikke lydløs på tomgang :driving

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuk du,,lol..hehe

Nei, vil ikke si det, men stort ga meg ett problem. Den minskede motstanden økte bensinforbruket noe jævelig så nå ser det ut til at jeg må investere i datasprut eller Apexi SFC for å slippe å bruke 2L på milen..

Eller Oppland snakket om en svenske som mappet om den orginale hjernen så vi får se hva vinteren bringer

Fikk forøvrig prøvd litt på is idag :wave Vi med evo går en fin tid i vente :D

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil ikke si det, men stort ga meg ett problem. Den minskede motstanden økte bensinforbruket noe jævelig så nå ser det ut til at jeg må investere i datasprut eller Apexi SFC for å slippe å bruke 2L på milen..

Eller Oppland snakket om en svenske som mappet om den orginale hjernen så vi får se hva vinteren bringer

Fikk forøvrig prøvd litt på is idag :wave Vi med evo går en fin tid i vente :D

Mvh

Jeg har Autronic SMC i min bil.Mappet på Flissundet og er meget fornøyd.Har nå skikkelig drag fra 2800 rpm og over heeele registeret til 7200..morro..var ute og "rægga" litt på snøen jeg og..første 4wd jeg eier,så det er jo greit å finne ut hvordan den oppfører seg.Grise gøy !!

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som gir "fet" lyd i rallybilene er Anti-lagen. Det er noe ettertenning system for å holde oppe turbotrykket slik som italieno sier.

Men dette er visst ikke så bra siden eksosanleggen ikke varer stort mer enn noen dager eller noe sånt... Vet ikke hva WRC gutta lager eksosanlegget av da men...

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som gir "fet" lyd i rallybilene er Anti-lagen. Det er noe ettertenning system for å holde oppe turbotrykket slik som italieno sier.

Men dette er visst ikke så bra siden eksosanleggen ikke varer stort mer enn noen dager eller noe sånt... Vet ikke hva WRC gutta lager eksosanlegget av da men...

Eksosanlegget går ikke i stykker da, men eksoshuset på turboen har det med å smelte med kraftig respons justert

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Autronic SMC i min bil.Mappet på Flissundet og er meget fornøyd.Har nå skikkelig drag fra 2800 rpm og over heeele registeret til 7200..morro..var ute og "rægga" litt på snøen jeg og..første 4wd jeg eier,så det er jo greit å finne ut hvordan den oppfører seg.Grise gøy !!

G-Man

Driver å veier mellom Autronic eller Motec pnp. Hvor mye tar Flissundet for å mappe? Har du egen boost kontroll eller er det Autronic'en som styrer det? Hører flere anbefaler meg å beholde Apexi AVC-r'en for å styre turbotrykket siden den orginale ikke bruker å henge med like godt bestandig.

Og vet ikke om Autronic godtar MAP istede for MAF slik som Motec gjør?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å veier mellom Autronic eller Motec pnp. Hvor mye tar Flissundet for å mappe? Har du egen boost kontroll eller er det Autronic'en som styrer det? Hører flere anbefaler meg å beholde Apexi AVC-r'en for å styre turbotrykket siden den orginale ikke bruker å henge med like godt bestandig.

Og vet ikke om Autronic godtar MAP istede for MAF slik som Motec gjør?

Mvh

Jeg betalte 5200.- for mappingen.De bruker så og si hele dagen på dette.De gjør dette skikkelig grundig,så jeg betalte med "glede". Jeg har en manuell boost controller av typen Turbo XS med RalliArt turbotrykkmåler.Luftmassemåleren min er borter,og erstattet med en MAP sensor..

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 5200.- for mappingen.De bruker så og si hele dagen på dette.De gjør dette skikkelig grundig,så jeg betalte med "glede".

Måtte den mappes opp igjen?

Ble det ikke gjort skikkelig da Svenna hadde den eller?

Synes den funket godt da vi var over fjellet med den..

Edit: Så i en annen tråd at du hadde mappet den igjen ja. hehe

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 5200.- for mappingen.De bruker så og si hele dagen på dette.De gjør dette skikkelig grundig,så jeg betalte med "glede". Jeg har en manuell boost controller av typen Turbo XS med RalliArt turbotrykkmåler.Luftmassemåleren min er borter,og erstattet med en MAP sensor..

G-Man

Blir d Autronic på meg så tror jeg Stensbøhl er rett mann for meg. Takker for info ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad, eg som har misforstått da.

Offtopic: Og menst vi er inne på kompresjon.

En kammerat av meg og en annen fyr skulle plane toppen på en Nissan sunny.

Hvor mye skall vi ta ? spurte dem.

Læreren sa 0,2mm.

Men hørte dem ortlig etter ? neida

Så det ente opp med att han ene fyren tok av 2mm av toppen :P

Etter en kjapp tur med komprisjons måler viste det seg en komprisjon på

15:1 :D Motoren var spinnvill, men den gjekk ikke så altforlenge. hehe.

En kompresjonsmåler måler ikke kompresjonsforholdet i motorn,

den måler hvor tette stempelringer og ventiler du har!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider