Gå til innhold

Hvor skal jeg starte med min golf 1,8t?

Ranger emnet

John_gti16

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte for ca 3 mnd siden meg en orginal 98 golf 1,8 gti turbo, 150 hk. Fra før av var det montert dump(ser ut til å være av plast) og k&n filter. Har lyst til å se på muligheten for litt viderebygging som chip og eff.anlegg mm. Problemet er bare at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne...Lurte på om det er noen som har tips om hva jeg burde begynne med. Lurer også på hvor mye bensinforbruket vil øke ved montering av chip. Burde jeg kjøpe en annen dump? Har den noe å si på effekten?

Etter jeg kjøpte bilen kjøpte jeg noen TØFFE 18`ATP felger med 225(passer perfekt. Fikk desverre ikke lagt ut bilde av disse:(

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er org med resirkventil ("dump") på denne.

Om du skal chippe bør denne byttes ut til en kraftigere type.

Før du chipper ville jeg satt på effektanlegg.

Ville latt flissund eller ts tatt seg av chippen.

Du skrev ikke noe om å senke den.. sett på et sett med fjærer som senker bare litt... Gir noe bedre kjøre egenskaper syntes jeg..

Ellers kan du gå for tak vinge om du ikke har det ca 1700 kr for org.

Får grøftelys til org fronten om du bryr deg - men koster ca 3500 kr.

Finnes egentlig enormt mye du kan gjøre med disse bilene.

Ville uansett ventet til etter vinteren med å chippe.

Har også en gti og tror ikke dette er noe vinterbil da det kommer så enormt mye vrimoment på lavt turtall ( spinner mye ). Så er ikke vits å gjøre det enda værre med chipp.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved normal kjøring, så skal bilen få redusert bensinforbruk etter chip.. jeg ligger på ca. 0.8 ved blandet kjøring.. vet ikke åssen dette er uten ny chip.. Lurer også selv på hvordan det høres ut med noe eksos, regner med at det blir som på gamle BMWen min, rustfritt er vel tingen..? Remus har vel mye fint..

Det ble nevnt her at man bør bytte resirk.vent etter chip, vet ikke om dette er gjort på min.. men turboen har en deilig lyd i tilbakeslaget sitt.. noe jeg ikke har hørt på org. 1.8t før.. kan det ha en sammenheng med ny resirk? i og med at det ikke er noe K/N type filter el. dump...

Noen som har noen lydfiler av en 1.8T med eksos?

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved normal kjøring, så skal bilen få redusert bensinforbruk etter chip.. jeg ligger på ca. 0.8 ved blandet kjøring.. vet ikke åssen dette er uten ny chip.. Lurer også selv på hvordan det høres ut med noe eksos, regner med at det blir som på gamle BMWen min, rustfritt er vel tingen..? Remus har vel mye fint..

Det ble nevnt her at man bør bytte resirk.vent etter chip, vet ikke om dette er gjort på min.. men turboen har en deilig lyd i tilbakeslaget sitt.. noe jeg ikke har hørt på org. 1.8t før.. kan det ha en sammenheng med ny resirk? i og med at det ikke er noe K/N type filter el. dump...

Noen som har noen lydfiler av en 1.8T med eksos?

Man trenger bare åpent filter for å få slik lyd. Hvis man vil ha en resirk.ventil som tåler mer enn den orginale GTi ventilen så kan man kjøpe en TT225 ventil hos VAG forhandleren for noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger bare åpent filter for å få slik lyd. Hvis man vil ha en resirk.ventil som tåler mer enn den orginale GTi ventilen så kan man kjøpe en TT225 ventil hos VAG forhandleren for noen hundrelapper.

Jau, men rart jeg har den lyden da.. jaja.. klager ikke;)

litt OT, sorry for det.. men MAGUN - den bilen din er helt rå! oppgraderingene dine er helt riktig!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er org med resirkventil ("dump") på denne.

Om du skal chippe bør denne byttes ut til en kraftigere type.

Før du chipper ville jeg satt på effektanlegg.

Ville latt flissund eller ts tatt seg av chippen.

Du skrev ikke noe om å senke den.. sett på et sett med fjærer som senker bare litt... Gir noe bedre kjøre egenskaper syntes jeg..

Ellers kan du gå for tak vinge om du ikke har det ca 1700 kr for org.

Får grøftelys til org fronten om du bryr deg - men koster ca 3500 kr.

Finnes egentlig enormt mye du kan gjøre med disse bilene.

Ville uansett ventet til etter vinteren med å chippe.

Har også en gti og tror ikke dette er noe vinterbil da det kommer så enormt mye vrimoment på lavt turtall ( spinner mye ). Så er ikke vits å gjøre det enda værre med chipp.

Du sier jeg burde la ts ta seg av chippen??

Er det ikke like greit å kjøpe chippe sjøl å montere den? Eller spesiallager di en chipp?

Noen bra sider å fåreslå til tuning og styling?

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare fraråde deg å handle med Powerzone. Kjøpte luftfilter fra dem for en mnd siden. Fikk for det første ikke alle delene (de sa ingen ting om at esken hadde vært pakket opp) Så svarte de ikke på noen av de 4-5 mailene jeg sendte dem. Når jeg ringte dem lovet de gull og grønne skoger, de skulle maile meg.. Men neida.. Nå etter mye kjefting skal jeg sende møkka tilbake.. :)

Skal du handle med Autospar så burde du vite at de trenger og et lite spark i ræva for å få sendt varene, men de er veldig samarbeidsvillig.

Er det noen du bør styre unna så er det Møller :) Dyrere deler etc. finner du ikke. Når du skal ha deler så tar du kontakt med enten meg eller TOP GUN. Jeg importerer litt av hvert fra tyskland, samme gjør TOP GUN..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ts racing var det bortkasta penger - men det var kanskje fordi de ikke selger dem .. hehe

225 har bare plast ventil den også ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jeg burde la ts ta seg av chippen??

Er det ikke like greit å kjøpe chippe sjøl å montere den? Eller spesiallager di en chipp?

Noen bra sider å fåreslå til tuning og styling?

Om ikke chippen er helt bra kan det skadet motoren... Hjemme mekkede chipper kan gå bra og kan gå dårlig ... ts feks har erfaring ....

Er ikke helt sikker - men tror chippen i golf gti er loddet .. er ikke jobb for hvem som helst å skifte den .. Statisk elektrisistet kan ødelegge hele hjernen.

Finner mye stilig på feks :

http://www.tsracing.no/

http://www.norskbildelesenter.no/

http://www.tuning.no/

uten at jeg vil si så mye om hvor du skal handle å ikke - så kan du ivertfall lese litt å se på noe bilder der...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider