Hot Rod Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Etter å ha banket svigningsdemperen på plass og skrudd den helt inntil, tok jeg tak i demperen og røsket hardt frem og tilbake i motorens lengderetning. Når jeg gjør dette, kjenner jeg at demperen (og dermed hele veiva) beveger seg bittelittegrann frem og tilbake. Er dette normalt? Skal veiva kunne bevege seg litt i motorens lengderetning? Eller har jeg ødelagt noe da jeg slo svigningsdemperen på plass? Demperen satt ikke spesielt hardt da jeg tok den av, og jeg måtte derfor ikke banke så forbannet hardt da jeg satte den på igjen. Men den var jo ikke romslig heller. Jeg bruke et trestykke som mellomstykke og en 2 kilos smedhammer. Så slo jeg til skruen i midten fikk tak med drøyt 1 cm. Da tok jeg sjansen på at gjengene ikke ble ødelagte og dro inn demperen det siste stykket ved hjelp av senterskruen. Men jeg liker ikke denne dødgangen på veiva. Sjekket ikke om det var slik på forhånd. Motoren skal ha gått ca 135000km. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Tror du må se i bøkene dine hva største tillatte slakk den veien er og måle. I og med at det er en motor som har hørt til en automatkasse, ville jeg jo tro at det bare er vanlig slitasje, evt helt normal slakk? Første Haynes manualen jeg åpna her sa: Crankshaft end play................305, 307 and 350 V8................0.002 to 0.006 in (0.0508 til 0.1524 mm) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Ok. Takker for svar. Satser på at det er ok. Er jo tross alt grove dimensjoner vi snakker om her, så de tåler sikkert en støyt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg