Leon Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Har en 740 med B230a som stopper under kjøring. dauer ut uten fusking eller annet tull, bare "dør". spesielt ved bremsing på motoren i lave hastigheter, men også ellers. starter ved første forsøk etterpå. Har hatt bilen på verksted, de bytta vakumslanger ved forgasser (den stopper fortsatt), og til uken skal den inn igjen for å fikse forgasseren (nål og dyser). men jeg er redd for at forgasseren ikke er problemet.. vil slitt nål og dyser i forgasser gi slike symptomer?? innbiller meg at forgasserfeil ville resultert i mer fusking og andre problemer? Når bilen har stoppet lyser ikke varsellampene, de går på når tenningen slås på igjen. (ladelampen lyser mens den dauer, men det er vel normalt?). Min teori er da tenningsfeil! Håper på hjelp, før verkstedet spiser tusenlappene mine uten å fikse det som er problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slidern Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det kan være vakumstyringen som fusker. Siden du sier at det skjer ting når du bremser. Bremsekraftregulatoren styrkes jo av vakum. Så det kan kanskje være noe der. Bare et tips Siter - Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil) - Nissan 200sx s13(Prosjekt) * Audi s2 (borte) * Coupe quattro 10vt (bortevekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dieseltrøkk Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hvis du har pirburg gasser, sjekk at det er god kontakt på ledningene inn på solenoiden som styrer overstrømmingsventilen, ved tomgangsskruen på gassern nesten ved flensen innsugsmanifolden, har plagdes litt der selv, så der er et tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej45 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jeg har pierburg forgasser, og har hatt akkurat de samme problemene. Jeg justerte rett og slett bare litt på tomgangsskruen så den sviver med litt høyere turtall på tomgang, og har ikke hatt noen problemer etter det m'm Siter " Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Har skiftet nål og dyse + justert gasseren, så den er bra nå. Men problemet med at den stopper er der fortsatt. Har konkludert med at feilen ligger i tenningslåsen. Har bestilt kontaktstykke som jeg får i morgen. over 1000 spenn! Så da er det bare å skifte og krysse fingrene! Satser på at det ikke er noe pes å få på plass ledningene...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg