Gå til innhold

stopper når jeg har på langlys

Ranger emnet

bj0nn

Anbefalte innlegg

når jeg er ute å kjører når det er mørkt så slår jeg på langlys, men da stopper bilen.. så slår jeg av langlysa, og da starter den igjenn.. min teori er noe jallakobla på bensinpumpa på et vis.. noen som vet hva jeg skal se etter? litt kjedlig uten langlys

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg er ute å kjører når det er mørkt så slår jeg på langlys, men da stopper bilen.. så slår jeg av langlysa, og da starter den igjenn.. min teori er noe jallakobla på bensinpumpa på et vis.. noen som vet hva jeg skal se etter? litt kjedlig uten langlys

noen som har hatt d skøy kanskje?hehe...hørtes ikke noe særlig ut.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært koblet noe jallamekk som du sier via bensinpumpa, tror j ikke bilen ville ha død helt med en gang som du beskriver... den ville vel ha fjuska litt først for så og stoppe trur nå j men...

hva skjer med resten av belysningen inne i dashbordet og.l?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja er litt merkelig.. ja jordingsfeil er sikkert grunnen, pga det lyser litt blinklys og sånt(svakt) når jeg har på vanlig kjørelys.. så jeg må vel gå over alle jordingspunkter, og sjekke skikkelig koblingene på bensinpumpa..

3" JT ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja er litt merkelig.. ja jordingsfeil er sikkert grunnen, pga det lyser litt blinklys og sånt(svakt) når jeg har på vanlig kjørelys.. så jeg må vel gå over alle jordingspunkter, og sjekke skikkelig koblingene på bensinpumpa..

Da har du nok en jordingsfeil ja...!

et lite tips vil være at du sjekker jordingpunktene bak park/blink på begge sider, der kan feilen ligge...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordinga på høyre side til parklyssaken datt ut. Da begynte vindushviskerene og gå når jeg skrudde på langlyset. Skrudde seg heller ikke av før jeg skrudde av alt av lys. :)

Men back to topic:

Du har ikke bare dårlig batteri. Husker dynamoen på gamle bilen til far var dårlig. Da lyste alt av instrumenter på dashbordet når vi skrudde på lyset. Deretter stoppa den. Men starta merklig nok med en gang etterpå, en liten stund til batteriet ble fucka.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nei har dreve å sjekka alle jordingspunkta bake nå, og alle var gode og faste og hadde bra kontakt.. så tok jeg tak i noen ledninger til frontlyset, og da slutta det.. så nå vet jeg hvor feilen ligger også.. rimelig glad da den ikke stoppa når jeg hadde på fultlys :P får sjekke mer i mårra når det er lyst

3" JT ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider