Gå til innhold

Kon-filter i Mazda'n!

Ranger emnet


Mazda626

Anbefalte innlegg

Det ble jo bra. Kjøpte du et universalfilter eler et modell tilpasset?

Var det mye plunder å få det til?

 

Litt off topic. Så under modding av grill tråden at du har hvite sideblinkers. Hvor har du fått tak i dem?

 

Det er et universalfilter! Bomz Racing Filter Type 2. Passer rett på innsugslangen.

 

Hmm, de hvite blinklysene! Får ikke bestemt meg om jeg liker dem eller ikke. Det er disse:

 

blink.jpg

 

Kjøpt hos Bilxtra, og er vel et CD Cardic -produkt. De er E godkjente, og det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man holder dem smørte så skal dem være gode dem også...

 

Spikern på hodet Elanzer.

 

Smøring på slike filtre er et must. Har drevet mye med snøscooter med sammetype filtre, og der er ordentlig smøring et must pga kort vei inn i sylindrer, vann og støv.

 

Ellers er vel cluet med disse filtrene å få mer kaldluft inn i motoren og litt mer hk, i tillegg til annen lyd i motoren?

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket du noe forskjell da?

Noe mere HK eller ikke?

Lyd?

 

Litt kvassere i pådrag, og mer lyd! Har også et innsats filter fra K&N liggende, skal prøve dette også. Dersom dette fungerer bedre / like bra, bruker jeg dette. Lyden for meg har ikke så mye å si.

 

Det skal sies at det lønner seg å nullstile hjerne ved bytte av filter, da bilen tross alt får mer luft. Dog vil dette justere seg automatisk etter hvert.

 

Bomz Racing Filter er satt i med olje fra produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kvassere i pådrag, og mer lyd! Har også et innsats filter fra K&N liggende, skal prøve dette også. Dersom dette fungerer bedre / like bra, bruker jeg dette. Lyden for meg har ikke så mye å si.

 

Det skal sies at det lønner seg å nullstile hjerne ved bytte av filter, da bilen tross alt får mer luft. Dog vil dette justere seg automatisk etter hvert.

 

Bomz Racing Filter er satt i med olje fra produsent.

Hvordan nullstiller du hjernen? Tar av minus polen og holder bremsepedalen nede i ett min? Luftmengdemåleren tåler veldig lite olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
på min og sikkert alle andre sin gd 2.2 sitter det en sort boks under fordeleren og koblet til innsugslangen.hva er det?resonansbok? kan den fjærnes og eventuelt hva skjer da?tenker på lyd eller effekt

 

Litt usikker på hva dette er, da jeg ikke kjenner til denne motoren! Men du kan vel kjøpe inn et filter å sette på? Her er det Elanzer har kjøpt til toppdekselet:

 

301.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår