Hot Rod Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Motorens høyre side: Hva er giveren med ledningstubben? Motorens venstre side: En giver mellom de to fremste tennpluggene (for anledningen malt rød...) En rett over oljefilteret til høyre i bildet. En på bunnpanna. Siden motoren er en TBI motor som bygges om til forgasser, kan/skal noen av disse plugges? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Den på det første bildet som sitter i motorblokka er knock-sensor’n, kan bare plugges hvis du skal bruke forgasser. Den som sitter i venstre toppen er en temperatur sensor, den i bunnpanna er enten oljetemp eller oljenivå sensor. Den over oljefilteret er mest sannsynlig for oljetrykk. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Takker! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Den på det første bildet som sitter i motorblokka er knock-sensor’n, kan bare plugges hvis du skal bruke forgasser. Den som sitter i venstre toppen er en temperatur sensor, den i bunnpanna er enten oljetemp eller oljenivå sensor. Den over oljefilteret er mest sannsynlig for oljetrykk. Når jeg etterhvert kommer så langt at jeg kjøper tempmålere osv, kan jeg da forvente at de passer rett på de kontaktene som allerede sitter på motoren? Hvis ikke så er tilfelle, kan jeg forvente at nødvendige følere med korrekte gjenger følger med målerne? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Har nettopp tatt ut min tbi (350 -90) jeg har kan ikke huske noen av disse sensorene på oljefiltersiden. Uten at jeg har sjekket det så trodde jeg at oljetrykket satt ved siden av HEI modulen i blokket.......men dette må jeg sjekke (har ikke manualen her). På den andre siden er den bankesensoren og den har du ingen nytte av når du bruker forgasser. Har du funnet ut vilken bensinpumpe du skal bruke? Jeg tenkte å bruke den som sitter i bilen med en brensletrykkregulator, men nå er jeg usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 CSB har ofta oljetrykksgivere både ved filteret og oppe i bakant av V'en.(Ved siden av fordeleren).Givere med 3 pinner fungerer også som en bryter for bensinpumpen.Det kan være inntil 3 tempgivere også.En til instrumentet, en til PCM og en som styrer kjøleviftene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 en til PCM og en som styrer kjøleviftene. PCM? hjernen? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Har nettopp tatt ut min tbi (350 -90) jeg har kan ikke huske noen av disse sensorene på oljefiltersiden. Uten at jeg har sjekket det så trodde jeg at oljetrykket satt ved siden av HEI modulen i blokket.......men dette må jeg sjekke (har ikke manualen her). På den andre siden er den bankesensoren og den har du ingen nytte av når du bruker forgasser. Har du funnet ut vilken bensinpumpe du skal bruke? Jeg tenkte å bruke den som sitter i bilen med en brensletrykkregulator, men nå er jeg usikker. Har ikke bestemt meg for type bensinpumpe ennå. Siden jeg kjøpte bare motoren, fulgte det selvsagt ikke med noen pumpe med den. Er det noen fordel for min del med el.pumpe kontra konvensjonell pumpe? Det var da en vanvittig mengde med oljetrykkmålere! På en forgassermotor klarer jeg meg med kun en går jeg utifra? Siden jeg skal ha el.kjølevifte, må jeg jo ha en temp giver/termostat til den pluss en til instrumentet, regner jeg med. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Hot rod, de vifte bryterne er sinnsykt dyre.. koster 700-800kr for ny, leit opp en dele bil/motor se om du kan få en brukt =) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Oljetrykksmåleren ved fordeleren har fire kontaktpunkter på min 90 modell. den fjærde er vell strøm antar jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Hot rod, de vifte bryterne er sinnsykt dyre.. koster 700-800kr for ny, leit opp en dele bil/motor se om du kan få en brukt =) Begynner å ane meg at det var en tabbe å hive det ledningsanlegget selv om det var ødelagt... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Er det noen fordel for min del med el.pumpe kontra konvensjonell pumpe? Min er mye lettere å starte med elpumpe. Jeg bare setter på tenninga og venter til pumpa har bygget opp bensintrykket (hører den roer seg ned) og vips så starter den:) Men mekanisk pumpe må du dra motoren på starteren for at du skal pumpe bensin frem. Litt kjipt når bilen har stått lenge og trykket er vekk.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Hvis du vil ha mekanisk pumpe må du også sjekke at motoren har eksenter"dingsen" på kamakslingen.Irriterende å oppdage at den mangler når motoren har kommet i bilen.Mange rodder sliter med små bensintanker, og hvis du kjører tom for bensin med gjevne mellomrom er jo elektrisk pumpe veldig kjekt å ha. De orginale viftebryterne blir ikke aktivert før du kommer langt over 100 grader.(104 er ganske vanlig).Summit selger brytere til ca 40 dollar med forskjellige temperaturområder.Ca 90 grader vil sikkert passe deg bedre.Regner med at du skal ha en kaldere termostat enn orginalt?Ca 85 grader gir litt mer effekt og hjelper en god del mot tenningsbank. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hvis du vil ha mekanisk pumpe må du også sjekke at motoren har eksenter"dingsen" på kamakslingen.Irriterende å oppdage at den mangler når motoren har kommet i bilen.Mange rodder sliter med små bensintanker, og hvis du kjører tom for bensin med gjevne mellomrom er jo elektrisk pumpe veldig kjekt å ha. De orginale viftebryterne blir ikke aktivert før du kommer langt over 100 grader.(104 er ganske vanlig).Summit selger brytere til ca 40 dollar med forskjellige temperaturområder.Ca 90 grader vil sikkert passe deg bedre.Regner med at du skal ha en kaldere termostat enn orginalt?Ca 85 grader gir litt mer effekt og hjelper en god del mot tenningsbank. Har hørt snakk om at TBI motoren har litt annen kam enn forgassermotorene. Noen sier det, andre sier de er like. Kanskje forskjellen består i nettopp dette. Slike småting som dette er svært verdifullt å vite på forhånd, ja. Apropos viftebrytere, så hadde også jeg mistanke om at det finnes billigere alternativer for min del. Painless Wiring f.eks har ledningskit for termostatstyring av el. vifte, så jeg regner med det ordner seg uansett. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Er ikke sikker på hvordan Chevrolet har løst dette, men de fleste andre åttere har en løs skive som skrues fast med utenpå tannhjulet med samme skruen, så det er ikke nødvendigvis noe forskjell på kammen. Men en annen kan er jo å anbefale likevel da. Må jo ha litt fres i greiene og. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.