Gå til innhold

"forsinka" tråd om E30 min!

Ranger emnet

M 4-life

Anbefalte innlegg

legger ut noen bilder av E30 min.

Picture010.jpg

Picture008.jpg

Picture007.jpg

318i 87 modell.

kjøpte den for litt under ett år siden. 19000,-

da hadde den gått 180.

videre planer er ikke mange pga av tynn bankkonto, men diverse lakkering av svart frontleppe-->rød, og chrome på fangere-->svart eller rød. fjerning av rust. Lurer også på en m-tech bakfanger. Utvide stereon...

var desverre ikke nyvaska da disse bildene ble tatt!

-BMW 318i E30 2 dørs 1987

Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal var den vel ikke, men obligatoriske er de nok blitt. Med mindre man har sorte DE lykter foran, da kan man nesten med fordel droppe disse. Men med vanlige blanke lykter er disse med å tone ned fronten litt.

Pen bil forresten. Min første bil var en 84 318i. Kan ha det nok morro med de selv om det ikkje er "mer" en 105HK. Men de virker da. Går like godt som 320 fra samme periode...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes lyktelista gjør seg bra på E30. Blir litt mere "badlook"

BMW324TDa: som du sikkert vet er dette M10 motoren. akkurat i skille mellom M10 og M40. vet du hva forskjellen er bortsett fra en anelse mer power?

og bmW323turbo: ja,fangerne skal lakkes asap. ser mye mer cleant ut. men er usikker på hvordan. bare lakke chromen rød og beholde plasten svart eller alt svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sånn 100% inne på forskjellene, men M10 motorene er mye bedre enn M40 motorene. M40 har registerREIM mot M10 sitt registerKJEDE. M40 har register intervaller på 40K km. I tilegg er det mye dårligere topper og lignende på M40. M10 er i bunn og grunn en mer solid og holdbar konstruksjon.

I følge det eg har lest rundt om så tåler M10 f.eks 1 bar ladetrykk uten de helt store forsterkningene.

Effektmessig er det vel ikkje de helt store forskjellene heller. 105 i M10 mot 113 i M40 såvidt eg husker i farten. Har nå kjørt begge i løpet av årenes løp og det er ikkje nevneverdig forskjell såvidt eg husker.

Tilslutt så synes eg det er penest med svarte nyrer (alt svart), men det er litt mer "personlig/eget/spesielt" når man lakker ringene rød og midten sort. Rød er den eneste fargen eg synes man kan lakke ringene i bilens farge på. Så eg ville bare prøvd meg frem. Skaff deg ett sett til (100kr brukt eller no') og test begge kombinasjone, så bruker du det du synes blir penest...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fornøyd med M10 så lang vertfall ja. ingen store problemer. eneste er at den er tungstarta. må stå å "file" litt lenge før den kommer.

den lakeringa jeg nevnte var støtfangerne, hvordan jeg skal lakke de. nyrene skal være helt svarte som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider