Gå til innhold

Hva faen er galt nå?!?!?

HiiP

Anbefalte innlegg

Hva er det som er galt med dama mi? Hu går fint til hu blir varm. Da begynner hu å fuske å stoppe!

Har sjekka plugg kabler, plugger og vakum slanger. Har bytta ur t 2 slanger som ikke var bra. Har tømt luft filter for sand og blader etter min lille utforkjøring på rudskogen...

Hva er det som er galt?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Bilen stopper fortsatt for meg... Nå har den vært på værksted i sverige og fått nye bremser som er kjempe fint. Kosta ca 4500 nok. Det dem ikke har gjort er å se på motoren og hvorfor den stopper. Plugg kabler sa dem... Jaja tengte jeg da og fikk meg nye plugg kabler... Sukk det virka ikke.

Åge og Mr Happy sa begge at bilen hadde/har et problem med vakum eller falskluft? samme sak? ;)

Nå har jeg bytta ut alle faens vakum slanger... uten at dette hjalp noe... *sukk* Skal kjøpe meg nytt luft filter og bensin filter til uka for å se om dette hjelper. Noen som har noen andre forslag.

Bilen dør ut da den egentelig skal gå på tomgang... Den dør strax jeg stopper i kryss og lignende... Kø er noe dritt...

Den starter med en gang igjen... Trenger så vidt å vri om nøkklen...

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standaren på de gamle slangene var heller dårlig... Dette er 2 kabler som var ryki. Hang og slang... Samtlige slanger var sprekte ved festene... Ikke rart man trodde dette var feilen...

post-163-1380485130809_thumb.jpg

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Har bilen tomgangsdyse mon tro?

Kan det tenkes at du har skadet noe når du kjørte ut?

Ødelagt temp-sensor?

Tomgangs dyse? Har en tomgangs regulator som er bygd opp av 3 stk elektromagneter som skyver et stempel av et slag. Får ikke kjøpt løst, Må bytte hele spljeld huset... Det er under et år siden det ble byttet så det burde ikke være det som er feil? Har sjekka ECU om den har noen feil meldinger å komme med, men den sier at alt er bra...

Temp sensor? Kanskje ? Hvem av dem ? Har også tengt på luft mengde måleren...

Tror ikke det har noe med turen i sand fella på rudskogen å gjøre... Den virka lenge etter det... Feilen oppstod etter at jeg lagde hull i boksen som kapsler inn luft filteret... slik at den skal få mer luft litt lettere.

Kan vel ikke ha noe å si det?

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Tomgangs dyse? Har en tomgangs regulator som er bygd opp av 3 stk elektromagneter som skyver et stempel av et slag. Får ikke kjøpt løst, Må bytte hele spljeld huset... Det er under et år siden det ble byttet så det burde ikke være det som er feil? Har sjekka ECU om den har noen feil meldinger å komme med, men den sier at alt er bra...

Temp sensor? Kanskje ? Hvem av dem ? Har også tengt på luft mengde måleren...

Tror ikke det har noe med turen i sand fella på rudskogen å gjøre... Den virka lenge etter det... Feilen oppstod etter at jeg lagde hull i boksen som kapsler inn luft filteret... slik at den skal få mer luft litt lettere.

Kan vel ikke ha noe å si det?

Om det kom like etter du lagde hullene, så har det nok noe med det å gjøre.

Er det 4G63 motor dette?

Har du borret deg inn i luftmengdemåleren å skadet den på en måte? Glemt å koble den til igjen, evt ikke koblet den skikkelig/røket en ledning osv?

Er det noen sensoerer på insugsrøret til boksen?

Er luftmengdemåleren plassert skikkelig oppi boksen?

Har du glemt å feste noen insugsslanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider