Gå til innhold

Corra prosjekt!

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

Jess, da fikk endelig jeg kjøpt meg en Corrado også :D Den er en koksgrå '89 G60 som har kjørt sine 225000 kilometer siden fabrikken, men det synes ikke. Interiøret er helt strøkent, det ser faktisk ut som det er nytt, da det ikke er ETT merke eller skade på det. Den ble omlakkert i bilens farge for et par år siden, forrige eier betalte rundt 60 000 kr for lakkeringsjobben, da den fikk over 10 lag med klarlakk på seg.

Men nå må jeg slutte å skryte, og heller fortelle hva som er gjort, og ikke minst hva som skal skje fortløpende :D

 

Det som har blitt gjort er i hovedsak:

- K&N filter

- 65mm ladehjul

- Chip

- Stabilisatorstag foran OG bak

- 60mm Weitec senkefjærer og gule trykkjusterbare dempere f/b

- HKS Turbotimer

- Pluss alt det dere ser utenpå og inni på bildene da :)

 

Jeg må også nevne at jeg fikk med en gjennomsnittlig telefonbok med kvitteringer, med uhorvelige verdier lagt ned i bilen. Giringen føles veldig tight, og det eneste negative jeg kan si om bilen er at starteren sviktet litt i dag tidlig, men etter en kjapp telefon til selger fikk jeg vite det hemmelige trikset. Jeg fikk jo med ny starter da, så han svindlet meg ikke akkurat. Den er også litt ustø på tomgangen, dvs. den svinger litt opp og ned med en gang man starter den. Gjerne så mye at den kveler seg med en gang. Og spesielt hvis man ikke har den i fri.

 

Det jeg har tenkt til å gjøre, er:

- Intercooler slange kit inkl. blow-off ventil

- En del krom deler til motorrommet (bl.a. topplokket)

- Fullt Samco kjølesystem kit

- Dobbelt luftfilter?

- Endel annet stash til motoren, men ikke så mye mer i effekt.

- Flytte batteriet til bagasjerommet

- Bygge annlegg i bagasjerommet i glassfiber (1 stk. subber, batteri, 2 forsterkere (monoblokk og 4ch)

- Sette inn høyttalerne jeg har kjøpt (Focal komp. sett og 6"x9" 2-veis høyttalere)

- Instrumenter i a-stolpen (turbotrykk, voltmeter) og fjerne instrumenter i midtkonsollen?

- Kanskje lakkere litt inni?

 

Dessuten er jeg keen på å skaffe meg en original girkule i skinn, har en nesten ny (helt strøken) momo kule å bytte mot (mot lite mellomlegg). PM meg hvis du har en til salgs (bør være som ny)

 

Men vi tar det som det kommer. Mesteparten av det som skjer i motorrommet kan ta litt tid før skjer, da jeg må lære meg litt om motoren først.

 

Her er et par bilder fra salgsannonsen, skal få tatt noen nye til uken.

 

bilen_bak.jpg

closeup%20front.jpg

closeup%20side.jpg

motor.jpg

panser2.jpg

bilen_fixd.jpg

 

More to come :D Hva synes dere forresten? Ga 70000 for bilen, hvis noen lurte.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det lurte jeg på også, funker det på g60? og hva brukes det til?

Når du har vært ute og grisekjørt med turbo, så skal man helst stå og la motoren gå litt på tomgang så den får kjølt seg ned. Hvis du vil slippe dette så monterer du turbotimer så kan du bare gå fra bilen også står den og går og skrur seg av etter f.eks 1minutt. Alt etter hva du stiller den inn på.

Men skjønner ikke hvorfor han skal ha det på G-lader

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kjøler vel ned g-laderen eller noe? Dessuten har den masse fete andre funksjoner, som f.eks. 0-100 timer, 1/4 timer osv. Det feteste med den er at den blinker rødt ved f.eks. 5500rpm og enda en gang ved redline. Er vel uansett bra å kjøle ned motoren litt etter hard kjøring?

 

Ang. lakkjobben, synes det var mye cash selv, men det var det han sa :)

 

Man legger ikke merke til det med baklyktene i real life. Tror han har fikset det allerede. Hvis ikke, skal jeg seff ta en titt på det.

 

Jeg vil bare ha pop-opp lyden jeg. Får man ikke den lyden ved å sette på en bov? Andre måter å få den?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår