Gå til innhold

Corra prosjekt!

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

den kjøler vel ned g-laderen eller noe? Dessuten har den masse fete andre funksjoner, som f.eks. 0-100 timer, 1/4 timer osv. Det feteste med den er at den blinker rødt ved f.eks. 5500rpm og enda en gang ved redline. Er vel uansett bra å kjøle ned motoren litt etter hard kjøring?

 

Ang. lakkjobben, synes det var mye cash selv, men det var det han sa :)

 

Man legger ikke merke til det med baklyktene i real life. Tror han har fikset det allerede. Hvis ikke, skal jeg seff ta en titt på det.

 

Jeg vil bare ha pop-opp lyden jeg. Får man ikke den lyden ved å sette på en bov? Andre måter å få den?

 

G-Laderen blir omtrent ikke varm i det hele tatt uansett hvordan du kjører, det merker du ved at du kan legge hånda rett på den rett etter at du har kjørt den ganske hardt!Turbo-timer'en er laget for å kjøle ned Turbo, fordi den trenger det etter hardkjøring,da den blir EKSTREMT varm av og til...

 

Angående dump-ventilen så kan du risikere å miste ladetrykk ved å bruke det...Da mange av de ikke klarer å lukke stempelet helt, og da vil det lekke ut trykk der..Det finnes alternativ til dump-ventil, en kan f.eks. kjøpe en elektronisk en som man kan styre manuelt og/eller la den bli vakuumstyrt, som lager akkurat samme lyd, og man kan justere varigheten på "pshh"-lyden(http://www.sunamiturbo.com/sunamiturbo.html

)...På min har jeg den såkalte "G60"-lyden, virker som det er returen som går ut filteret,men er ikke sikker på hvorfor jeg har den egentli,har ikke hørt noen andre som har det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G-Laderen blir omtrent ikke varm i det hele tatt uansett hvordan du kjører, det merker du ved at du kan legge hånda rett på den rett etter at du har kjørt den ganske hardt!Turbo-timer'en er laget for å kjøle ned Turbo, fordi den trenger det etter hardkjøring,da den blir EKSTREMT varm av og til...

 

Angående dump-ventilen så kan du risikere å miste ladetrykk ved å bruke det...Da mange av de ikke klarer å lukke stempelet helt, og da vil det lekke ut trykk der..Det finnes alternativ til dump-ventil, en kan f.eks. kjøpe en elektronisk en som man kan styre manuelt og/eller la den bli vakuumstyrt, som lager akkurat samme lyd, og man kan justere varigheten på "pshh"-lyden(http://www.sunamiturbo.com/sunamiturbo.html

)...På min har jeg den såkalte "G60"-lyden, virker som det er returen som går ut filteret,men er ikke sikker på hvorfor jeg har den egentli,har ikke hørt noen andre som har det enda...

 

 

Jeg har sånn Pshhhh lyd med det kommer fra K&N filtret;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat hadde en corrado G60 som var bygd om til turbo, pga at g-laderen tok kvelden. Den gikk veldig bra. bremsa ca 240hk. Men der ble man litt lei dumpen etter en stund.

Men corrado er en av de bilene vag har vært flinke med synes nå jeg

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn Pshhhh lyd med det kommer fra K&N filtret;)

 

Ja det er sånn jeg også har, kommer ut fra K&N-filteret...Vet du om det er returen som kommer ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den elekriske er jo sinnsykt lame da!! Flaut som faen!!

 

Joda, det er jo klart det, MEN hvis han absolutt vil ha lyden så er det bedre å bruke en sånn enn å bruke en dump-ventil hvor han mister ladetrykk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo klart det, MEN hvis han absolutt vil ha lyden så er det bedre å bruke en sånn enn å bruke en dump-ventil hvor han mister ladetrykk!!!

 

ta av returrøret som går inn på g-lader, og så kommer det nyselyd fra returen ved innsuget!

Da må du jo evnt sette på ekstra luftfilter på g-lader evnt tette igjen hullet!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en sånn elektrisk vil jeg ikke ha. Motoren lager forresten bra nok lyd som det er.

 

Var litt morsomt egentlig, jeg gikk en halvtime tidligere til skolen idag, fordi jeg ville titte litt på bilen min. Jeg tar meg selv i å glise hver gang jeg ser på den. Tror jeg er forelsket.

 

Hva bør en bil med 65mm ladehjul lade? Tror jeg målte 0.7 bar eller noe. Er dette for lite?

 

RadoJeppe, det er en sånn instrumentholder i midten som kan holde to målere (min har bare en trykk-måler, og jeg vil heller ha det i a-stolpen).

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av returrøret som går inn på g-lader, og så kommer det nyselyd fra returen ved innsuget!

Da må du jo evnt sette på ekstra luftfilter på g-lader evnt tette igjen hullet!

 

Ja er jo klar over det, men har fremdeles retur-røret på jeg...Får allikevel den lyden drunk ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sånn jeg også har, kommer ut fra K&N-filteret...Vet du om det er returen som kommer ut???

 

Det må jo nesten være returen da! Hva annet kan det være.. Jeg skal høre med Vw xperten!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår