Gå til innhold

Corra prosjekt!

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tviler på det e returen som kommer ut fra filtrene men kommer vel litt ekstra sugelyd og pluss bypassen i friluft får du ganske bra pyyshh lyd , har jeg hvertfall nå . du får jo pittelitt lyd med returen på og det er jo tross alt bare ett plastrør som "demper" lyden.

Det er ikke "bittelitt" lyd som kommer , det er omtrent som en dump-ventil...Så vet ikke hva det kan være jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden kommer fra returluften som blir sendt ut av luftfilteret igjen. Når du slipper opp fra mye pådrag er det mye luft som blir sluppet tilbake i bypassen. Det er mer en laderen suger inn akkurat da, så da går det ut i filteret. 0,7 bar med 65 hjul tyder enten på en lader som er på randen til å rase, eller stor ladeluftlekkasje. Bør lade 1,0-1,2 bar med 65 hjul. Er borkastet med 65 hjul, kontra 68 hjul på Corrado, med mindre du har oppgradert intercooleren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden kommer fra returluften som blir sendt ut av luftfilteret igjen. Når du slipper opp fra mye pådrag er det mye luft som blir sluppet tilbake i bypassen. Det er mer en laderen suger inn akkurat da, så da går det ut i filteret. 0,7 bar med 65 hjul tyder enten på en lader som er på randen til å rase, eller stor ladeluftlekkasje. Bør lade 1,0-1,2 bar med 65 hjul. Er borkastet med 65 hjul, kontra 68 hjul på Corrado, med mindre du har oppgradert intercooleren

laderen ble skiftet i '02, 25,000 km siden. snart på tide å ta en liten service, kanskje? Skal sjekke hele trykksystemet om to helger eller så, så vi får se da. Kan jo sjekke ladetrykket enda en gang. Det er ikke noen annen måte enn å gi full gass for å sjekke max ladetrykk, er det det? (oh what a shame ;) )

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jess, ei litta update. Fikk endelig fikset tomgangen min! Den drev og tullet litt, dvs. at da jeg startet den, brummer den opp som vanlig, men faller veldig lavt ned igjen, for så å kvele seg eller gå svært ustabilt for en god stund.

Takket være DERE på dette supre forumet fant jeg ut at det var ISVen som var litt "dirrty". Så istedenfor å rengjøre den med en gang, stakk jeg innom Møller Skøyen for å se hva en NY isv kostet. Little did I know, en fabrikkny ISV koster i overkant av 3.000 KR!

Så etter å ha fått skremt livskiten ut av meg, bestemte jeg meg for å prøve å rengjøre jævelskapen. Jeg kjøpte sånn injection trim, dvs. 60kr kvartliteren-bensin., og la inn/ut siden nedi suppa. Den så helt ren ut, men etter litt kvalitetstid, var injector-trimen ganske grumsete. Og etter litt finpuss, stappet jeg den tilbake i bilen, startet opp, og fikk den ikke under 900 rpm :D før lå den og vippet på 800 når den først stabiliserte seg.

Jess, så da var det gjort, og 3000kr penger spart. Skikkelig stolt av min første selvmekka ting! Nå er jeg på vei til å bli en skikkelig hobbymekaniker :D :D :D

Neste stage er ny clutch.. Tror jeg skal kjøpe en original en, evnt. en rip-off til halvparten av prisen. Er det billigere å kjøpe slikt i utlandet?

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, ei litta update. Fikk endelig fikset tomgangen min! Den drev og tullet litt, dvs. at da jeg startet den, brummer den opp som vanlig, men faller veldig lavt ned igjen, for så å kvele seg eller gå svært ustabilt for en god stund.

Takket være DERE på dette supre forumet fant jeg ut at det var ISVen som var litt "dirrty". Så istedenfor å rengjøre den med en gang, stakk jeg innom Møller Skøyen for å se hva en NY isv kostet. Little did I know, en fabrikkny ISV koster i overkant av 3.000 KR!

Så etter å ha fått skremt livskiten ut av meg, bestemte jeg meg for å prøve å rengjøre jævelskapen. Jeg kjøpte sånn injection trim, dvs. 60kr kvartliteren-bensin., og la inn/ut siden nedi suppa. Den så helt ren ut, men etter litt kvalitetstid, var injector-trimen ganske grumsete. Og etter litt finpuss, stappet jeg den tilbake i bilen, startet opp, og fikk den ikke under 900 rpm :D før lå den og vippet på 800 når den først stabiliserte seg.

Jess, så da var det gjort, og 3000kr penger spart. Skikkelig stolt av min første selvmekka ting! Nå er jeg på vei til å bli en skikkelig hobbymekaniker :D :D :D

Neste stage er ny clutch.. Tror jeg skal kjøpe en original en, evnt. en rip-off til halvparten av prisen. Er det billigere å kjøpe slikt i utlandet?

Du kan jo høre hvor mye Norskbildelesenter skal ha for en.

Deler er som regel mye billigere i utlandet, men da må du også vente en stund på å få delen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skal ta en titt hvis jeg trenger en ny. Er fortsatt ikke helt som ny dessverre.

Lattis, jeg glemte å sette bilen i gir da jeg parkerte den her om dagen, og så skled den sakte men sikkert ned på tvers av fellesgarasjen, dvs. blokket for alle bilene i begge retninger. Veldig flaut, og jeg fikk a) en liten (TINY) bulk i bakfangeren, og b) hvitmaling og riper utover hele høyrespeilet. Huff, jeg får se og få fikset det igjen.

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skal ta en titt hvis jeg trenger en ny. Er fortsatt ikke helt som ny dessverre.

Lattis, jeg glemte å sette bilen i gir da jeg parkerte den her om dagen, og så skled den sakte men sikkert ned på tvers av fellesgarasjen, dvs. blokket for alle bilene i begge retninger. Veldig flaut, og jeg fikk a) en liten (TINY) bulk i bakfangeren, og b) hvitmaling og riper utover hele høyrespeilet. Huff, jeg får se og få fikset det igjen.

Kjipt å høre.. Veldig dumt.

Jeg bruker ALTID brekket og setter den i gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there done that:P

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hammer

Kjørte på vinteren jeg, der den daverende dama bodde så var jeg vant til at det var kant og snø, så en dag så rygga jeg rett inn i betongen og måtte skifte eksos:op Var mildt og snøen var borte den dagen gitt:op

Faanmeg tamt på byen i kveld, hjemme allerede...jeje, jobb om 6 timer cheers

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke hatt noen pinelige hendelser med bil jeg da. Glad for det.

Er jæverlig kjipt når sånt skjer. Håper det ALDRI hender meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider