Gå til innhold

Corra prosjekt!

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

Jess, da fikk jeg endelig somlet meg til en update.

Spilleren min er nå skiftet til fordel for en Alpine CDA-9950, med iPod interface. Jeg satt en liten stripe med borrelås på både ipoden og siden av dashet, så nå sitter den som limt, eller løst i lommen min hvis jeg skal høre på musikk. Dessverre får jeg sånn "alternator feedback" når jeg slår på stereoen. Noen ideer?

Jeg satt også inn nye røde leds i instrumentpanelet etter ca. altfor mye dritt for å få det helt ut, og pent på plass igjen. Jeg har kjøpt et nytt vr6 instrumentpanel for deler, da jeg må skifte ut noen smådeler der inne.

Jeg har dessuten mottatt nytt luftfilter, chrome luftfilterbend og et rs-utblås fra Volksport (takker for finfin service og 10% rabatt ;) ), og har satt på alt bortsett fra rs-utblåset. Jeg får leie en garasje i nærmiljøet for 20 spenn kvelden fremover, så jeg skal ta en tur innom der.

Jeg har også bestilt en rekke smådeler fra en engelsk vr6 som skulle vrakes. Bl.a. ny soltakbryter, tåkelys, tow-eye covers, tre-eikers originalt skinnratt, nytt passasjerside speil (klarte å knuse det helt enda en gang), nytt passasjerside håndtak (begynner å gi etter, greit å ha et i reserve), originale matter, gear-coveret (det som det står karmann på) og enda et par småting.

Jeg har bestilt, mottatt og montert en skinn girkule med svart skinn (rød søm) girsekk fra riegeretc.com også. Skikkelig kvalitetsgreier.

Så ting går fremover, og jeg lærer mer og mer om corradoer som tiden går. Jeg skal kjøre opp i morgen, så jeg er dritspent på om dette går bra. Oslo er ikke lett å kjøre opp i, spesiellt i juletrafikken.

Bilder kommer, skal ta noen i kveld

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da fikk jeg lappen, og er veldig stolt. Update med masse bilder kommer innen uken.

Gratulerer! En får lappen og en mister lappen, ordentlig intriger dette! :D

Venter på mange bilder nå hvis du får tid mellom all kjøringa!

Kjør med vett ligg brett!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

takker og bukker :)

Da fikk jeg et pent lite originalt 3-eikers skinnratt i posten, men hvordan setter jeg det på? Jeg skjønner at det bare er å skru av det gamle (har et org. 4-eikers skinnratt nå), men det er ikke et stort nok hull i 3-eiker-rattet til å få 24mm fastnøkkelen inn. Hvordan gjør man dette? Det er forresten kjempefint, og ikke slitt i det hele tatt, så jeg er ganske fornøyd med å kjøpe det for 1000kr.

Har forresten et par deler til salgs.

- Originalt rado 4-eikers skinnratt (god stand) ~ 700kr

- Originalt rado 4-eikers plastratt (god stand) ~ 200kr

- Lugi 280mm svart skinnratt inkl. boss ~ 900kr

- Komplett ledningsnett '89 rado G60 ~ 1000-1500kr

- '89 rado G60 ECU ~ 1500kr+

- Momo girkule (perforert svart skinn / aluminium, rund) som acoupe har ~ 500kr i original boks

- 3stk. Momo setebelteputer, røde med gule "momo" lapper på ~ 200kr

one love. Jeg lover å hente kameraet mitt i morgen

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider