Gå til innhold

Miniamatørtest av "Vamp Audio" sin DC-12!

Ranger emnet


BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Hallais Hifonic :)

 

148 dB med to slike subber burde ikke være noe problem nei..

 

Har jo selv planer om å spille høyere 150dB i løpet av neste års sesong med 1 stk 12"

Klarer jeg ikke det blir jeg skuffet....

I år så er det vel nesten bare Street A klassen som har fått seg ett løft, til tross for den lille deltakelsen i den klassen....

Kan bli moro i neste sesong...

 

Heihei :)

 

Jeg vet du kommer over 150 :D

 

Men kan ikke du BoomBoxx skaffe T/S parametre på suben og lage skikkelig kasse til den når du får ny forsterker så vi får vite om lydkvaliteten er noe bra da? Litt dumt å si at den er bra når du ikke har testet den skikkelig og sier at lyden var ræv :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror det blir litt dumt å begynne å fortelle at det er drit og de spiller så å så høyt,dette er høyt for den normale bilen som går i gata og det er vel litt forskjell når noen som ikke har så mye peil klarer å få dette til,kan vel ikke sammenliknes med dette å drive med bilstereo som en sport og har tilgang til det dere trenger og noen er Kanskje perfekt mens andre ikke er det,det er vel ikke så jævla vanskelig å forstå,hvis folk i gata vil ha det sånn,hvorfor ikke la de få det da,dere får det jo slik dere vil ha det og folk må vel kunne kjøpe en ting uten å bli dømt nedenom og hjem.... :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nils Petter da, er det EKKO her.......

Tror jeg hørte dette på den tiden IFJOR også drunk

 

Neida, bare tuller jeg...

 

Neste sesong i dB Drag Racing kommer til å bli bedre enn den noen gang har vært, masse planer allerede, og masse er faktisk allerede i boks...

 

Så har ikke DU der ute begynnt å bygge en dB bil enda, så bør du gjøre det :)

Frekk i kjeften eller?! ;)

 

Er jo ikke min feil at anlegget kommer i tide, men skjønner jo nå at jeg burde mast mer, hehe :)

 

MEN nåååååå! da altså!!! hehe....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, smaken er som baken, delt og i det i midten skal jeg ikke, dannet som jeg er, bry meg om. Etter en heller givende diskusjon med ett stk. audiofil og ett stk. "elkjøphappy" mann kommer jeg til den konklusjon at en ikke vet hva som er bra før en har hørt noe som får nakkehåra til å vibrere i vellyst selv ved lave volum.

Lydtrykk er som kjent en stor psykoakustisk faktor for at folk skal tro at ting "spiller bra".

En viss 10" Etonsub som nå endelig har inntatt sitt rettmessige hjem i en smule pyramideforma kasse som er dødtung og dempa etter alle kunstenes regler gjorde nok susen til å få "elkjøpmannen" til å måpe her. Bassgitaren til Flea i "take it away" er legendarisk. En annen ting er "Spread" med "Outcast". Om en ikke klarer å spille disse rent og pent har en ikke mye å samle på i mine ører for å si det sånn. Men det er meg da...

Om en kaller det Vamp, DynaBel, Merke"X" eller whatever så krever jeg mer enn en evt. flashy hjemmeside og hjemmesnekra resultater for å få trua på produktet.

-No offence til BoomBoxx, syns du gjør en kjempejobb her jeg! Misforstå meg rett. Syns du bidrar mye til debatten her :) (hvorvidt mitt bidrag er matnyttig får bli opp til andre å vurdere)

En av grunnene til at jeg har det jeg har bassmessig (både for hjem og bil) nå er at jeg var skikkelig inkvisitorisk opp mot produsenten(e). Da det viste seg at det her ikke var noe en kunne sette fingeren på kompetansemessig og at selger kunne koke ned relativt avansert teori til et "folkelig" nivå og i tillegg smøre hjernevindingene mine med lettfattelige fysiske data så var jeg ikke i tvil.

Kan produsentene av div. andre nye merker gjøre det samme så er jeg helt med. Ellers vil det være like enkelt å få overbevist meg om at kinasuber av heller diskutabel kvalitet er verdt det som folk forlanger som å koke ned tunnelteori til tre ord...

Tall lyver ikke, det er nå engang matematikkens skjønne, om enn ubønnhørlige verden, subjektivitet kan dog ikke måles ved tradisjonelle metoder. Her spiller erfaring og personlige krav en stor rolle. Poenget skulle si seg selv :)

________________________________________

Det skal nok sies at jeg har en smule hang til teoretisk vinkling på ting, men jeg prøver så godt jeg kan og så langt tiden strekker til å føre en mer praktisk tilnærming av ting i tillegg.

Fortsatt god helg folkens :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå sammenligner vi kunnskaper mellom nordmenn og andre europeere ikke subber? 148,6 dB er ikke problem! Kan klare det med to sony xplod 12" hvis du bare vil. Hvor har du fra at kassa som 148,6dB blr spilt med var til musikk/daglig bruk?

 

Og siden vi nå kan bruke den prisen vi får subber til og ikke veiledende pris så kan jeg skaffe to spl dynamics 15" til rundt 2000 kr stk. Dette bør da klare 148,6dB? :D

 

 

Kjenner han som spilte de mye omtalte 148,6db`ene.. kassen som står i bilen er i dagelig bruk, bare så det er sagt. En ting til, den dagen noen i norge spiller over 148,6 db men 2 xplod 12" subber, skal jeg faen meg spise skoa mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner han som spilte de mye omtalte 148,6db`ene.. kassen som står i bilen er i dagelig bruk, bare så det er sagt. En ting til, den dagen noen i norge spiller over 148,6 db men 2 xplod 12" subber, skal jeg faen meg spise skoa mine!

 

Da er det kasser tunet meget høy!

Sponser du meg med to stk xplods skal jeg få deg til å spise skoa dine ;)

 

Har sett to caliber 10" subber til en latterlig pris spille 154dB i street A. Det jeg vil frem til er at man kan oppnå høye reultater med det meste, er riktig kasse og mye effekt det går i.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kasser tunet meget høy!

Sponser du meg med to stk xplods skal jeg få deg til å spise skoa dine ;)

 

Har sett to caliber 10" subber til en latterlig pris spille 154dB i street A. Det jeg vil frem til er at man kan oppnå høye reultater med det meste, er riktig kasse og mye effekt det går i.

 

 

 

nå er det nå ikke street A dette er snakk om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da vi sitter å leser alt som skrives ,syns jeg det er rett med et lite innlegg.

Vi begynner med DC-12 lim søl.den eneste plassen det er synlig er ved festing av alu

membranen i spolen.

Hvis et slik ekstremt element skal holde sammen der må det brukes masse lim akkurat der,du kan lete etter lim søl på de andre Vamp bassene .Det vil du ikke finne.

Og når vi snakker om lim søl ,tror jeg dere bør se litt på de kjente basser i samme size.

Jeg har vært borti det meste ,og plasser hvor det trengs lim der er det masse lim, dette er ikke for skjønnhetens skyld men for styrkens skyld.

For å utelukke alt om Dc 12 så kan jeg si .

Den er laget for de som vil ha mega trykk, ikke for å delta i lyd konkurranser da kan de gå på de mindre bassene til vamp som oppfyller de kravene bedre.

Og DC12 er ikke laget for å konkurrere med Focal eller lignende merker .

DC12 er laget for de som liker trykk ,liker dere noe annet ikke kjøp DC12.

Men jeg vil legge til at hvis du er god til å bygge litt kasser så låter den meget bra med rett lyd innstilling.

Når det gjelder Db drag biler så må dere ikke blande ,det e vel mulig 30 personer i Norge som vet hva de bedriver de store gutta i dbdrag.

Kan nevne noen ,Tor steinar med dommere,Jo inge,Emil huse,Odd slette,Øyvind.

Bilene kan ikke kjøres, de er av gammel årgang, de har gigant forsterkere som de alle fleste ikke har råd til å kjøpe.

Jeg har de siste 4 årene reist sammen med de beste i verden innen db og jeg vet hva jeg snakker om.

Som du sier 154 db ja det er da vel ikke noen problem med DC12 ,jeg kan ta en direkte utfordring på den.

Men det krever å bruke en fiat panda eller lignede bil.

min 2000wrms pr woofer ,alt må være perfekt ,minste vridning i lyden pang wooferne er død.

Jeg har feks sett DD basser til 15000 kr stk ,bli totalt revet i stykker å da mener jeg til flis.

Bilen som spilte i Atla spiller ca 3 db høyere nå og han har enda bare 1000wrms på de ,når du snakker db må dere tenke på hele systemet ikke bare en ting.

De fleste tror db er å spille høyeste mulig musikk ,det er det ikke ,vi snakker om en ren frekvens.

Slike biler som den ligger på 69 til 70 hz kan ikke spille musikk i hele tatt, da blåses bassene i løpet av sekunder.

Det fins bare 2 til 3 biltyper i verden som klarer så høy hz uten masse ombygninger den beste er Fiat Panda,de andre kan være det samme.

Den bilen til Roger som spilte i Alta var ikke lyd konkurranse bil ,men en street bil .

Ikke en Db bil ,men en bil som spiller musikk også det er det jeg kaller moro .

Og til alle som tror ting ikke kan ødelegges ,tro om igjen det finnes ikke en bass som det ikke finnes en forsterker som kan sprenge den.

I fremtiden vil nok det bli mange Dc 12 eller andre Vamp basser som ryker ,men de kjente merkene kommer til å få like mange som ryker ,slik er det bare.

Før dere snakker om hva som spiller høyeste eller ikke la meg si dette de fleste merkene i dag som rockford cadence ,kicker ,+++ har mange basser som spiller meget høyt .

Men de koster alt for mye og ,de som oppnår å spille så høyt er proffene ikke den vanlige mann i gata ,dette er sponsrede biler. Å omtale db er nok ikke så enkelt for db er en kunst ikke musikk.

Mulig alt jeg sier er bare feil ,men hvis man ser hva Mikko virta og Marko lundgren gjør med sitt team ,så tror jeg at jeg vet hva jeg snakker om.

De to har lært med alt jeg kan om db ,åååååååååååååå ja jeg har gjort mange feil som mine konkurrenter har smidd seg på .

Det som er DET VÆRSTE er at jeg garantert kommer til å gjøre flere feil ,for slik er db drag,DET SKAL VÆRE MORO OG DA FEILER MAN LITT .

Hvis vi gav Mikko og Marko ,Kicker ,Rockford , Cadence eller Vamp ,kan jeg garantere de spiller like høy som med Spl dynamics.

Det hele med db ligger i kunsten å bygge bilene ,og kjøper du gromme basser da er de grom ,det hele kommer bare an på pris,de fleste store merkene er så godt som like i styrke og kvalitet.

Finnene sitter på info om hvordan de skal bygge for å spille så høyt de gjør.

Denne infoen forteller de ingen ,men så klart gir de deg tips ,men noen hemmeligheter forblir deres.

Dere legger til rette at 2990 er for høy i forhold til andre merker på Dc-12.

Denne bassen er meget dyr og produsere ,og er laget slik de gromste.

Hadde vi ønsket å lage et billig bass hadde vi ikke laget den som den er.

Jeg vil også legge til at alle Vamp produktene blir sammen satt av oss i sammarbeid med eksperter fra frabrikken vår og etter hva vi ønsker,og er på noen måter ikke et OEM produkt.

F.eks. en 3" spole fins i 50 talls typer og kvaliteter, samme gjør magnetene og membran.

50 oz lav kvalitet kan ikke måles med 50 oz av det beste.

Når det gjelder opphenget fins det gummi av mange typer ,samme gjelder foam mange typer der å.

Men velger du å bruke et trading selskap og ikke en proff fabrikk, da vil du få billigst mulig og da kan kvaliteten bli dårlig..

Dr-12 chassiset har dessverre blitt brukt av en produsent til i Norge.

Dette fordi frabrikken eier rettighetene til chassiset.

Vi bruker samme frabrikk ja ,men det er ikke samme vare,i så fall er vi blitt kopiert .

(Det finnes ikke mange gode frabrikker ,og da blir det lett slik)

Vår bass var ferdig i starten av 2005 ,jeg har selv snakket med frabrikken og de har forsikret meg om at det er to forskjellige elementer ,og at de ikke har solgt min versjon til andre.

Grunnet til at slikt kan skje er at det koster 200000 å lage en støpeform til diecast chassis og arbeidet i forveien koster like mye.

La oss ta eksempel i Cadence sin woofer Triplex ,den har et fritt chassis som du kan finne hos alt av trading selskap og frabrikker i kina .

Obs til de som mener Cadence laget det ,dette chaisset har vært i markedet i mange år før Triplex kom på markedet .

Men de vil ikke si at det er en dårlig bass ,det er de som har valgt komponentene til bassen og det er det som teller ,det er en god bass uten tvil.

Så hvis vi lagde en kopi av Triplex ville det aldri bli den samme de ville ha fortrinnet..

Til de som sier Kina varer ,så godt som alle de store lager alt av høytalere i Kina ,det er kun et få tall som ikke gjør de og de lager også en del ting i Kina som de bruker i produktet.

Vi kunne jo laget alt her til trippel pris ,ville dere kjøpt nei tror ikke det.

Vår fabrikk lager mange av de store kjente merkene ,men det føler jeg ikke passer å ta opp på et bilforum.

Å sitte her å fortelle masse ++ om Vamp gidder jeg ikke ,,jeg bare svarte dere på ting dere ønsket å vite.

Liker du Kicker kjøp det ,liker du Cadence kjøp det ,ikke Vamp ,det er opp til dere vi er frie i denne verden.

Men la nå de som har kjøpt hos oss få ha gleden av produktene ,for Vamp er bra Varer, men så klart finnes det like gode varer å få tak på men det må få være opp til oss selv.

Obs Neste generasjon Poison er snart klare ,de er helheftige med hodeskalle membran som vi har utviklet i samarbeid med vår fabrikk, slippes i starten av 2006.

Leveres i 3 versjoner og str.

Til den med sony bassene ,det kan gå men jeg tror du tar munnen litt for full,men alt er mulig i dbdrag.

Jeg vet hvor vanskelig det er å spille over 148 db ,148,3 er min pers med 2 basser .

Men har du nok kompetanse ,klarer du nok sikkert å spille veldig høyt med det meste som finnes av basser .

 

Til våre konkurrenter på dette forum som gjør alt for å vinne salg på vår bekostning ,spar dere.

Hilsen Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si at det er bare å ha riktig kasse så spiller man høyt.Bilen er veldig viktig.Jrg har to ss splx12 som spiller 144.9(2stk picasso amp2000d) i en carina e.Men putt de samme elementene og 2 ss edge(1700) i en honda crx spiller det over 149.det er forskjell på 4db bare pga bilen.....

hilsen trygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen som spilte i Atla spiller ca 3 db høyere nå og han har enda bare 1000wrms på de ,når du snakker db må dere tenke på hele systemet ikke bare en ting.

 

Til den med sony bassene ,det kan gå men jeg tror du tar munnen litt for full,men alt er mulig i dbdrag.

Jeg vet hvor vanskelig det er å spille over 148 db ,148,3 er min pers med 2 basser .

 

den spilte 148,6dB før nå altså 151,6dB med 1000w på en kasse laget til musikk. Om du da har en 2kw forsterker på hver sub vil du _teoretisk_ tjene 6dB til. Da er man oppe i 157,6dB med en kasse laget til musikk.. Jeg har fort tjent 3dB bare på å tune kasse etter bilens resonensfrekvens.. Så vi begynner å nærme oss 160dB og dette er da mye mere enn verdensrekorden i street B!!! Tviler ikke på at disse subbene kan klare seg opp hit i større klasser, men det resultatet virker utrolig for meg..

 

Jeg ser ikke problemet med å spille over 148dB med sony subbene.. Har snakket med Mikko Virta jeg og skjønner du ;) Og jeg har fordelen med at jeg kan finsk :partyon

 

Denne tråden er blitt rimelig OT..

Men nå har vi jo fått høre at lydkvaliteten ikke er prioritert av selve "produsent"/forhandler! Da er denne subben til de som vil spille høyt da.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si at det er bare å ha riktig kasse så spiller man høyt.Bilen er veldig viktig.Jrg har to ss splx12 som spiller 144.9(2stk picasso amp2000d) i en carina e.Men putt de samme elementene og 2 ss edge(1700) i en honda crx spiller det over 149.det er forskjell på 4db bare pga bilen.....

hilsen trygg

 

Enig der, bil har mye å si. Men du bør klare å spille rimelig høyt i en Carine E også! Jeg ville bare frem til at det ikke er sååå mye du tjener på å switche mellom to subber. Mer å tjene på å bygge kasse.. Men dette gjelder nok street klassene da de fleste ikke har så mye effekt å gi elementene, og alle subbene jeg har testet hat tålt 1000w i burp..

Blir verre i superstreet der man nærmer seg 10kw per element..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den spilte 148,6dB før nå altså 151,6dB med 1000w på en kasse laget til musikk. Om du da har en 2kw forsterker på hver sub vil du _teoretisk_ tjene 6dB til. Da er man oppe i 157,6dB med en kasse laget til musikk.. Jeg har fort tjent 3dB bare på å tune kasse etter bilens resonensfrekvens.. Så vi begynner å nærme oss 160dB og dette er da mye mere enn verdensrekorden i street B!!! Tviler ikke på at disse subbene kan klare seg opp hit i større klasser, men det resultatet virker utrolig for meg..

 

 

I teorien ja ,men så god er nok ikke vi ,det krever mye mere tunning for å få dette til.

Obs bilen spilte 146.8 i alta.

Ved å dobble effekten tjener du 3 db .

Men kjære deg ,jeg mente ikke fornærme deg ,jeg bare prøvde hjelpe til .

Jeg er ingen mester ,men vet en del og bilene som jeg har hatt en finger med i de siste 3 årene har spilt Norges rekorder ,stadig vekk.

Men som jeg sa å spille høyt kan man gjøre med det meste av slike store basser,det er kun fantasien som stopper deg.

verdens rekord i street B hadde vært moro ,men tror nok jeg ikke når så høyt,da må jeg få sponsret finna.

De er totalt overlegne når det gjelder Db ,men se en konkurranse i finland ,der er ikke mange nybegynnere som deltar ,de sammarbeider om verdens rekorder.

Det er meget bra for Finland ,men ikke for den vanlige deltaker i gata som ikke når opptil bunnen av glasset ,derfor er det kun noen få biler som deltar i Finalnd og de er de beste i verden ikke noe legge skjul på de er rå dyktige.

Men jeg mener dette bør rettes mot den vanlige bil i gata, ikke gutta som presser reglene til grensene og enda langt langt .

Alle de som spiller sinsykt høyt presser reglene ,derfor lager Wayne nye regler hvert år.

Spør feks Tor Steinar Hva han ville hatt ,jo 100 biler med liten stereo som spilte mellom 130 og 140 db da hadde det blitt spennende og holde konk og mange flere hadde kommet.

Men når du ikke har en sjans til å i hele tatt å vise noe som helst ,blir ikke lysten noe stor til å delta.

Feks den bilen til roger ,den har han bygd helt selv kun fått kasse str hos meg ,han drev et par kvelder å kuttet porter,da lånte kan term laben min.

Det kan du også få hvis du var her,men den sendes ikke noen steder.

Slikt utstyr bør dere be deres lokale forhandler til å kjøpe,

Å spille høyt med forsterkere ingen kan kjøpe er heller ikke fair deal.

Den vanlige mann i gata har ikke råd til gigant forsterkere og det er den vanlige mann ,jeg vil ønske velkommen til konkurransene ,og jeg vet jeg har mange i ryggen der.

Dette er mitt tips til produsentene er å la de små overta db dragracing deltakelse så vil dere selge mye mere ,for mange flere vil ønsker å delta.

Men slik er det nok ikke og det blir nok ikke sånn heller.

Til slutt igjen sier jeg til alle med stereo Boss ,sony Rockford ,eller hva du en måtte ha ,husk ha glede av det du har ,ikke la deg bli pavirket av andre .

Det du har brukt lang tid på å spare til ,er bra nok for deg ,uansett hva det er slags merke.

Still gjerne i Db drag Du bli kanskje overrasket over den 500kr bassen fra din lokale forhandler bassen spiller høyere en en til 2000,slik er dbdrag.

Og hva en slags merke du bruker er det godt nok for deg ,da er det bra husk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den spilte 148,6dB før nå altså 151,6dB med 1000w på en kasse laget til musikk. Om du da har en 2kw forsterker på hver sub vil du _teoretisk_ tjene 6dB til. Da er man oppe i 157,6dB med en kasse laget til musikk.. Jeg har fort tjent 3dB bare på å tune kasse etter bilens resonensfrekvens.. Så vi begynner å nærme oss 160dB og dette er da mye mere enn verdensrekorden i street B!!! Tviler ikke på at disse subbene kan klare seg opp hit i større klasser, men det resultatet virker utrolig for meg..

 

Jeg ser ikke problemet med å spille over 148dB med sony subbene.. Har snakket med Mikko Virta jeg og skjønner du ;) Og jeg har fordelen med at jeg kan finsk :partyon

 

Denne tråden er blitt rimelig OT..

Men nå har vi jo fått høre at lydkvaliteten ikke er prioritert av selve "produsent"/forhandler! Da er denne subben til de som vil spille høyt da.

 

hehe,du begynner å bli lett artig siden kan finsk ja,å det er vel bare du som kan språket oxo.... :wave

Bilen i alta spilte vel 146,8dB,men uansett om du ikke vil ha de subbene eller noe av det andre som er der så gi faen da,hold deg til det du har og vær fornøyd. cheers

 

Du har ditt vi har vårt,ingen som sitter i "Disser" deg for at du har en sånn og to sånne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vil jeg bare si meg enig...hehe.. få¨den vanlige person i gata til å kjøpe seg et vrak å bygge spl/sql...vegg eller ikke spiller ingen rolle..

få denne sporten like populær som feks i UK hvor folk streber etter 0.2db....

 

jeg har kjøpt escort til formålet :D og det blir vel noe alle/mange får råd til... har jo ikke så mye overflødige kronasje at jeg kan kjøpe DD heller da..hehe...

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår