ragua Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Nye dørpanel under konstruksjon! :) Dørpanelen skal lakkes i samme farge som bilen når jeg er ferdig å sparkle og pusse. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Ser bra ut dette, men hadde det ikke vært enklere å tatt av hele panelet fra døra og gjort jobben? Så slipper man søl i bilen hvis man er uheldig, lukta av polyester setter seg i andre ting i bilen osv :) Edit: oi, er trett etter jobb og så ikke at du lager helt nye panel. Trodde du la glassfiber over det gamle :hammer Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 EY nice! har tenkt samme tanken selv også.... hvordan gjorde du det med fester o.l til metallet i døra? Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 EY nice! har tenkt samme tanken selv også.... hvordan gjorde du det med fester o.l til metallet i døra? Støper over en MDF plate som igjen er festet med skruer til metallet. Så det blir ikke lett å få av disse panelene vist en vindusheis ryker. :P Men men... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Kult Prosjekt :thumb Hvordan begynte du? Trakk du først stoff som du pensla inn med polyester og duk eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Fikk ikke tatt bilder i starten men ja: 1. Tok ett sengetrekk fra mamma. 2. Laga ringer til høytalerene. 3. Tok noen simple pinner for å stille inn høytaler ringene. Teipe det bare fast. 4. Strekte opp sengetrekket og stifta fast. (Mange stifter!) 5. Pensla polyester på trekket og venta til det tørka. 6. La på 2 lag glassfiberduk på rappen og venta til det tørka. 7. Lagde en mal for dørhåndtaket i noe byggskum lignende greier jeg fant. 8. Begynte å legge sparkel utpå og pussa. (Så langt har jeg komt til nå...) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Høres bra ut! Har hat planer om å gjøre det samme, men tiden flyr og nå begynner det å bli fort kaldt til å støpe snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Bare å få en kompis til å sitte med varmluftpistol mens du legger på det. Så lenge du starter herdeprosessen går det bra. Er bare så ufattelig med pussing. Blir litt lei... Kan jo nevne at panelene skal lakkes i samme farge som bilen. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Støper over en MDF plate som igjen er festet med skruer til metallet. Så det blir ikke lett å få av disse panelene vist en vindusheis ryker. :P Men men... ah skjønner! vi får håpe at det ikke skjer dah :P Likte iallefall prosjektet ditt.. må ta masse bilder, utrolig lærerikt å få sett på prosessen! iallafall syns jeg det som ikke har gjort noe slikt før :D jeg tok mitt første steg mot glasfiberstøping i dag hehe... bestilte værne utstyr :D Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 ah skjønner! vi får håpe at det ikke skjer dah :P Likte iallefall prosjektet ditt.. må ta masse bilder, utrolig lærerikt å få sett på prosessen! iallafall syns jeg det som ikke har gjort noe slikt før :D jeg tok mitt første steg mot glasfiberstøping i dag hehe... bestilte værne utstyr :D ja.. er det en ting som er vikrig er det hansker/ maske osv.. RAGUNA: skjer det noe i helgen da?? bilder?? skifter du ut anlegget,eller har du boss enda?? følger ikke helt med :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har støpt ferdig den andre døra nå idag faktisk. Må sparkle den og finpusse begge dørene. Har solgt alt av BOSS anlegget. Henta idag SoundStream Tarantula monoblokk på 2000watt RMS + at frontsettet er SoundStream. Har ikke helt bestemt meg for subber enda. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har du hentet tilbake Tarantulaen!!! Flink gutt :D Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har du hentet tilbake Tarantulaen!!! Flink gutt :D Gjorde nok det ja. :) Ligger baki bilen nå. ;) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Tidlig jul hos meg! Nisse-Glenn har sendt meg godsaker! Tarantula monoblokk! :D GLEDER meg til å teste den der! Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Tidlig jul hos meg! Nisse-Glenn har sendt meg godsaker! Tarantula monoblokk! :D GLEDER meg til å teste den der! jess!!! av og til er det knall med tidlig jul :chevy hvor mye ligger sånn på i pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg