Gå til innhold

Hjelp, senking

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte ventura senking fjær fra eikermotor shop for Astra som senker 35 mm

men så hørte jeg fra en at bilen kommer til å bli veldig stiv å kjøre med de lav profil dekk jeg har (har 40 profil) . en foreslo meg å bytte dempere til olje dempere

har noen erfaring med Ventura fjær? eventuelt hva bør jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shughli

jo, men.. hjelper olje dempere mot stivheten?? i så fall hva kan gjøre for å bilen til å bli mindre stiv ... noen forslag???

Oljedempere er litt treigere i reaksjonen enn gassdempere.. så det blir nok litt mjukere med oljedempere. Ikke like kontant i alle fall.

Uansett må man jo stort sett alltid betale litt for tøff look da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ventura fjærer på en golf 3 jeg, 40mm med orginale dempere. etter å kjørt litt med dem så hadde det sunket hvertfall et par cm til, men kan jo ha noe med dempera å gjøre kanskje.

så bak blei 40mm fjærer til ca. 65mm =) men det gjorde da egentlig ikke noe, blei da lav. foran derimot høy som f... vart en liten black 'n decker jobb der :)

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan bil har du?? sikker på at du har gassdempere på den nå??

vil anbefalle deg å prøve det først slik det er, hvis du er såppas tenkisk at du gjør det selv ihvertfall, blir det for stivt kan du jo eventuelt sjekke opp med mykere dempere.. men min erfaring er at det ofte blir mer ukomfortabelt med mykere dempere, da den "hopper og spretter" mer med dempere som ikke er beregnet til det..

Gule koni er vel olje, og de synes jeg virker komfortable ihvertfall :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

hvordan bil har du?? sikker på at du har gassdempere på den nå??

vil anbefalle deg å prøve det først slik det er, hvis du er såppas tenkisk at du gjør det selv ihvertfall, blir det for stivt kan du jo eventuelt sjekke opp med mykere dempere.. men min erfaring er at det ofte blir mer ukomfortabelt med mykere dempere, da den "hopper og spretter" mer med dempere som ikke er beregnet til det..

Gule koni er vel olje, og de synes jeg virker komfortable ihvertfall :)

Jeg har Opel Astra, regner med at jeg har gassdempere på den...

det jeg tenkte på var å ha en komfortabel bil å kjøre, Gule koni du snakker om, "hopper og spretter" de mye som du sa???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis den blir stiv så vil jeg nesten si at det er bra! Ikke glem at klaringen blir mindre med senkesett og da med brede lavprofilerte dekk så skal det ikke så mye til for at du subber , spess bak.

Selv har jeg en Giftgrønn Jetta med 60mm Senkesett og 195/50/15 på den. og skal ikke mye til før den subber bak.

Måtte til med gummiforinger imellom for å stive den opp mer...

Er ferdig med min Black'n'decker senking... :D

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider