Gå til innhold

Rettigheter ved 'grov' fartsovertredelse...

Ranger emnet

BraTTerN

Anbefalte innlegg

Kjørete på lørdag i 102 i 60 sone, venter nå på en "fin" bot og ca 8-12mnd uten lappen.... mulig en tur i retten også

Lurer enkelt og greit på hvilke rettigheter jeg har, og om jeg har noen spesielle rettigheter pga at jeg er lærling, lønna i fjor var på ca. 40.000, bruker bilen delvis i jobbsammenheng, og ellers bare er glad i bil...

Ønsker inspill, slik at jeg vet hva som venter meg og hva jeg kan gjøre for å tone ned straffa litt, prøver ikke å rettferdigjøre det jeg gjorde, selv om det var oversiktelig og lite trafikk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hør med arbeidssgiver om han kan skrive et brev der han forklarer at du trenger bil i arbeidsstiden.

Men sånn ellers så fortjener du egentlig den straffen når man kjører så fort i ei 60 sone.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke over nei.....

Men en 'liten' mulighet er jo at kalibreringen ikke ble kjørt, evt speedometeret på bilen ikke er kalibrert...

Men det med prøvetiden, er ikke det 'bare' at jeg må ta prøvene på nytt?

du får vel hardere straff fordi du ikke er ferdig med prøvetiden. Prøvetiden innebærer jo at du så og si skal kjøre feilfritt de første to årene.. Men du må ta teori og oppkjøring på nytt ja..

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte politiet igjen, og spurte om div. ting...

Spurte om kalibreringsdata, men da sa han at dette var en UP patrulje, og de bruker ikke leker...

Så han tok det for gitt at kalibreringen var utført....

Men jeg skal uansett ha dette frem ved rettsaken..

Straffen blir mest trolig; 9000,- 10mnd (kan ha vært 12mnd), betinget.... så 2 års prøveperiode på dette :(

Pluss at jeg må kjøre opp på nytt... og vil få ny prøvetid på lappen igjen...

Surt liv dette her, men gjort er gjort... Grunnen til at jeg lagde denne tråden, er jo for å spøre om det er noen råd/tips å få, men det finnes ikke slikt ser det ut som.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider