Gå til innhold

Rettigheter ved 'grov' fartsovertredelse...

Ranger emnet

BraTTerN

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det egentlig som gjør at folk kjører så fort i 60-sone og lavere? Straffen er jo utrolig mye hardere om fartsgrensa er 60 eller under. Skal man kjøre fort, kjør ihvertfall fort der det er lov å kjøre fortere, i 90-100-sona! Da får du for det første kjørt mye fortere, og straffen er relativt sett lavere pr. km/t over grensa. Og så mister du vel ikke førerkortet før du når 141 km/t i 100-sone.. som egentlig er det samme som at det er "lovlig" så lenge du betaler for moroa hvis du blir tatt... :) Ellers er det jo greit å holde seg under den grensa hvor førerkortet ryker. Slipper MYE pes da.

Det er en grunn til at det er lavere fartsgrense, og for min del kan politiet gjerne ha laserkontroller i 40-50 sona hele tiden - det ser ut som det er der det trengs mest. Det går en 50-sone forbi her jeg bor, og trafikken går ofte i 70-80 km/t (og noen ganger veldig mye fortere enn det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, så har du krav på fri rettshjelp, men få fingeren ut av ræva, act fast!!!!

Ikke bry deg om synsere her på forumet som mener ditt og datt.

Gjort er gjort.

Nå er det om å gjøre å vri seg så mye som mulig unna, og til det trenger du en advokat.

Hvis du ikke har et ess i ermet, legg deg langflat, bekjenn dine synder, grin, vær lei deg, vis oppriktig anger, det har du ingenting å tape på.

Neste gang du kjører bil så holder du fartsgrensa!

Tommy, som har mistet den noen ganger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn det er dette jeg stusser på, men må finne ut av, Fri rettshjelp, hvor langt går det?

Hvem kan jeg engasjere med fri rettshjelp?

Å vise anger og grine mm. er desverre umulig for meg, det er 2 ting jeg hater, det er å ydmyke/nedverdige meg selv, og jeg hater autoritære personer som er høye på pæra, så noe slikt skal jeg ikke prøve på, det vil bare gjøre vondt værre for min del tror jeg...

Har heller ALDRI vært i noen knipe før, så jeg har ikke peiling overhodet hvordan jeg skal forholde meg, hvem jeg skal henvende meg til, eller hvilke rettigheter jeg har...

Så derfor spurte jeg her, blant alle dere bilintriserte som har vært i en konflikt før, og jeg regner med at det er en del av dere, om hva jeg skal/bør gjøre...

Selvfølgelig er straffen på sin plass(på en måte), men jeg går ikke inn i retten og sier, "lås meg inne, jeg har gjort noe galt". Jeg prøver jo selvfølgelig å få ned den litt, spesiellt bota, førerkortet er surt nok, iom at jeg nå er nødt til å bruke tåg, + komme 1,5 time før åpningstid på lørdagene jeg jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn det er dette jeg stusser på, men må finne ut av, Fri rettshjelp, hvor langt går det?

Hvem kan jeg engasjere med fri rettshjelp?

Å vise anger og grine mm. er desverre umulig for meg, det er 2 ting jeg hater, det er å ydmyke/nedverdige meg selv, og jeg hater autoritære personer som er høye på pæra, så noe slikt skal jeg ikke prøve på, det vil bare gjøre vondt værre for min del tror jeg...

Ok, dritt at du ble tatt for å kjøre for fort, hvem har vel ikke gjort det i en 60 sone uten trafikk osv.? DE FLESTE

MEN!! Tror og håper at din sak ikke kvalifiserer til fri rettshjelp. Hadde det vært et tilfelle hvor du faktisk var uskyldig, feil måling etc. hadde det selvfølgelig vært noe ganske annet. Men fri advokat for å vri seg unna en måned eller to uten lappen? HÅPER IKKE MINE SKATTEPENGER GÅR TIL DET! (noen må jo paye ikke sant? Advokaten skal ha spenn uansett)

Så tilbake til quoten: sett igang å svelg stoltheten din gutt. Litt ydmykhet her og anger der kan gi deg litt redusert straff

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dette for seg? var det noen spesielle grunner for at du fikk en såppas lav straff?

Jeg får jo ca. det samme, men også trolig en bot på 9.000,- som vil svi en god del...

Var du i prøvetid for lappen?

var i prøvetida ja, men forstod det som at kjører du mellom 85-95kmt i 50-sone så blir straffa 9-12mnd.. alt etter kjøreforhold og slikt

sikkert noe av det samme i ditt tilfelle.. alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da gjøre det fremmover, tror du ikke jeg har lært? :p

Skal 'aldri' kjøre over 80 i 60sone, skal vel helst holde meg på 60 ;)

Men da får jeg et lite behov for å kjøre fort på privat grunn, eller i kontrollerte former.... Får prøve å temme lysten litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 dager betinget? mener du ikke ubetinget? (eller 2 år?)

Og oppkjøringa, det er kun prøvene man må ta? ikke nye kurs?

betinga ? da slipper man å inn ? så lenge man ikke gjøre noe på de 2 årene ?

må vel ha 1 kjøretime, og kun oppkjøring på biltilsynet igjen !

Mvh

- 08 A4 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betinga slipper man å åke inn, men får 2 års prøvetid, så ved en evt. straff innen 2 år, så vil også fartsovertredelsen spille inn....

Edit: Stussa bare på 16 dager betinga.... syntes det var lite...

Håper for guds skyld at det kun er 1 time + oppkjøring og teoritime som må till...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bare ta oppkjøring og teri prøve.. ikke noe stress, jeg har akkurat mistet lappen jeg også. blei målt til 142 i 80sone. kjørte fra politiet, men de hadde en fin video film av hele greia.. pluss at de var hjemme hos folka mine og spurte hvor jeg var og hva om de visste hva jeg skulle.. så når de kom og hentet meg dagen etterpå fikk jeg se en fin film av rumpa på sykkelen min.... med skilt... selv om jeg dro fra dem på bak hjulet.. (i håp om at de ikke så noe skilt.. ) for dette så fikk jeg 21dager uten lappen, og en ferie på 21dager.....

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider