Gå til innhold

Popoff, trykkrør/slanger til ic!

Ranger emnet


Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

viss du skal ha noe håp om å få motoren din til å gå korrekt med åpen dumå må dumpventilen monteres FØR luftMASSEmåleren. (fungerer ikke på biler med luftmengdemåler (ex. B230ET)

 

så spørst det hvor mye trykk du har. er jo begrenset hvor mye trykk du kan ha før LMM sprekker.

 

så bør du også samle opp mest mulig olje fra veivhusventilasjonen i en egen boks slik at denne oljedampen ikke dras gjennom luftmassemåleren. ellers er det plug'n'play.

 

monteres i denne sammenheng: luftfilter -> tilkobling til veivhusventilasjon -> turbo -> intercooler -> dumpventil -> LMM -> gasspjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du skal ha noe håp om å få motoren din til å gå korrekt med åpen dumå må dumpventilen monteres FØR luftMASSEmåleren. (fungerer ikke på biler med luftmengdemåler (ex. B230ET)

 

så spørst det hvor mye trykk du har. er jo begrenset hvor mye trykk du kan ha før LMM sprekker.

 

så bør du også samle opp mest mulig olje fra veivhusventilasjonen i en egen boks slik at denne oljedampen ikke dras gjennom luftmassemåleren. ellers er det plug'n'play.

 

monteres i denne sammenheng: luftfilter -> tilkobling til veivhusventilasjon -> turbo -> intercooler -> dumpventil -> LMM -> gasspjeld.

 

 

Skal LMM sitte ved gasspjeldet? hvorfor sier alle at man må flytte det da når man skal ha i FT motor..channa har jo flytt sin.. skjønner ingenting jeg nå :hvaskjera

Men har noen bilder av forskjellige løsninger? dump, slanger ic og sånt noe.

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar utgangspunkt i en volvomotor når jeg skriver dette..og om noen ser syn på å kvervulere finner de sikkert noe som motsier dette og! men mine kunskaper sier: på en n/a motor sitter lmm på høyre side, etter luftfilteret, og før spjeldet( du står forran motoren og ser bakover..)

 

men på en turbomotor har du luftfilteret på venstre side, grunnet turboen er på venstre side..så da får du luftfilter, lmm, turbo, ic, spjeld.

 

og når du bygger om, må du for å få det etter boka, flytte lmm fra høyre til venstre side av motoren..

 

en ting skal sies..når jeg skrev dette, ble jeg litt i tvil selv..for dette gjelder vel kun om du har Fmotor, og bygger om til FT/FK? ellers seter du jo(vel?) inn helt ny ledningsnett, og da kommer lmm på høyre side av seg selv..

 

men hele hensikten med å få lmm på andre siden av turboen, er at om du har åpen dump, registrerer ikke lmm luften før den er dumpet, men om den går gjennom turbo først, tror motoren at den har luft liggenes å vente, når du egentlig har dumpet den ut, før spjeld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor jeg skal montere luftmasse måleren i forhold til når jeg skla ha popoff.. Og om noen av dere kan jeg meg litt tips til hvordan rørene skal se ut osv.. Har B230ft å 740 interkurder...

 

Denne tråden ble bare KAOS, hva er forresten en "interkurder" :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår