Volvo240Turbo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Jeg lurer på hvor jeg skal montere luftmasse måleren i forhold til når jeg skla ha popoff.. Og om noen av dere kan jeg meg litt tips til hvordan rørene skal se ut osv.. Har B230ft å 740 interkurder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 viss du skal ha noe håp om å få motoren din til å gå korrekt med åpen dumå må dumpventilen monteres FØR luftMASSEmåleren. (fungerer ikke på biler med luftmengdemåler (ex. B230ET) så spørst det hvor mye trykk du har. er jo begrenset hvor mye trykk du kan ha før LMM sprekker. så bør du også samle opp mest mulig olje fra veivhusventilasjonen i en egen boks slik at denne oljedampen ikke dras gjennom luftmassemåleren. ellers er det plug'n'play. monteres i denne sammenheng: luftfilter -> tilkobling til veivhusventilasjon -> turbo -> intercooler -> dumpventil -> LMM -> gasspjeld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 når går lmm til helvete da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 det lurer jeg også på.. 0.3bar tålte ihvertfall min :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 tenkte meg 1.1 eller no.. men hva gjør man da a hvis den ikke tåler så mye trykk som du vil...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 min tåler 1 kg, så ingen fare vil jeg tro Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Ja jeg vet, men sier det NOK en gang (for det der irriterer meg hensynsløst av e eller annen grunn) Popp-off er IKKE det samme som Dumpeventil..... anger2 Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Jeg lurer på hvor jeg skal montere luftmasse måleren i forhold til når jeg skla ha popoff.. Det spiller ingen rolle, en popoff åpner bare når noe er alvorlig galt likevel, så da lønner det seg å stoppe med en gang. Så om det fusker litt pga LMM spiller det ikke noe rolle.. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 ver så snill å forhold dere saklige selv om han blander mellom popoff og dumpventil.. viss du er LITT intelligent så forstår du ut i fra spørsmålet at han mente dumpventil. ikke drit dere ut for å lage et stort poeng ut av det. :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det som iriterer meg mest er man gidder å bry seg om sånn små ting, samme som at jeg skulle klikka i vinkel fordi du brukte mer en et punktum............................................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Men uansett er det noen som har noen bilder forslag på hvordan rørene skal se ut hvor man kan kjøpe dem eller hvor man kjøper rør hvis man skal sveise dem selv. er det noen som har noen motorromsbilder så jeg får litt inspirasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 viss du skal ha noe håp om å få motoren din til å gå korrekt med åpen dumå må dumpventilen monteres FØR luftMASSEmåleren. (fungerer ikke på biler med luftmengdemåler (ex. B230ET) så spørst det hvor mye trykk du har. er jo begrenset hvor mye trykk du kan ha før LMM sprekker. så bør du også samle opp mest mulig olje fra veivhusventilasjonen i en egen boks slik at denne oljedampen ikke dras gjennom luftmassemåleren. ellers er det plug'n'play. monteres i denne sammenheng: luftfilter -> tilkobling til veivhusventilasjon -> turbo -> intercooler -> dumpventil -> LMM -> gasspjeld. Skal LMM sitte ved gasspjeldet? hvorfor sier alle at man må flytte det da når man skal ha i FT motor..channa har jo flytt sin.. skjønner ingenting jeg nå :hvaskjera Men har noen bilder av forskjellige løsninger? dump, slanger ic og sånt noe. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 tar utgangspunkt i en volvomotor når jeg skriver dette..og om noen ser syn på å kvervulere finner de sikkert noe som motsier dette og! men mine kunskaper sier: på en n/a motor sitter lmm på høyre side, etter luftfilteret, og før spjeldet( du står forran motoren og ser bakover..) men på en turbomotor har du luftfilteret på venstre side, grunnet turboen er på venstre side..så da får du luftfilter, lmm, turbo, ic, spjeld. og når du bygger om, må du for å få det etter boka, flytte lmm fra høyre til venstre side av motoren.. en ting skal sies..når jeg skrev dette, ble jeg litt i tvil selv..for dette gjelder vel kun om du har Fmotor, og bygger om til FT/FK? ellers seter du jo(vel?) inn helt ny ledningsnett, og da kommer lmm på høyre side av seg selv.. men hele hensikten med å få lmm på andre siden av turboen, er at om du har åpen dump, registrerer ikke lmm luften før den er dumpet, men om den går gjennom turbo først, tror motoren at den har luft liggenes å vente, når du egentlig har dumpet den ut, før spjeld.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Jeg lurer på hvor jeg skal montere luftmasse måleren i forhold til når jeg skla ha popoff.. Og om noen av dere kan jeg meg litt tips til hvordan rørene skal se ut osv.. Har B230ft å 740 interkurder... Denne tråden ble bare KAOS, hva er forresten en "interkurder" :hammer Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 INgen som har noen bilder?? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.