Gå til innhold

BMW 525IX - noen erfaringer?

Ranger emnet

Richie85

Anbefalte innlegg

Greit med ix da... hehe.. blir ikke noe vacn på meg skal du se.. har hatt VW i 1 mnd.... :P nå blir det tilbake til bmw igjen serru.. derfor jeg spør om noen har noen erfaringer med ix en!

jon - kom deg ut å rån!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil av meg å skrive under denne tråden kanskje siden min ix er tilsalgs, men prøver alikevel.

Jeg har nå hatt min 525ix i 5 år og har ikke hatt noen spesielle problemer med den. Bilen er helt rå på vinterføre. Drar 64% bak og 36% foran dvs at den er morsom og kjøre. Skjønner ikke hva "jondepon" mener med at det er morsommere med en vanlig 525. Burne på lokale hjørnet kanskje? Til slikt finnes det Opel og lignende faenskap. 4-hjulstrekket er produsert av ZF og er solid.

Dette er jo også en ganske uvanlig bil. (4-5 sedaner i Norge)

Jeg har kun gode erfaringer med denne bilen som er tilsalgs fordi jeg har for mange biler og denne blir desverre minst brukt fortiden. Bruker den ikke til arbeidskjøring men til en kosetur i ny og ne. Forbruket på bilen er 0,7 - 1,0 pr/mil og det er jo meget bra på en bil som veier 1640 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil av meg å skrive under denne tråden kanskje siden min ix er tilsalgs, men prøver alikevel.

Jeg har nå hatt min 525ix i 5 år og har ikke hatt noen spesielle problemer med den. Bilen er helt rå på vinterføre. Drar 64% bak og 36% foran dvs at den er morsom og kjøre. Skjønner ikke hva "jondepon" mener med at det er morsommere med en vanlig 525. Burne på lokale hjørnet kanskje? Til slikt finnes det Opel og lignende faenskap. 4-hjulstrekket er produsert av ZF og er solid.

Dette er jo også en ganske uvanlig bil. (4-5 sedaner i Norge)

Jeg har kun gode erfaringer med denne bilen som er tilsalgs fordi jeg har for mange biler og denne blir desverre minst brukt fortiden. Bruker den ikke til arbeidskjøring men til en kosetur i ny og ne. Forbruket på bilen er 0,7 - 1,0 pr/mil og det er jo meget bra på en bil som veier 1640 kg.

Jepp, fikk pm din.. og har sett på bildene av bilen.. noen spesiell grunn til at du har hellakkert den? rust etc?

Er ikke ute etter "lekebil" egentlig.. selvfølgelig gøy å slenge litt på glatte vinterveier, men det går helt fint med 64/36 det.. bare litt annen teknikk vel!? :P

Prisen er noe du står helt låst på eller kan vi evt. bli enige?

Fortell gjerne mer om bilen din.. ser fin ut!

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT : * Skal bli medlem av VACN

? det forno tull, bmw er tingen ;)?

Står skulle nå:P hehe.. bmw er tingen vettu.. har det alltid vært og kommer det alltid til å være også! men vel å merke. Manuelt... :P

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fin den men som du sikkert så i annonsen min så har den gått noen mil så den gamle lakken begynte å bli stygg og den hadde også en stygg farge.

"Cluet" med 4x4 hvis man får sleng er å ikke slippe gassen, da går det til helsike. Men med 64/36 fordeling er den mye morsommere å kjøre på svingete veier enn f. eks. Audi som har 50/50.

Bilen drar i utgangspunktet kun på bakhjulene og legger inn foraksel når det er rotasjonsforskjell mellom hjula foran og bak.

Bestemte meg for å pusse opp bilen skikkelig ifjor sommer da jeg var så dum å låne bort bilen til en som kanskje ikke burde hatt sertifikat. Han klarte ihvertfall å bomgire med motorras som resultat.

Kjøpte ny motor som har gått ca 150000km. (93 mod m/vanos) , ny lakk, interiøret fra M5`en til VS motor, shadowline lister, Montert inn mer utstyr osv. Bilen min hadde det største ledningsnettet så det var bare å plugge på plass. Forstillingskontroll i sommer og skiftet bremsevæske. Har ikke fått cruise-kontrollen til å virke, men er litt usikker på om bilen må på diagnose for å stille den inn eller noe sånt.

Bilen er 100% rustfri, og hadde heller ikke rust før oppussing.

Bilen er pent behandlet og ikke brukt som noen lekebil. Jeg er 30 år gammel.

Prisen kan vi bli enig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser fin ut som fy den..!

som sagt ute etter en kosebil.. da jeg digger karosseriet på E34.. synd når folk som ikke burde hatt lappen ødelegger... sånt er no drit.. men det frister utrolig med 4x4 det skal jeg innrømme

må få overtalt mor til å kjøpe golfen min.. hvor er det du holder til? burde sjekket annonsen, men spør like herlig her jeg, mens du er her..

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg synes bilen er blitt fin. Veldig fornøyd med fargen på den. Jeg bor mellom Molde og Sunndalsøra i møre og romsdal så det er nå en bra bit å kjøre fra Tønsberg. Tipper på ca 9 timer å kjøre. Jeg bruker ca 7,5 timer herfra til Oslo på dagtid. Men det er jo bare moro i en BMW.

Jeg har fått mange komplimenter på at bilen er fin.

Enig med deg om at E-34 karrosseriet er pent, spesielt som sedan. E-39 karroseriet er penest som stasjonsvogn. Har mange innbyttebiler/mc på handa som delbetaling men selger helst for bare penger. Ingen som har penger idag men alle har en haug med biler, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg synes bilen er blitt fin. Veldig fornøyd med fargen på den. Jeg bor mellom Molde og Sunndalsøra i møre og romsdal så det er nå en bra bit å kjøre fra Tønsberg. Tipper på ca 9 timer å kjøre. Jeg bruker ca 7,5 timer herfra til Oslo på dagtid. Men det er jo bare moro i en BMW.

Jeg har fått mange komplimenter på at bilen er fin.

Enig med deg om at E-34 karrosseriet er pent, spesielt som sedan. E-39 karroseriet er penest som stasjonsvogn. Har mange innbyttebiler/mc på handa som delbetaling men selger helst for bare penger. Ingen som har penger idag men alle har en haug med biler, hehe.

Hehe, blir ofte sånn med innbytte.. hehe. Neida.. forhåpentligvis blir 540 solgt nå og kjøper min mor golfen, så skulle det ikke være noe hinder ovenfor bilen din. Blir den solgt, så blir den solgt.. lite å få gjort noe med.. men om du fremdeles sitter på den når jeg har pengene klare, så er jeg interessert. IX høres gøy ut og om den skulle ryke, så får jeg finne meg en 525, sperre er gøy det også ;) hehe..

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider