Gå til innhold

A-Kam i FT motor.?

Ranger emnet


Channah

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitter og diskuteres med min far her nå, og han mener at når du setter i a-kam så vil motoren gå ujevt og at du må ha justerbart kamdrev.

 

noen her som har satt i a-kam som vet noe om dette?

vi satt i a-kam i en 98 b230fk med automat og den går ujavnt!

det sitter a-kam i min 97 b230fk og den går ikke ujavnt!

satt også i a-kam i en annen 95 b230fk og den går heller ikke ujavnt

 

vet ikke om det har noe med automaten og gjøre på den som går ujavnt.

men etter og putta i a-kam så blei motorn veldig turtallsvillig!

 

et tips til dere som skal ha a-kam med f-spor så sitter det i alle 740 med b230 a motor!!!!stikk på skroten og skru an en sånn,får du sikkert billig.

og alle kammene til volvo er bare og putte rett i,behøver ikke shimse.jeg har bytta en del kammer og aldri opplevd og behøve og shimse om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips til dere som skal ha a-kam med f-spor så sitter det i alle 740 med b230 a motor!!!!stikk på skroten og skru an en sånn,får du sikkert billig.

og alle kammene til volvo er bare og putte rett i,behøver ikke shimse.jeg har bytta en del kammer og aldri opplevd og behøve og shimse om!

 

aha, b230A ja, da skal jeg lete etter det :)

 

Og er det noen som vet åssen bånndraget blir med en K-kam og turbo? i forhold til A-kammen? Mer eller mindre bånndrag, og sånn ellers?

 

Og hva med T-kammen, bedre bånndrag her enn A-kammen? :wonder :wonder :wonder

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerbart kamdrev, det gidder jeg ikke på bruksbilen :P, skal ha det billigst mulig. nå sitter det en H-kam der, og H-kam og turbo suge-rævva' :P har 0 bånndrag under 2000rpm. Det er ikke noe økonomisk i det heletatt for bruksbilen, så jeg skal ha mest bånndrag og power til ca. 4000rpm.. tenker på A-kam, siden det er den som sitter der originalt, men er også åpen for andre kammer med bedre bånndrag, såsant jeg får skikkelig turbo-skyv til i overkant av 4000rpm...... T-kammen.. hmmz

 

Den H-kammen er værtfall bra til sugemotor-trim!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

-kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET)

B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET)

D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E)

F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F)

GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252

GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267

GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande)

H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)

K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport)

M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F)

T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K)

V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E)

VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut

VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)

X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K)

Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K)

 

Samtliga kamaxlar utom VX, VX3 finns med så väl utan fördelardrivning. Oavsett så är det samma data.

 

 

 

 

 

 

H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80)

VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)

drive safe. drive volvo

 

_-_volvo 245_-_b23 ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde planer om og sette inn a-kam i min FT... snakka med en gammal kar som har skrud volvo i fler århundrer;) he he. han sa det blir bare tull!! kjøp noe rått på krb trading eller pedersen racing... det er bare sååååå mye bedre en en a-kam!!

 

er veldig rart det bare blir tull når veldig mange har bytta på ft før, og orginal et kommer med a kam og den motoren er jo omtrent lik ft. ja jeg har kjørt mange motorer med a kam og vet det ikke er noe problem. så han har tydligvis ikke visst hva han driver med eller ikke skrudd volvo i århundrer. men seff er en spesialslipt kam bedre. men også sinnsykt mye dyrere. ofte trenger du også justerbart kamdrev for å få rett oppsett på den...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår