Gå til innhold

agunders: Toyota Corolla - TE71 Coupe RWD prosjekt

Ranger emnet


Flat Out Accord

Hva mener du er viktigst ved en bil?  

426 stemmer

  1. 1. Hva mener du er viktigst ved en bil?

    • Masse motor
      171
    • STYLING!
      24
    • Kjøre-egenskaper
      167
    • Merke
      10
    • Strøken original
      54


Anbefalte innlegg

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Har blitt dårlig med jobbing på prosjektet i det siste. Har fått alle spacere "på stell" med senterringer osv.

 

Her på gården har vi i det siste satt i gang med å bygge et ekstra verksted. Hovedsaklig for pussing og lakking. Med 4 prosjektbiler fordelt på 3 pers og x antall "daily drivers" som trenger litt verkstedplass i ny og ne, er det greit å ha litt ekstra plass slik at ikke bukken er opptatt til enhver tid. Blir vel ca 6x9 meter. Forhåpentligvis ferdig til jul.

 

Siden første glattkjøringa er i januar blir det vel å tape de verste hulla med sølvtape og kjøre 1 dag for å kjenne på bilen før jeg setter vinkelslipern i den. Videre utover vintern får vi se, men mulig det da blir KE70en som blir med på glattkjøring. Hvis den ikke blir solgt før den tid. Gøy blir det uansett.

Endret av agunders
glemt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da hadde vi jomfru-turen i prosjektet for å sikre meg om at bilen er god nok for glattkjøringa. Lukter litt bensin i bilen, men velger å tro at det er eksosen som kommer inn gjennom hull både i innerskjermer og bakplate. Bilen oppførte seg eksemplarisk, og drar greit ogsåi 3. gir. Det gjør ikke 1300en i vogna. Var en snartur på vekta, og konstaterte at den er 100 kg lettere enn originalt. 480kg foran og 340 bak. Så må prøve å flytte litt vekt bakover. På glattkjøringa blir det nok batteri bak og et par reservehjul.

 

Her er noen bilder. Med Lexus IS200 som følgebil. FIN BIL!

 

DSC00479.jpg

 

100_0608.jpg

 

DSC00480.jpg

 

100_0606.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var clutch-huset kommet hjem. Ble litt venting på tolla i Oslo. Når man ser sluttprisen kan man jo diskutere å bruke standard T50 kasse. Tåler jo sannsynligvis i første omgang den effekten jeg kan regne med. Men hadde bare en T40 selv, men har 2 stk W55, og de er jo skuddsikre. Også er de nydelige å gire. Som smør.

 

DSC00512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har fått det, hva synes du om passform,utførelse og finish? Hva kom det på ferdig levert inkl ev moms? Hadde jeg visst om det, skulle jeg ha blitt med og spleia på frakta på ett clutchhus eller to til.

 

Vet du om det er samme boltmønster på W50, W55 og W57-59 ? Hva hvor plukka du W55 fra? Fant du i Norge?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvemontert det, og usikker på når det blir. Når det gjelder finish kunne det alltids vært pussa ned litt mer på "imperfections" fra støpinga. Ser forsåvidt ut som en original del. Sjekka en del på diverse forum før jeg bestilte fra Brendan. Er visstnok noen som lager slike i Malaysia, men disse er visst ikke helt rette og fører til grov slitasje. Niteparts sitt har fått bare gode skussmål, og han lager nye batcher med jevne mellomrom.

 

Denne skal passe til alle W5x kasser. Den største forskjellen på disse så vidt jeg vet, er innmaten.

 

Prisen var 650 NZD + frakt og mva. Havna på ca 4000 NOK.

 

Når det gjelder hvor man finner W5x kasser er det vel i hovedsak Supra, men også et par andre modeller som er lettere å finne tak i. Bl.a. Hi Lux og Cressida. Mine er fra Cressida. En bensin og en diesel. Kostet meg ikke en krone. Har ikke lett så mye i forb med clutch osv ., men satser på at jeg får det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var bilen prøvd på glattkjøring. Og det funket over all forventning. Vektfordeling uten interiør osv var 140kg forskjell foran og bak. Grunnet sykdom har jeg ikke vært nær bilen i løpet av hele januar, så svigerbror har trådd til og flyttet batteriet bak, montert 4-punktsbelte og generelt tatt seg av corollaen. For litt ekstra vekt bak ble det to reservehjul i brønnen bak, og to rallyfelger i "baksetet". Med meg i bilen var den marginalt tyngre foran enn bak. Funket sinnsykt bra. Lå i tredje gir rundt hele banen. Og Yokohama dekkene sviktet meg ikke

 

DSC00563.jpg

 

DSC00564.jpg

 

DSC00565.jpg

 

th_Fraesarn20feb01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

NMK Midt Troms arrangerte ny glattkjøring i helga, både lørdag og søndag. Corollaen fungerte utmerket nok en gang. Søndag var snøen litt bløtere, og ga godt feste for Yokohamaene tidlig på dagen. Pga det, ble det gasset litt ekstra for "good measure". Dette førte til at topp-pakninga sa takk og farvel. Litt kjedelig, men ikke annet å vente. Vil tippe turtallet lå godt over 7k. Men da er det ingen unnskyldning lenger for å vente med motorbytte.

 

Frsarn6-7mars2010484.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nån runda på aspelund.

 

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=xgTVZrSQmIk&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=xgTVZrSQmIk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår