Gå til innhold

agunders: Toyota Corolla - TE71 Coupe RWD prosjekt

Ranger emnet

Flat Out Accord

Hva mener du er viktigst ved en bil?  

426 stemmer

1. 1. Hva mener du er viktigst ved en bil?

• Masse motor
      171
    • STYLING!
      24
    • Kjøre-egenskaper
      167
    • Merke
      10
    • Strøken original
      54

Anbefalte innlegg

• Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult prosjekt. Kunne også trenge en delebil. Men er ikke sikker på om KE70 og TE71 passer overens i hovedsak. Kom 4AGE\GZE i noen RWD toyota. Da ser jeg bort ifra AE86, som er blitt litt vanskelig å få tak i.

Ikke som jeg vet, men får du en kasse fra en ae86 er du reddet....

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på det, men ta et grovt mål av lengden og se hvordan opphenget o.l. ser ut på begge..... Så ser man om det er sjangs, etter litt ombygning kansje...

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt. Kunne også trenge en delebil. Men er ikke sikker på om KE70 og TE71 passer overens i hovedsak. Kom 4AGE\GZE i noen RWD toyota. Da ser jeg bort ifra AE86, som er blitt litt vanskelig å få tak i.

Urutinert. Urutinert. Neida, søk litt på AE7x du. Levert med 4A-C motor. x =0,1,2. Prøv også å søke på T18 eller T-18. Det er det halv-offisielle navnet down under.

Ellers er det av en besynderlig grunn forskjell på KE7x og TE7x når det gjelder styring. Ser du har sånn antikvarisk snekkestyring på din. Samme som på KE20, KE30, TA12 osv.. Hvorfor mopedutgavene med 4K fikk tannstang måste fåglarana veta.

Tips: Ribb en KE70 for tannstang med fester til bærebru etc. Da får du en nøyaktig styring. Vet ikke om KE-endeledd passer på TE-styrearmen på navet, men ett av to passer. Bonusen i dette er at du kan kjøpe kortstyring til AE86 og bolte på. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Mye info. Kjipern er at jeg vet av en KE70 som gikk på dynga i fjor. Men først ble den kjørt til Stavanger. Men KE7X er vel egentlig ikke noe problem å finne tak i. Har du peiling på om den stasjonsvogna jeg nevnte over, har 5-trinns kasse? Spiller vel egentlig ikke noen rolle, da motorbytte er i lufta.

Prøvde forresten å finne kanaler til TE71, det var umulig. Så da blir det litt sveising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innover en snartur i dag for å få gjort litt forefallende arbeid før vinteren. I den anledning tok jeg et par bilder.

100_5621.jpg

Bilen er forholdsvis strippa inni. Og det er ikke mye rust. Er litt ved dempertårnene, men det er bare på overflaten. Taket ble også tatt ned. Var noen riktig stygge sigarett-merker der. Og girkula er i anledning en Ford Mondeo, da det manglet på Corollaen.

100_5622.jpg

Tok av støtfangerene både foran og bak, da disse var rustet nesten helt bort. I et lettsindig øyeblikk ble også grillen og lyktene også demontert.

Neste helg blir det litt skruing på bl.a. en gammel Cressida, så vi får se hva det blir tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke av en slik. Men i dag så jeg en Corolla stasjonsvogn. Og vet av en ca '75 Celica 1600 som bare står.

Den Celicaen er ikke tilfeldigvis brun?

08 Saab 9-3 1,9 TiD Vector

No real power - just turbo shit....

1950-65 boble ønskes kjøpt. Alt av interesse fra prosjekt, til strøken bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider