Gå til innhold

agunders: Toyota Corolla - TE71 Coupe RWD prosjekt

Ranger emnet

Flat Out Accord

Hva mener du er viktigst ved en bil?  

426 stemmer

1. 1. Hva mener du er viktigst ved en bil?

• Masse motor
      171
    • STYLING!
      24
    • Kjøre-egenskaper
      167
    • Merke
      10
    • Strøken original
      54

Anbefalte innlegg

Tid for en liten oppdatering.

Skjer lite med bilen da det er alt for mye jobb og har ikke vært hjemover i helgene.

Derimot skjer det mer på dele-fronten.

Har fått kloa i en Corolla GTi. Bilen er skadet venstre foran. Mangler litt interiør. Gått ca 150k km. Men motor har vært skiftet. Her kommer overtiden inn. Forhåpentligvis blir denne betalt over nyttår.

Noen som vet om jeg kan bruke f.eks. styring fra denne bilen?

Og dersom noen trenger deler fra den er det bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Åffer er speil på skjermen ulovlig? Hardt å være fotgjenger-regel?

2. Jeg aner ikke om tannstanga osv passer, men jeg håper og tror at du plukker den av og måler litt. generell bredde og om du får den til å passe i det hele tatt. AE82 burde jo være relativt likt som AE86. Og AE86 = KE70. KP60 er mye likt, men ikke heelt likt på alt. AW11 som er laget på samme tiden er også ganske likt. Titt litt her: http://www.1uzfe.com Han bruker litt AW11, KP60 og AE86 om hverandre. Ellers sier David_AE86 at KE70=AE86 i forstilling på det meste.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. En herlig bil.. får fram minnene fra min Gamle TE-71 som jeg hadde den gangen jeg bodde i Tromsø (Mørkeblå metallic).

Jeg byttet motor 2 ganger på min da.. Første gangen til en 2T-B som jeg fikk sendt fra ett høggeri i hedmark. Det var greit bytte.. Litt ekstra futt, men på papiret bare 9 Hk ekstra fra originalmotoren, så det var ikke så spennende i lengden.

Så fant jeg en TE-71 coupé på høggern i Tromsø og ba å mine knær om å få plukke ut 2T-Gen som stod i denne... Plumpa den nedi og det var mye morsommere (108Hk).. :)

Ta godt vare på bilen da.. De store sidevinduene og det lille hundevinduet bak kan jo sveives ned sånn at halve siden på bilen er åpen.. genialt på varme sommerdager (når de en sjelden gang viser seg i nevnte by).

Når det gjelder styresnekka som står i TE-71 så tror jeg det er fordi 2T motorene er så høye (bunnpanna stikker så dypt) at det er vanskelig å få tannstang til å passe inn (kontra KE-70).. Jeg var iallfall ikke så imponert over akkurat det på min ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ingen "feil" med den overhodet.. Eneste var at jeg måtte skifte ut hele dørken under setet pga rust. Når det var gjort så skiftet jeg dempere rundt om og flikket over slitedelene.. Jo, bilen døde engang pga en kaputt kondensator, etter det så kjørte jeg med en i reserve med meg.. Jeg "driftet" med den (på vinteren) lenge før jeg ante hva det innebar.. Herlig bil med fin balanse som man lett kan slenge rundt på veien som ingenting:D .. må si at jeg savner den.

Bilen den solgte jeg for mange år siden i et lite øyeblikks utroskap... til fordel for en Honda. Har tatt til vett nå ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...