Gå til innhold

agunders: Toyota Corolla - TE71 Coupe RWD prosjekt

Ranger emnet

Flat Out Accord

Hva mener du er viktigst ved en bil?  

426 stemmer

1. 1. Hva mener du er viktigst ved en bil?

• Masse motor
      171
    • STYLING!
      24
    • Kjøre-egenskaper
      167
    • Merke
      10
    • Strøken original
      54

Anbefalte innlegg

Vel, litt vedlikehold slik at bilen er kjørbar. Viste seg at startern hadde satt seg, slik at den blåste hovedreléet. Var vel oppe i 5-6 stk før vi fant rett feil.

Har kjøpt en stasjonsvogn, mest som arbeidsbil, men får se hva som skjer med den. I verste fall blir den delebil til prosjektet. Evt så flytter vi 2T-motoren over i denne og prøver å selge bilen. Vi har plutselig en turbo liggende og slenge. Det kunne vært gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gikk for en stund siden til innkjøp av 7x16 Sparco Rallyfelger. De gjør seg virkelig på bilen. Men trenger 30mm spacer evt få dreid ny hub.

DSC00446.jpg

Fikk foresten prøvd stasjonsvogna på frikjøringa på aspelund i helga. Fryktelig gøy. Og for hvert heat man kjørte fikk man mer selvtillit og beregning med bilen.

http://www.bilforumet.no/happenings/220959-frikj-ring-p-aspelund-l-rdag-7-mars-09-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er en gammel Te71 tilhenger da min første bil var akkurat denne typen. God gammel Liftback 1.6DX. Du må si fra om du noen gang finner på å selge prosjektet ditt. Jeg har alltid ønsket meg denne bilen igjen etter ei kjerring kjørte inn i min å totalvraket den :(

Beste bilen jeg noen gang har hatt!

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages for tiden med lading på prosjektbilen. Har byttet børster på dynamoen, men det hjelper ikke det spor. Hadde det funka hadde den blitt brukt på aspelund. Men KE70en var fryktelig gøy, og er lettere og bedre vektfordeling. Den kan forresten selges til rett pris.

Men nå må vi straks få ræva i gir. Svigerfar er begynt på sitt eget prosjekt, og man blir hengende etter. Men så er familien generelt sett god til å dra nye biler til gården som alle trenger TLC (hei svigerbror). Men "det blir ikkje artigar enn man breinn sjøll".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Vel. Prosjektet skyter så smått fart igjen etter nok en travel sommersesong. I første omgang er tanken å få kjørt på glattkjøring i vinter med litt sprekere motor enn 1300en i stasjonsvogna. Har slitt med ladinga. Flytta dynamoer, laderegulatorer hit og dit. Feilsøkt på kabler, klipt og bytta kabler. Ny dynamo (dyrt), ny regulator (like dyrt). Også viser det seg at: DEN FLETT NYE, FINE, BLANKE, DYRE DYNAMOEN ER DEFFEKT. Herved levert tilbake. Ikke gøy når man blir så plaga av at "nye" ting ikke funker.

Spacere og dekk til 16" bestilles omgående. Blekk til bredding og rustsveising er allerede i hus. Bremsesylindrene bak trenger en overhaling. Plugger og pluggledninger er byttet. Den trofaste 2Ten maler som en kattunge.

Har kjøpt nye vinterdekk og satt på KIWI felgene vi hadde liggende. Gleder meg som et lite barn til å prøve corollaen på glattkjøringa.

DSC00246.jpg

Gule lys må man ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kost meg litt i helga. Tetta eksoslekkasje, overhalt bremser, skifta olje. Og i dag overtalte svigerbror meg til å gå over taket innvendig. Først skraping av ull, så pussing og lakking. Slenger med bilde av dagen jeg blåste 8500,- på vinterdekk. Heldigvis ikke bare mine.

30082009001.jpg

30082009002.jpg

30082009003.jpg

30082009.jpg

DSC00339.jpg

Endret av agunders
feil bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...