Gå til innhold

teknisk kontroll. eksospotte..

Ranger emnet

oyvind

Anbefalte innlegg

hei ble stoppet i teknisk kontroll i dag så nå må jeg møte på kontroll fordi han mente det bråka for mye av eksosen. brummer litt når den står på tomgang men bråker ikke så mye når man kjører, bare litt grov lyd. har xr4x4 2.8 med orginalt eksosanlegg uten om en walker potte bakerst. er vel 2". så står på papiret at jeg må skaffe dokumentasjon på støy. men i følge mekonomen så følger det ikke med noen papirer på støy på eksosanlegg/potter. noen som har noen råd tips? er ganske bortkastet å måtte få tak i en orginal potte siden bilen snart skal selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske kronglete å få støymåling på bilen din, det må være en "lab" test. pleier å koste tusenlappen..!

Letteste for deg blir vel å bare fått tak i en noenlunde original potte, og montert for anledningen..

Men først ville jeg nok prøvd å vise den som den er! og være veldig forsiktig med pedalen :)

lykke til..

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja problemet er at det ikke står i vognkortet på så gamle biler. hva maks grensa er. ja han sa jo jeg skulle gasse litt. og da gjorde jeg det, men bråker ikke så mye når man gasser litt. mest på tomgang. så tydelig at han ikke var helt fornøyd så han gikk bort og gassa litt selv for å få det til å bråke mere. så vi får se. at bilen var senka foran og det var mindre rulleomkrets på hjulene enn orginalt så ikke ut som han la merke til engang. så litt hell i uhellet var det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...