Gå til innhold

Old volvos never die, They just go faster

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

Prøve å oppdatere litt her igjen nå som varmen begynner å komme tilbake.

16v_volvo.jpg

Har fått tak i en 16v motor som jeg skal ta toppen av.

Skal begynne å bygge et grenrør til den i morgen eller onsdag.

rustfritt.jpg

Allt skal bygges i rustfritt, har en del rette rør også som skal benyttes.

Er ikke sikker på hva bøyene heter etc men er vist kremen av kvalitet.

Gjenstår bare å få det i sammen litenok til å passe ned i bilen.

 

Diverste ting jeg har prøvd ut.

 

http://www.hellesangels.com/bil/142/2005/prosjekt/gren_ror_test1.jpg

http://www.hellesangels.com/bil/142/2005/prosjekt/gren_ror_test2.jpg

 

Benk til å bygge på

http://www.hellesangels.com/bil/142/2005/prosjekt/grenror_jigg1.jpg

 

 

Bilen har fått en litt " nyere" front.

http://www.hellesangels.com/bil/142/2005/prosjekt/ny_front.jpg

 

http://www.hellesangels.com/bil/142/2005/prosjekt/motorfester.jpg Motor festene.

 

Skal prøve å holde tråden litt mer oppdatert utover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Det er ikke lett og få tak i nei. Kjøpte ett nå nylig for 1200' date='- jeg. Har vært på utkikk ganske lenge. Noen av dem går vist for oppimot 2500,-[/quote']

 

så mye?? jeg har b20 med m40 kasse da.. er clutch huset fra den popiss og el?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei sann, ett par spørsmål...

jeg har også en volvo 142 , lyse blå akkurat som din :) , bare jeg har 72 mod.

men jeg har selv tenkt mye på og sette oppi en volvo turbo motor,

fant ut hvor jeg får kjøpt ferdig byggde motor fester osv,

men kosta det mye å bygge om ????

men må man bytte festene på gir kassa får at den skal stå rett??

fordi de festene jeg får kjøpt rettstiller motoren....

 

ja også lurte jeg på om den er godkjent med tic motor ??

 

m.v.h TurboTony

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å tolle inn veteran: du får engangsavgift + moms + 1300kr i vrakpant.

140 får man godkjent med 140hk med orginale bramser, men bytter man bremsebelegg til ett annet (husker inne nå, men volvo norge veit)

så får du gogkjent bilem med 180hk.

Driver selv å bygger 142 med 940 turbo motor.

Bruket chlurts hus fra 75\76 240 som kom med b20 og m45 kasse!

Morro veit du!!!

 

Ellers digger jeg prosjekte ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår