Gå til innhold

Hvilken chip skal man bruke?

Ranger emnet


v_945

Anbefalte innlegg

Har en 95 mod volvo 945. Gått 150.000. Og er helt strøken. b23 fk. For en stund siden kjøpte jeg en BSR 205 hk chip til bilen. Menne denne ble fort kastet ut igjen da jeg fikk tenningsbank allerede ved 0.6 bar. Ble skikkelig skuffet. Gikk heller ikke så bra som jeg trodde. Fikk vel kanskje 150 -160 hk. Ikke noe mer hvertfall. Dyr var den også. Kostet 4000 kr, og det var visst en bra pris på denne chippen. Er det noen her som har noe erfaring med chipper til FK motoren?? Som også vet hvor man kan kjøpe dem, og som er stabile og trygge. Orker ikke noe mere dritt... Beste er vel og bygge om til ft. men, det får så vente til våren. Så hvis det er noen der ute som har noen gode tips blir jeg veldig glad hvis dere deler dem med meg.

 

MVH V_945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 95 mod volvo 945. Gått 150.000. Og er helt strøken. b23 fk. For en stund siden kjøpte jeg en BSR 205 hk chip til bilen. Menne denne ble fort kastet ut igjen da jeg fikk tenningsbank allerede ved 0.6 bar. Ble skikkelig skuffet. Gikk heller ikke så bra som jeg trodde. Fikk vel kanskje 150 -160 hk. Ikke noe mer hvertfall. Dyr var den også. Kostet 4000 kr, og det var visst en bra pris på denne chippen. Er det noen her som har noe erfaring med chipper til FK motoren?? Som også vet hvor man kan kjøpe dem, og som er stabile og trygge. Orker ikke noe mere dritt... Beste er vel og bygge om til ft. men, det får så vente til våren. Så hvis det er noen der ute som har noen gode tips blir jeg veldig glad hvis dere deler dem med meg.

 

MVH V_945

 

Har hørt veldig mye skryt av vikingchip i sverige... mange svensker som skryter høyt av ham i forhold til BSR f.eks... har selv ikke chippet børsa mi, men når den tid er inne, så blir det garantert vikingchip, uten tvil, og prisen er det heller ikke noe å si på... 1000,- for ecotrim chip (ca 1 bar / 200HK) og 1500,- for ecomax (ca 1,2 bar / 220HK+)

 

ta en titt på hjemmesiden hans for kontakt info... http://www.vikingchip.com

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med vikingchip på motronicen min. funker supert! var no feil med første chippen jeg fikk og ny kom gratis 2 dager etter..

når du chipper FK eller FT "må" du chippe både tenningshjernen og bensinhjernen. (må som i bør ellers er det ikke så mye poeng og du kan få problemer som du har hatt)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten at jeg har vært for mye borti lh2.4 så er det nok bare å skru opp boksen og ta ut orginalchip og sette inn trimchip. utrolig enkelt på motronic værtfall og jeg mener det er samme på lh 2.4..

 

Å chippe tenninga uten å ha en løstagbar chip i tenningsboksen er ikke lett...

 

Hvis du har den "berømte" gullboksen, så kan du chippe tenninga, men hvis ikke, må du skaffe deg en "gullboks" som du kan få chippe tenninga på, men dette er ikke et "must"...! mange som kjører chippa B230FT`er med orginalt oppsett og med bare bensinchip....

 

tenningsboksen sitter på/ved rattstammen, ovenfor bremsepedalen... sjekk ut de siste tre sifferene på tenningsboksen, så finner man fort ut om det er løstagbart chip i den...

 

Løstagbar chip:

207 / 208 / 219

 

Ikke løstagbar chip:

148 / 175 / 196

 

j hadde nr 148 i min 93 mod 940 turbo...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Å chippe tenninga uten å ha en løstagbar chip i tenningsboksen er ikke lett...

 

Hvis du har den "berømte" gullboksen, så kan du chippe tenninga, men hvis ikke, må du skaffe deg en "gullboks" som du kan få chippe tenninga på, men dette er ikke et "must"...! mange som kjører chippa B230FT`er med orginalt oppsett og med bare bensinchip....

 

tenningsboksen sitter på/ved rattstammen, ovenfor bremsepedalen... sjekk ut de siste tre sifferene på tenningsboksen, så finner man fort ut om det er løstagbart chip i den...

 

Løstagbar chip:

207 / 208 / 219

 

Ikke løstagbar chip:

148 / 175 / 196

 

j hadde nr 148 i min 93 mod 940 turbo...

 

 

 

Hei hei.

 

Låner denne tråden litt.

 

Det skrives her at chip i "gullboks" som slutter på 175 (0 227 400 175) ikke kan tas løst.

Åpnet akkurat en slik tenningstyreenhet nå, og chippet som sitter rett under lokket kunne taes av.

 

Går det da å chippe den?

 

Er i utgangspunktet en styreenhet fra 91mod 940 med FB motor.

 

Lurer på å sette den inn i 940`n min med FK motor. (med chip evt)

 

Takker for svar.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takker for svar.

Er litt usikker på om det er forskjell på hjernene på sug og turbomotor.(skulle vel egentlig tro det)

Den er gullfarget og stemte med nr. så ville bare spørre. Hehe.

 

Leser også på forumet at det ikke er så veldig viktig med chip på tenningen.

Ikke om man monterer Vikingchip.

 

Takker, var en grei BUMP det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår