Andy` Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 En mekaniker skal se om topplokket mitt kan repareres. Tingen er at han helst ser at jeg får demontert og tatt ut topplokket selv, da han har dårlig tid. Har aldri vært borti en skru nedi et motorrom, så lurer på om dette er noe jeg kan få til selv? Det gjelder en Audi A4 1,8. Detaljert fremgangsmåte hadde vært gull! Takker for innspill! :) Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hei! Se om du får tak i en Haynes rep manual... de er helt geniale.. Der pleier det å stå beskrevet punk for punkt.. så hvis du ikke har 10 tommeltotter så går det glimrende.. Haynes bøkene noen av de har de på biltema.. eller feks bilextra.. Ellers så kan du jo poste på audi sidene på forumet.. Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 En mekaniker skal se om topplokket mitt kan repareres. Tingen er at han helst ser at jeg får demontert og tatt ut topplokket selv, da han har dårlig tid. Har aldri vært borti en skru nedi et motorrom, så lurer på om dette er noe jeg kan få til selv? Det gjelder en Audi A4 1,8. Detaljert fremgangsmåte hadde vært gull! Takker for innspill! :) regner med at det er masse deksel og greier nede i motoren?? dekselet er vel festet 3 eller 4 plasser i motoren med skruer. skruene er som regel skjult med små deksel igjen, men du må ta av de og. etter at dekselet er tatt av, må du "renske" toppdekselet for ledninger og vissvass.. deretter har du 10 skruer rundt på dekselet som skal ut. de er det viktig at du skrur inn med forskjell(si ifra når du ska sette på, så kan jeg forklare det da.). Men egentsli så kan du bare skru av dekselet, å ta det av forsiktig. det ligger en pakning imellom dekselet og toppen, den trenger du ikke å ta med til han fyren, men det er som regel best å bytte den med det samme du er av med dekselet. den koster ikke så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hei! Se om du får tak i en Haynes rep manual... de er helt geniale.. Der pleier det å stå beskrevet punk for punkt.. så hvis du ikke har 10 tommeltotter så går det glimrende.. Haynes bøkene noen av de har de på biltema.. eller feks bilextra.. Ellers så kan du jo poste på audi sidene på forumet.. Takker! Da skal jeg gå til innkjøp av en slik en! Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy` Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 regner med at det er masse deksel og greier nede i motoren?? dekselet er vel festet 3 eller 4 plasser i motoren med skruer. skruene er som regel skjult med små deksel igjen, men du må ta av de og. etter at dekselet er tatt av, må du "renske" toppdekselet for ledninger og vissvass.. deretter har du 10 skruer rundt på dekselet som skal ut. de er det viktig at du skrur inn med forskjell(si ifra når du ska sette på, så kan jeg forklare det da.). Men egentsli så kan du bare skru av dekselet, å ta det av forsiktig. det ligger en pakning imellom dekselet og toppen, den trenger du ikke å ta med til han fyren, men det er som regel best å bytte den med det samme du er av med dekselet. den koster ikke så mye. Hmm... Jeg må ut med hele toppen altså! Er ikke helt med for å si det mildt.. :D Takker for innspillet! Går til innkjøp av Haynes :) Siter - 96 Audi A4 ------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 å faen.. hele toppen ja.. satan.. tenkte på toppdekslet jeg.. sorry.. men for å ta av toppen må det flere ting til ja.. av med innsug å eksosmanifold.. plugger, og innvandige skruer. men hvis du kjøper deg haynes, så får du vel se skruerekkefølgen og.. :) good luck.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg