Gå til innhold

Overslag ved godset til tennpluggene??

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

I går kveld når jeg hadde kjørt hjem, lot jeg bilen stå på tomgang slik at turboen skulle få kjøle seg ned.

Mens jeg sto og så under panseret mens motoren sto og gikk, så jeg tilfeldigvis at ca rundt godset/mellom plugg og plugghette, på 2 av tennpluggene så jeg blå farget svak gnist.

Er det pluggledningene som er dårlige?? leste i heynes at for å sjekke pluggledningene, kunne man se under panseret i mørket, for å se om det gnistet noen plass.

Og kan dette "overslaget" ha noe å gjøre med at jeg får tenningskutt avogtill??

Håper på nokk en gang kloke svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld når jeg hadde kjørt hjem, lot jeg bilen stå på tomgang slik at turboen skulle få kjøle seg ned.

Mens jeg sto og så under panseret mens motoren sto og gikk, så jeg tilfeldigvis at ca rundt godset/mellom plugg og plugghette, på 2 av tennpluggene så jeg blå farget svak gnist.

Er det pluggledningene som er dårlige?? leste i heynes at for å sjekke pluggledningene, kunne man se under panseret i mørket, for å se om det gnistet noen plass.

Og kan dette "overslaget" ha noe å gjøre med at jeg får tenningskutt avogtill??

Håper på nokk en gang kloke svar:)

det kan forårsake dårlig gange.. jeg ville sjekket tennpluggene også.. jeg hadde overslag i en plugg, å da var det porselenet som var sprekket.. men kan hende at det er ledningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kabla er dårlige. hadde min dårlige erfaring med de. er jo så liten flate dem gir gnist på.

Jeg kjøpte også der men da gikk den bare på 3 sylindere:P

Måtte kjøpe på merkeforhandler får å få orntlige varer

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider