Gå til innhold

Green filter eller bytte til Originalt i vinter ?

Ranger emnet

Andreas!

Anbefalte innlegg

Hørt at et par stk har sagt at det ikke alltid er bra å kjøre med åpent luftfilter om vinter, Green.. K&N å sånn... Noen her bruker vel sikkert det eller.. D funker fint/dårlig? Takk

-Andreas

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okej.. da kjører jeg med greenfilteret,, var bare en kammerat som sa at det kunne fryse å no sånnt å at d ikke var bra for motorn... ;D Går for å Green.. gidder ikek ta det av.. mye feitere lyd med det på ; D

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få problemer med at det iser i innsuget.(mest problem for forgassermotorer)

Kan også få problemer med kaldstart. Det løses med shoke, evt å holde en postsekk el over deler av filteret. slik at den ikke suger inn alt for mye luft... hehe. Dette med snø og slafs er jo uff uff. Men det er jo bare å flytte litt på filtert ditt.

PS: husk at filteret skal rengjøres, selv på vinteren.. Det kan også bli fuktighet ifilteret. Det er kan bli problemer når det fryser...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil vare det noen slanger som styrte et spjeld som skulle åpne å lukke seg. Disse henger nå bare løst etter at jeg fjærna orginal boksen.

Bør jeg skifte tilbake nå som det blir vinter da eller?

Har hørt at spjellet åpnet å lukket seg etter om det ble for kaldt (eller varmt. Husker ikke helt)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte så er det på litt eldre biler montert en alu-slange fra eksosmanifoil og inn på luftfilterboksen. Dette fordi at man skal få ha litt høyere lufttemperatur når det er kaldt ute. Etterhvert som temperaturen på motoren øker,så vil et vakuumstyrt spjeld lukke for varmluften. Dette gjelder selfølgelig ikke alle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte så er det på litt eldre biler montert en alu-slange fra eksosmanifoil og inn på luftfilterboksen. Dette fordi at man skal få ha litt høyere lufttemperatur når det er kaldt ute. Etterhvert som temperaturen på motoren øker,så vil et vakuumstyrt spjeld lukke for varmluften. Dette gjelder selfølgelig ikke alle biler.

Ja, det var sånn det var til meg. Vakumstyrte slanger. 2 stk.

Må jeg bytte tilbake nå da eller?

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider