Morel Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Uten watt, ingen lyd :) Selv DU :hammer burde jo ha fått med deg det som jeg egentlig mente! Men det var kanskje for mye forlangt? :drive2 (for kort?) :hammer Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Selv DU :hammer burde jo ha fått med deg det som jeg egentlig mente!Men det var kanskje for mye forlangt? :drive2 (for kort?) :hammer Mvh Pål haha, sensitiv :D Trodde egentlig du tok spøken, men det var kanskje for mye forlangt ;) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 haha, sensitiv :DTrodde egentlig du tok spøken, men det var kanskje for mye forlangt ;) Det gjorde jeg! Måtte bare ha en unnskyldning til å legge fra meg noen hellothere og cheers og :boxing Jeg MÅ jo få lov, jeg også... hellothere Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 En sub kan ikke levere så mange watt da,ingen faktisk :) men hvor mange watt den kan motta over kort (rms) og lang tid (peak) Edita litt da :P, var litt trøtt i øyeblikket haha :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 RMS = hvor mange W den tåler [edit] over tid, og det er disse vatta du bør se på... peak er ikke så mye å bry seg om? RMS har egentlig ikke noe med tid å gjøre. “root mean square (RMS) value” Definition: A typical value of a continuously varying quantity, such as an alternating electric current, obtained similarly from many samples taken at regular time intervals during a cycle. The value literally is the square root of the mean of the squares of the sampled values. This is of use when a value behaves in a sine wave like manner, allowing usefull averages other than zero to be found, despite the quantity having spending equal amounts of time being positive and negative. Theoretically this can be shown to be the effective value, i.e. the value of the equivalent direct current that would produce the same power dissipation in a given resistor. For a sinusoidal current this is equal to I0/sqrt(2), where I0 is the amplitude of the current. Som jeg har forklart et par ganger før: RMS-verdien er litt forenklet et gjennomsnitt av AC-spenningen i signalet. Derfor skal RMS være omtrent halvparten av peak. Eksempel: P = effekt [W] U = spening [V] I = strøm [A] P = U x I Prms = Urms x I P= 100 V x 10 A = 1000 W Prms = 50 Vrms x 10 A = 500 W Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg