Gå til innhold

corrado g-60 spm!!

Ranger emnet


Celica rules!

Anbefalte innlegg

Får å si det sånn. Kjøp deg corrado og om laderen ryker - bytt til turbo istedet for å investere i ny.

Vet at man skal ta vare på den osv. Og levetiden blir lenger når man bare gir på med varm maskin. Og man må overhale og bytte olje regelmessig. Men laderen er fortsatt et svakt punkt. Og bilen begynner å bli gammel.

Har du bilen lenge nok ryker laderen enten du er forsiktig eller ikke

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laderen er det svakeste punkt på bilen, ingen hemmelighet! Men med godt og rett stell kan den holde lenge, og så kjekt det er med lader da man.... ahahahhaha. Turbo og g-ladere er ein evig diskusjon, eg har bestemt meg for å satse lader.... være litt spesiell! Har en corrado kompiss i bygda, han kjøpte turbo kitt til 23 lapper! Ein anna kompiss la ut 7 lapper på div trim deler på golf g60 m/komp. Det som var overraskende var at golfen gikk mye mye bedre, helt sant. Og dette var stor turbo med stage 3 innmat.

 

Dette viser bare at laderen er kanoen når den fungerer! Selfølgelig turbo bilen var ganske original stand motormessig, med litt kvassere kam +++ vil det nok gå bedre. Og helt ærlig blir den noe mere holdbar.

 

Smak og behag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kameraten som byttet til turbo brukte nok ikke stort mer enn en som må bytte laderen. Kompressoren er helt klart tøff, men nå når jeg skal trimme skal jeg ha den holdbar. Protrim skulle klargjøre motoren før jeg setter i turbo kit og de skulle de ha 30k for. Da garanterte de at den var holdbar til 400hk+

Men lenge leve kompressor lyden, det er klart:)

 

Føler det går litt på hvordan man bruker bilen. Har intrykk av at kaja på forumet kjører litt på bane osv. Da var nok turbo tingen.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbokittet er bra nok d, er ikke der det stopper når ein trimmer! Motoren må nok oppgraderes for ytelser over 250-300 hk... Smidde stempler osv! Skulle jeg bygd turbo i min bil, skulle det vært på en 16v maskin! Turbo på en 8v gjør ikke underverker heller!

 

Mange bruker jo Lysholm kompressor på g60'en, få her i landet da men! Vett om en Corrado i Norge som kjører 1.9 i trykk, det er sinnsykt bra. Firmaet Bahnbrenner som fører desse, om det er tysk eller amerikansk er jeg ikke helt sikker på, men navnet tyder vell på tysk. Kompressoren blir produsert i sverige så kan jo bestille rett fra fabrikk. Koster litt mer en turbo, men du får en vedlikeholdsfri kompressor for penga. Prisen ligger vell på ca 20 lapper. I tillegg kommer lyddemper kitt.

 

Når en først skal ha kompressor lissom.... drunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår