Celica rules! Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 hei! har veldig lyst på å kjøpe meg en corrado g60 men jeg har hørt at g-laderen er no dritt!! stemmer dette??! noen som har no erfaringer, som de vil dele om dette så kom med det!! hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Tja.. du kan være heldig, du kan være uheldig.. det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Jeg var uheldig og ble møkklei og byttet til turbo. Går mye bedre:) Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 så lenge den blir tatt vare på, og overhalt omtrent hver femti tusende kilometer, er den kjempebra :) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 så lenge den blir tatt vare på, og overhalt omtrent hver femti tusende kilometer, er den kjempebra :) Jeg tror ikke du bør ta alle under en kam.. For det er ikke tilfellet med meg. Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 jaja det var jo synd for deg :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Får å si det sånn. Kjøp deg corrado og om laderen ryker - bytt til turbo istedet for å investere i ny. Vet at man skal ta vare på den osv. Og levetiden blir lenger når man bare gir på med varm maskin. Og man må overhale og bytte olje regelmessig. Men laderen er fortsatt et svakt punkt. Og bilen begynner å bli gammel. Har du bilen lenge nok ryker laderen enten du er forsiktig eller ikke Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Laderen er det svakeste punkt på bilen, ingen hemmelighet! Men med godt og rett stell kan den holde lenge, og så kjekt det er med lader da man.... ahahahhaha. Turbo og g-ladere er ein evig diskusjon, eg har bestemt meg for å satse lader.... være litt spesiell! Har en corrado kompiss i bygda, han kjøpte turbo kitt til 23 lapper! Ein anna kompiss la ut 7 lapper på div trim deler på golf g60 m/komp. Det som var overraskende var at golfen gikk mye mye bedre, helt sant. Og dette var stor turbo med stage 3 innmat. Dette viser bare at laderen er kanoen når den fungerer! Selfølgelig turbo bilen var ganske original stand motormessig, med litt kvassere kam +++ vil det nok gå bedre. Og helt ærlig blir den noe mere holdbar. Smak og behag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hva med en vanlig kompressor da? er det noen som skifter til dem? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Han kameraten som byttet til turbo brukte nok ikke stort mer enn en som må bytte laderen. Kompressoren er helt klart tøff, men nå når jeg skal trimme skal jeg ha den holdbar. Protrim skulle klargjøre motoren før jeg setter i turbo kit og de skulle de ha 30k for. Da garanterte de at den var holdbar til 400hk+ Men lenge leve kompressor lyden, det er klart:) Føler det går litt på hvordan man bruker bilen. Har intrykk av at kaja på forumet kjører litt på bane osv. Da var nok turbo tingen. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hva med en vanlig kompressor da? er det noen som skifter til dem? Vet om en som gjørde det. Han var med i et bilsport nummer. Tok en kompressor fra en amerikaner eller noe tror jeg. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det du også kan gjøre som er utrolig artig er å sette inn en Lysholm-kompressor (skru-kompressor) Dette får du kit til på bahnbrenner for ca 15K ;) Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Turbokittet er bra nok d, er ikke der det stopper når ein trimmer! Motoren må nok oppgraderes for ytelser over 250-300 hk... Smidde stempler osv! Skulle jeg bygd turbo i min bil, skulle det vært på en 16v maskin! Turbo på en 8v gjør ikke underverker heller! Mange bruker jo Lysholm kompressor på g60'en, få her i landet da men! Vett om en Corrado i Norge som kjører 1.9 i trykk, det er sinnsykt bra. Firmaet Bahnbrenner som fører desse, om det er tysk eller amerikansk er jeg ikke helt sikker på, men navnet tyder vell på tysk. Kompressoren blir produsert i sverige så kan jo bestille rett fra fabrikk. Koster litt mer en turbo, men du får en vedlikeholdsfri kompressor for penga. Prisen ligger vell på ca 20 lapper. I tillegg kommer lyddemper kitt. Når en først skal ha kompressor lissom.... drunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 tror jeg definitivt går for en skrukompressor hvis jeg noensinne må skifte laderen. hvor ofte er det anbefalt å totaloverhale laderen igjen? hver 50000de kilometer? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 hvor ofte er det anbefalt å totaloverhale laderen igjen? hver 50000de kilometer? Det jeg har hørt ja, enda tidligere med mindre ladehjul.. Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Ettersom jeg har skjønt er det hver 10000, gjerne oftere og hvis man har f. eks 65mm reimhjul... Dette vet vel PoloClassic eller noen av de andre bedre men... Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.