Gå til innhold

corrado g-60 spm!!

Ranger emnet


Celica rules!

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har skjønt er det hver 10000, gjerne oftere og hvis man har f. eks 65mm reimhjul... Dette vet vel PoloClassic eller noen av de andre bedre men...

 

10 000! alacocaina Satan, det er jo hvert år det..stakkars en fattig student som meg dukenukem

 

Men! Fant fram til en gammel mail fra Volksport:

 

""Svakheten" er G-Lader. Denne trenger det den kan få av service. Ekstremt ømfintlig for turtall på kald motor. ALLTID 80 grader på olje før du passerer 2500 omdreininger. Rooolig på

pedalen på kald motor. I tillegg anbefales overhaling på 40.000km. Det skal og sies at disse

må tas oftere ved mindre ladehjul. Har du greit ladetrykk og ikke olje i utblås på G-Lader så

er det ingen fare. Idet en begynner å miste trykk bør lader avmonteres med en gang."

 

Da ble det ikke så galt likevel..kan ikke vente til å få sendt inn min, aner ikke hvilken stand den er i..blir å skaffe trykkmåler asap kanskje!

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruker jo Lysholm kompressor på g60'en, få her i landet da men! Vett om en Corrado i Norge som kjører 1.9 i trykk, det er sinnsykt bra. Firmaet Bahnbrenner som fører desse, om det er tysk eller amerikansk er jeg ikke helt sikker på, men navnet tyder vell på tysk. Kompressoren blir produsert i sverige så kan jo bestille rett fra fabrikk. Koster litt mer en turbo, men du får en vedlikeholdsfri kompressor for penga. Prisen ligger vell på ca 20 lapper. I tillegg kommer lyddemper kitt.

 

De lages visst i Sverige, koster 22.000 SEK om jeg ikke husker feil, 28.000SEK med lyddemperkit.. Klart, det går an å jukse litt med momsen da så får man det for rundt 15.000 NOK uten lyddemper

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laderen er det svakeste punkt på bilen, ingen hemmelighet! Men med godt og rett stell kan den holde lenge, og så kjekt det er med lader da man.... ahahahhaha. Turbo og g-ladere er ein evig diskusjon, eg har bestemt meg for å satse lader.... være litt spesiell! Har en corrado kompiss i bygda, han kjøpte turbo kitt til 23 lapper! Ein anna kompiss la ut 7 lapper på div trim deler på golf g60 m/komp. Det som var overraskende var at golfen gikk mye mye bedre, helt sant. Og dette var stor turbo med stage 3 innmat.

 

Dette viser bare at laderen er kanoen når den fungerer! Selfølgelig turbo bilen var ganske original stand motormessig, med litt kvassere kam +++ vil det nok gå bedre. Og helt ærlig blir den noe mere holdbar.

 

Smak og behag....

Være litt spesiell? De aller fleste har jo G-laderen sin enda da :)

 

Laderen min funket også som en kanon, men den lakk olje.. Og ville ikke slutte å lekke olje selvom den ble overhalt 2 ganger på 5000km.

Med laderen så fikk man et enormt drag fra 0, men det sluttet å dra ved 4500omdr, da begynner effektkurven å gå nedover igjen.

Var redd for at turbo skulle bli "ketchup", men det er det overhode ikke. Kommer ikke eksakt like tidlig, men ikke lenge etterpå og den drar like herlig HELE veien.. Nå hari kke jeg noen monsterstor turbo, men som sagt, jeg var ikke ute etter noen ketchup bil

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbokittet er bra nok d, er ikke der det stopper når ein trimmer! Motoren må nok oppgraderes for ytelser over 250-300 hk... Smidde stempler osv! Skulle jeg bygd turbo i min bil, skulle det vært på en 16v maskin! Turbo på en 8v gjør ikke underverker heller!

 

Mange bruker jo Lysholm kompressor på g60'en, få her i landet da men! Vett om en Corrado i Norge som kjører 1.9 i trykk, det er sinnsykt bra. Firmaet Bahnbrenner som fører desse, om det er tysk eller amerikansk er jeg ikke helt sikker på, men navnet tyder vell på tysk. Kompressoren blir produsert i sverige så kan jo bestille rett fra fabrikk. Koster litt mer en turbo, men du får en vedlikeholdsfri kompressor for penga. Prisen ligger vell på ca 20 lapper. I tillegg kommer lyddemper kitt.

 

Når en først skal ha kompressor lissom.... drunk

SKal like å se den G60 toppen som henger med til 300hk.... da må du bruke møøe penger på den

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En g-lader skal overhales hver 50-80000 km avhenging av ladehjul str og kjøremønster/stil.

 

Ikke noe vits å bygge bunn til G60 som tåler 400 hk, når du må ha 16v topp for å klare det.

 

Jeg hadde enten kjørt g-lader, eller gått for 16vT. Over 250 hk med turbo i G60 er håpløst da du får store problemer med varmeutvikling. Turboen sitter rett under innsuget og varmer det opp. Hjelper ikke mye med stor intercooler da. Skal du over 250 hk i G60 anbefaler jeg g-lader, men da blir det billigere med 16vT med samme effekten

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket den "manuelle" metoden? Står skrevet i ørten poster her... Trykke på maf-knappen noen ganger, av og på tenning osv...

 

Har prøvd den ja, men får ikke opp noe fornuftig.. babyhmm?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår