toys r us Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Ikke når den har vært på NAF i drammen. Men for morroskyld hvor masse skal du ha for papiret? send i pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toys r us Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Du trenger ikke TÜV papirer når den har vært på godkjenning i drammen hos NAF... Men for morroskyld hvor masse skal du ha for papiret? Send priv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Du trenger ikke TÜV papirer når den har vært på godkjenning i drammen hos NAF... Men for morroskyld hvor masse skal du ha for papiret? Send priv Jaha og hva slags godkjenning er det NAF i drammen kan gjøre. De er ingen godkjennings instans av ikke Typegodkjente biler. I norge så kreves det ECE dokumenter på 6 forskjellige punkter hvor støy, avgass og bremser er 3 av dem. Så det at NAF kan teste bilen og si til biltilsynet at de kan regge den er bare tull. Da hadde det vert veldig enkelt for hvilken som helst person her i norge å få bilene sine godkjent. Hvorfor er da ingen Skyliner godkjent i norge når man bare kan vise den hos NAF i drammen. Biltilsynet i drammen kan godkjenne biler som tideligere har vert registrert i USA eller et EU eller EØS land. Men det kreves fortsatt at man har noen dokumentasjoner på bilen. Så tror noen har fortalt deg en skrøne på akuratt dette. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Endelig fikk jeg svar på det jeg lurte. Man trenger ikke TüV papirer på rx7. Siden det er så mange registrerte ifra Japan er det bare å dra rett bort og tolle den inn. Bytte lykter da seff, siden japse lykta lyser på helt feil side av veien. Takk for hjelpen Jan tore! Og en annen ting. Man kan ikke bruke andre bilers godkjenninger for å godkjenne en annen bil. Et TÜV papir hører til en enkelt bil. Spiller ingen rolle om hvor mange biler som alerede er registrert. Finnes 9 stk Nissan Skyline GTR i norge. Men ingen somforeløpig får flere godkjent før man fremskaffer godkjennings papirer ifra TÜV eller ECE Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleeeks Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Ser at jantore beregner førstegangsreggen på 1308ccm. Vet det er en 1.3l men er ikke avgiften det samme som en 2.6l på denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleeeks Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Jeg har også hørt at det er noe med å få godkjent bilen sin på NAF stasjonen i Drammen. Kan visst gjøre det på stasjonen i Trondheim og en stasjon til mellom Bergen og Stavanger en plass og.. Min RX-7 ble ikke godkjent på biltilsynet pga wastegaten ble sluppet ut i det fri. Så har jeg hørt om en Supra som har fått dette godkjent fordi han fikk den godkjent på NAF stasjonen i Drammen med engang den kom inn til Norge. Jeg vil gjerne vite mer info om hvordan man gjør dette med NAF i Drammen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Jeg har også hørt at det er noe med å få godkjent bilen sin på NAF stasjonen i Drammen. Kan visst gjøre det på stasjonen i Trondheim og en stasjon til mellom Bergen og Stavanger en plass og.. Min RX-7 ble ikke godkjent på biltilsynet pga wastegaten ble sluppet ut i det fri. Så har jeg hørt om en Supra som har fått dette godkjent fordi han fikk den godkjent på NAF stasjonen i Drammen med engang den kom inn til Norge. Jeg vil gjerne vite mer info om hvordan man gjør dette med NAF i Drammen :D Det er bare å prøve å godkjenne bilen på NAF. Men NAF har ikke lov til å godkjenne noe. De er en instans som kan sjekke biler, se etter feil og mangler. Gi en kjøpstest. Og foreta EU kontroll. Et par har også rullende landvei. Men de har under ingen forhold lov til å godkjenne en ombygd bil. De som har sagt dette tar feil. Også er det bare Oslo trafikkstasjon som har en ekspert gruppe som tar seg av godkjenning av ombygde biler. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-stig- Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 bilen blir godkjent med volum på 1.3liter ja. ikke 2.6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MachOne Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 hvor kan man få kjøpt E-merkede lykter osv til RX-7 3 gen? Tenkte på de delene man trenger for å få godkjent en japan-import bil? eksos? catalysator? lykter? Siter http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 trenger ikke cat,, er allerede cat der originalt, men japanbilene har ikke precaten, har ingentin å si, den er der bare for å varme opp motoren fortere(og for å kverke den) går fint igjennom co test med original eksosen (såfremt catalysatoren er i god stand) lyktene må du kjøpe, eller gjør som meg., lån et sett og send det tilbake etter godkjenningen:D tror faktisk du kan prøve å sette inn lyktene fra en annen bil der bare de er e merkede. RX7 FC lyktene tror jeg det skal gå ann å få presset inn. eller annan mazda med lignende lykter Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kanskje lyktene fra 89-98 mod. MX-5/Miata passer ?? I så fall er det ikke vanskeligå få tak i da det er poppis å bytte ut til low profile varianter. Det er sikkert noen i MX-5 klubben som har noen liggende: http://www.mx5-miata.no/modules.php?name=Forums Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Eneste som passer er orginale FD lykter. MX5 lykter feks er runde. RX7 er firkanta. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleeeks Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Eneste som passer er orginale FD lykter. MX5 lykter feks er runde. RX7 er firkanta. Hvor fikk du tak i de Re-Amemiya lyktene du har da? Og hvor mye gav du for slike?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Hvor fikk du tak i de Re-Amemiya lyktene du har da? Og hvor mye gav du for slike?:D http://www.rotaryextreme.com/ Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 http://www.rotaryextreme.com/ de lyktene du har? hvor har du kjøpt dine lykter? Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg