Gå til innhold

SoundMagus Class X-3000. 3000W RMS til under 4k?

Ranger emnet

Jan Erik Johansen

Anbefalte innlegg

lurer på om noen har kjennskap til denne forsterkeren? sett noen veldig fornøyde kunder med modellen under denne selv om de i førsten var usikker ptga ukjent merke og veldig lav pris. mulgi den faktisk er værd prisen?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&view=detailed

http://www.soundmagus.com/X3000.html

vet at man vanligvis ikke kjøper bilstereo på en databutikk, så derfor spør jeg her først om noen kjenner til den... :) er jo nesten 90cm lang, så om de har brukt plassen er det god plass til kraftige komponenter.

jeg syns kanskje det virket litt rart at de oppga effekten ved 50Hz da, vel og merke, men dette behøver jo egentlig ikke å bety noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om noen har kjennskap til denne forsterkeren? sett noen veldig fornøyde kunder med modellen under denne selv om de i førsten var usikker ptga ukjent merke og veldig lav pris. mulgi den faktisk er værd prisen?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313675&view=detailed

http://www.soundmagus.com/X3000.html

vet at man vanligvis ikke kjøper bilstereo på en databutikk, så derfor spør jeg her først om noen kjenner til den... :) er jo nesten 90cm lang, så om de har brukt plassen er det god plass til kraftige komponenter.

jeg syns kanskje det virket litt rart at de oppga effekten ved 50Hz da, vel og merke, men dette behøver jo egentlig ikke å bety noe som helst.

er vel egentlig samme som xelent tx1200 * 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5% er ikke hørbart for de aller fleste når det gjelder bass da. må fort opp i 5% for å høre spesiell forvrengning på så lave frekvenser som 20-100Hz.

i følge teorien da... aldri testet i praksis selv pga 140db+ er for høyt til å høre noe som helst uansett... :P

edit: men en ting jeg savner er sikringsstørrelse (om noen i det heletatt), og dempingsfaktor. 5kg, og nesten 90cm lang. hørtes ut som en lav vekt egentlig for en så fysisk stor forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5% er ikke hørbart for de aller fleste når det gjelder bass da. må fort opp i 5% for å høre spesiell forvrengning på så lave frekvenser som 20-100Hz.

i følge teorien da... aldri testet i praksis selv pga 140db+ er for høyt til å høre noe som helst uansett... :P

edit: men en ting jeg savner er sikringsstørrelse (om noen i det heletatt), og dempingsfaktor. 5kg, og nesten 90cm lang. hørtes ut som en lav vekt egentlig for en så fysisk stor forsterker?

er vel ekstern sikkring.var vel litt lett ja,du får kjøpe en å se hva som skjuler seg bak lokket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snakk om Soundmagus Class X-1500

[sITAT]For the X-1500 amplifier, the rating overload protection load resistance is

0.6ohm. That means if you connect a load less or equal 0.6ohm at high volume,

the amplifier will protect. The peak current for this amplifier is about 120A.[sITAT]

Så kan dere jo tenke hvordan mulighetene er på class x 3000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv 2 soundmagus, har ikke noe å utsett på de. banker subbene som bare d (2* 12" autostudio extreme)...men er det pent lydbilde man er ute etter så er nok ikke dette rette merket, men dæven steike de kan gi bass i fra seg!!! er verd penga og vel så det!!

Hvorfor snakker plutselig alle om lydbilde når de skal kjøpe monoblokk, forsterker til subben eller skal bygge kasse til subben? hmmm

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antageligvis fordi en dårlig forsterker,for eks med veldig lav dempingsfaktor, har mindre kontroll på elementet, noe som igjen påvirker lyden til annlegget.

er det noen som vet noe som helst om denne forsterkeren egentlig?

et høykvalitets-bilde av forsterkeren inni hadde vært fint.

hvor kraftige trafoer den har, samt dempingsfaktoren. syns det er dårlig at produsenter på hjemmesidene sine holder tilbake ganske viktig informasjon. men dette er de ikke alene om. veldig mange, også dyrere merker, holder sånn informasjon tilbake, så jeg skal ikke kverke dem for å ikke opplyse om det, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider