Gå til innhold

Valsing av skjermer i Oslo? Hilfe!

Ranger emnet

Hosse

Anbefalte innlegg

Originally posted by Brembo

Viss det bare er den kanten som stikker inn igjen fra skjermen,så driter du i å valse.

Slip den bort med en dremel eller "snabelsliper"

deretter påfører du noe for og forsegle metallet og vips du kjører sommerdekk i påska :)

God tur

Absolutt ikke og anbefale da inner og ytterskjerm vanligvis er sveist i sammen i denne kanten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem og ta bort deler av den kanten med tanke på innerskjerm.

Og om du sliper og er litt forsiktig så slipper ikke galvaniseringen, jeg mener ikke med vinkelsliper, men med en slipemaskin beregnet for pussing av tre.

Jeg har iallefall gjort dette uten att innerskjerm har falt av eller tatt skade på noe slags vis,og er du forsiktig og ikkke truer på med sliperen blir det ikke så jævli varmt att galvaniseringen slipper.

Igjen IKKE vinkelsliper men pussemaskin det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hosse

Sukk. Hittade dom, ringde dom och fikk høre at dem gjerne tok de oppdraget.... Etter påsken.

Dem tipset om en kjetil som valset mange biler, men han var på påskeferie også.

Da er jeg tom på ideer... Flere tips?

(bra forum dette! Raske svar og allt:) )

Sa de noe om hvor mye de skulle ha for jobben??

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Det er ikke noe problem og ta bort deler av den kanten med tanke på innerskjerm.

Og om du sliper og er litt forsiktig så slipper ikke galvaniseringen, jeg mener ikke med vinkelsliper, men med en slipemaskin beregnet for pussing av tre.

Jeg har iallefall gjort dette uten att innerskjerm har falt av eller tatt skade på noe slags vis,og er du forsiktig og ikkke truer på med sliperen blir det ikke så jævli varmt att galvaniseringen slipper.

Igjen IKKE vinkelsliper men pussemaskin det går bra.

Innerskjermen faller vel ikke av men kjør noen år og se hva som skjer..

Dessuten så skjærer du jo i galvaniseringen!

Jeg har gjort det på mange biler selv jeg, men da på biler til under 50000kr

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Innerskjermen faller vel ikke av men kjør noen år og se hva som skjer..

Dessuten så skjærer du jo i galvaniseringen!

Jeg har gjort det på mange biler selv jeg, men da på biler til under 50000kr

Har kjørt noen år går glimrende det, bare du passer på å få på noe som forsegler metallet, att du skjærer i galvaniseringen tar jeg ikke så tungt siden du lukker det inn, og med så mye steinsprut du får der så blir nok galvaniseringen temmelig tynnslit uansett, det er jo også bare plate tykkelsen som blir fri for beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lima

I Rieger katalogen så koster valsen 640Euro så hvis du skal kjøpe den gjennom f.eks. powerzone så kommer regnestykke på

640*12,5= 8000Kr.... Da skal du valse en del biler for å tjene inn på den :D

Nå er vel Euroen ikke 12,5, men 7,8 eller deromkring,og da kommer den ut på rundt 5000,-

men du skal vel valse litt for å tjene det inn igjen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider