Gå til innhold

Anbefalninger til ICE-prosjekt

Ranger emnet

Klokka

Anbefalte innlegg

Da er jeg i planleggingsfasen av neste bilstereoprosjekt, og lurer på hva dere syns.

Her er et utkast til budsjett. Sånn ca veil. priser.

-6" komponentsett: 3000,-

-10" basselement X2: 4000,-

-2 kanals forsterker X2: 5000,-

DVD spiller&skjerm: 5000,-

Kabler ++: 1000,-

Glassfiber ++: 1000,-

Demping: 1000,-

TOTALT: 20 000,-

Har jeg fordelt kronasjene greit? Hva er eventuelt å anbefale i denne prisklassen? Om det blir kjøp i begynnelsen av vinteren, eller våren til neste år veit jeg ikke, så ikke regn med noen bilder med det første :p

Bilen det etterhvert skal bygges i er Honda Civic hatchback.

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i planleggingsfasen av neste bilstereoprosjekt, og lurer på hva dere syns.

Her er et utkast til budsjett. Sånn ca veil. priser.

-6" komponentsett: 3000,-

-10" basselement X2: 4000,-

-2 kanals forsterker X2: 5000,-

DVD spiller&skjerm: 5000,-

Kabler ++: 1000,-

Glassfiber ++: 1000,-

Demping: 1000,-

TOTALT: 20 000,-

Har jeg fordelt kronasjene greit? Hva er eventuelt å anbefale i denne prisklassen? Om det blir kjøp i begynnelsen av vinteren, eller våren til neste år veit jeg ikke, så ikke regn med noen bilder med det første :p

Bilen det etterhvert skal bygges i er Honda Civic hatchback.

blir nok litt mer på demping og kabler tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo se fornuftig ut dette...

Men litt skeptisk på det med spiller/dvd... For 5000,- får du kanskje en pakke med dvd spiller og løs skjerm, men du må ha en spiller i tillegg, og da blir det fort dyrere.. Er heller ikke tilhenger av billige løse skjermer og dvd spillere.

Om du absolutt skal ha dvd i bilen, bruk noen tusenlapper til og gå for pioneer avh-p5700dvd...

Når det gjelder hva du skal bruke de pengene på ville jeg satt dett sånn ca slik :

-Frontsett = Hertz HSK165 - 2290,-

-Subwoofere = 2x Hertz ES-250D - 1980,-

-2 kanals forsterker X2: 2x Dynabel BF1702 - 4396,-

-Cdspiller/dvd = (?)

-Kabler +: 1000,-

-byggemateriale : 1500-2000,- om du skal gjøre en litt viderekommen install.

-Demping: 1000,- ++

Bassene er dobbeltspola så du paralellkobler spolene, og seriekobler mellom elementene, da oppnår du en impedanse på 4ohm...

Passer utmerket til forsterkeren...

Du kommer faktisk under ditt budsjett vil jeg tro, men dette er produkter som virkelig kan låte bedre enn mangt til langt høyere pris...

Tror de fleste som har erfaring med disse produktene kan si seg enig med det..

Har alt dette på lager, og du er vel CH medlem også du....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider