Gå til innhold

1985 galant Turbo prosjekt

Ranger emnet


XTwisted

Anbefalte innlegg

Hallo!!!:-) lurer på om det går an å få trimdeler til en 1985 galant turbo motor(4G63T)

Turbo manifoil og eksos anlegg er ikke noe problem,det lager jeg selv.Men deler som

ny "LUFTMENGDEMÅLER"den sChWæææære klumpen av en luftfilterboks. om det finns noe mindre i størrelse å bruke????

 

trenger deler som

Bedre fordeler og coil (Trim)

Forsterket rammelager/rådelager,Veiv/Svinghjul,Råder/stempel

Nytt insprøytnings system (dual point holder ikke)og er for knotete

Større turbo

Større oljepumpe

bensinpumpe (Høytrykks)

Sinter clutch!!!!!!!!!

Forsterket girkasse som ikke detter sammen(80 talls girkasser suger Hoppetau)

Styling!!!!!!!!!!!!!

 

Trenger tips fra noen som kan ganske mye om Mitsubishi fra 80 tallet!!!!!

1985 Galant turbo

1990 lancer 1,5 wooooho 0 til 60 på to dager:-)

Eat Sleep Drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling ute av produksjon og er svært vrient å få tak i desverre!

 

Btw: jeg har samma planer som deg..hiver meg med om det er greit.. cheers

 

Så vi kan jo starte med filter, eksos og IC...?

 

 

Er ikke 88mod en nyere motor??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Poste Bilder om ei stund,Må få tak i kamera først..

 

Nå for tiden bygger jeg intercooler,men må få tak i en mindre radiator for å få plass

til turbo rørene.Det går ikke an å bygge om det sugerøret som går over toppen

og inn på innsuget.tenkte å bygge ny manifoil og få HalTech F9a innsprøytning isteden for det eksisterende dual point greierne.blir for lite bensin når jeg skal justere opp turbo trykket

 

Luft filter??? hvor stort filter må jeg ha får at det skal gå over luftmengdemåleren?????

 

Skal bygge eksos anlegg idag (2,5")

 

Gsi power?Hva har du gjort med din Galant? Bilder???

Eat Sleep Drift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

88 modellene kom ikke med turbo. den siste turbo modellen kom i 87 tror jeg

med 150 gamp

 

jeg har 170 hesteren!!! justert opp til 0,7 bar, men det ble ikke så mye forskjell..

 

Rettelse: Siste turbo-modellen kom i 88!

 

Har selv en orginal 88mod turbo ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

88 modellene kom ikke med turbo. den siste turbo modellen kom i 87 tror jeg

med 150 gamp

 

jeg har 170 hesteren!!! justert opp til 0,7 bar, men det ble ikke så mye forskjell..

 

 

150hk??? hadde en 84mod rwd, den var orginat med 170hk samme motoren som sitter i starioen bare den har inrercoler og 190hk...

Monopoint insprut.

 

Hadde også planer å trimme den litt opp men fant ut at det ble for dyrt var lettere og kjøpen en annen bil som var lettere å trimme..

Må jo ha noe annet sprut, annen innsugsmanifoil med flere dyser, bytte turbo og grenrør, få montert intercoller,eksos, luftfiler, så kjøpe mappsensor så man blir kvitt mengdemåleren. men vet ikke kor mye innmaten holder før men må gjøre noe med den..

 

Har du foresten rwd eller fwd???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår