Gå til innhold

Arendal-Grimstad på to minutter

Ranger emnet

Yahn

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke skjønner er at på rett slette så gjør sykkelen 280-290 og når han legger sykkelen i en sving så får han 303. Skulle vel vært omvendt.. Nå har jeg ikke sykkel lappen eller kjørt mc. Men har kjørt moped å Tråsykkel, å somregel går det fortere rett fram enn i svinga;) spesielt når man snakker max fart.

Når jeg ser videoen får jeg ingen tanker om at han er dust, dum eller idiot. Er imponert nesten. Jeg tror ikke jeg hadde tørt det, med tanke på livet eller lappen:) Og folk som mener dette er som ghost rider, så er det ikke det. Er ikke en bil på veien engang (2 eller no). Ghost rider kjører i samme fart i rushtrafikken.

nomex: Du burde kanskje kjøre endel før du snakker (Alene altså, med lappen). ikke det at jeg mener 17 åringer ikke kan snakke om dette. Men jeg tror ikke jeg kunne utalt meg om det samme når jeg var 17 og ikke hadde hatt den erfaringen jeg har etter 4 år med kjøring. (selvom 4 år ikke er så forbanna mye men;) hehe)

Det var det jeg ville si.

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg ikke skjønner er at på rett slette så gjør sykkelen 280-290 og når han legger sykkelen i en sving så får han 303. Skulle vel vært omvendt..

Er det ikke slik at mange sykler har sperre på 299km/t? Da kan det vel tenkes at denne sperren blir litt unøyaktig i sving og/eller når sykkelen legges ned til siden...

"Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan.

I begge tilfeller har du rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare speedometeret som stopper på 299 :)

hvis speedometeret stopper på 299 så hadde vel ikke 303 poppa opp på skjermen;)

Hva slags sykkel er det snakk om her egentlig? R1, GSX-R 1000, CBR osv? ? noen som vet?

Er det ikke slik at mange sykler har sperre på 299km/t? Da kan det vel tenkes at denne sperren blir litt unøyaktig i sving og/eller når sykkelen legges ned til siden...

Kanksje det.

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis speedometeret stopper på 299 så hadde vel ikke 303 poppa opp på skjermen;)

Han har vel sansynligvis bytta speedometer. Såvidt jeg vet, er speedometeret sperra på 299 på alle syklene som kommer inn i norge.

Det var 2 ting jeg ikke likte i den filmen:

Bakhjulskjøringa (hvorfor steig farten på speedo når han lå på bakhjulet forresten?)

Sjanglinga

Bakhjulskjøringa så mer eller mindre ukontrollert ut og i ene tilfellet får han sykkelen ned på 2 hjul nesten helt i veikanten.

Sjanglinga provoserte meg en del. Når man først skal kjøre så fort, bør man greie å holde seg i sitt eget kjørefelt og det er vel også ett tegn på at han ikke har god nok kontroll til å kjøre så fort.

Syns også at han burde bremsa ned mye mer når han kom bak den bilen. Hadde det kommet bil imot der, måtte han kjørt mellom dem og håpt på det beste.

Kjører lett mc selv og kjører ikke alltid like pent, men jeg har konstant i tankene at kjøringa mi ikke skal gå utover andre. Kjører ikke i venstre felt, og hvis jeg ser en bil/mc i mitt felt lenger framme, sakker jeg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som tror dette er god motorsykkel kjøring, så kan jeg bare si en ting tro kan dere gjøre i kirka!

En hver tulling med luft nok mellom øra klarer å få en sykkel til å gå i 300kmh viss sykkelen klarer dette.

Bare synd at denne personen beviser for oss alle at han ikke er noen proff kjører, og spiller russisk rulett med andre mennesker.

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R1 var det ihvertfall ikke, tror det var en gsx-r 1000. Speedometeret går på girkassa ja. Hva var det som var rart med giringen? La ikke merke til noe når jeg så filmen.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pen vei bortover der, nesten ingen trafikk når han kjører, er sikkert fryktelig morro, men er jo ikke 100% kontroll heller inne i bildet, han er stadig helt ute i kanten.

Men hvis det hadde ligget en stein i veien, å han hadde truffet den så hadde han faen med flakset så langt at de ikke hadde funnet han igjen!

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå diskuterte vi denne sykkelen daa;) hehe

Ble litt forvirring her.

Trodde du mente hastigheten på selve sykkelen. Så kom en annen og sa at de fleste var sperret til 299. Så sa jeg "bare på speedometeret". Da mente jeg altså "de fleste" sykklene :)

osv

På "grisekjoring2" filmen kjører de gixxer med sperre på 299 (mye kulere film egentlig, farligere, råere osv :) )

ligger på den samme siden.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det villeste jeg har sett.

Synes det imponerte mer enn ghostrider egentlig (så noe av den på http://www.streetfire.net), det athan kjører SÅ jævelig på de krappe svingene og inn i smale tuneller, på sleten norsk asfalt. *Grøss*. Det der er egentlig en "heltedåd", bare det å klare å kjøre SÅ SINNSYKT GRIS.

Helt UTROLIG. Er det gjort på natta, el tidlig på morran? Var SYKT lite trafik der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider