Gå til innhold

Får ikke nok ladetrykk

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har en 97 model ft motor i bilen min. Orginal turbo og intercooler. Har prøvd å justere ladetrykket opp men virker ikke som den vil stort over 0,6. Tidligere har jeg kjørt med den på 0,8 men jeg justerte det ned for en stund siden(stupid). Hva kan være feilen? Hvis det var hull i intercooleren ville jeg da klart å lade så mye?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter lekkasjer ved fra turbo --> IC ---> Innsug!

Men vet ikke om det er så veldig lurt å skru opp trykket på den her hvis den ikke er chippa! Men du kan jo prøve å dra av wastegateslangenhvis du er i tvil om den lader mer! :fire:

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått den til å lade 0.8 nå. Virker greit har ikke prøvd å stille mer opp. Motoren er chippa og jeg justerer ikke på wastgaten. Har en boost kontroler fra turboxs montert.

Jeg må ikke bytte fjæra hvis jeg skal ha mer en 0,8 når jeg har pyseventil??

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja... Får prøve å gjøre som dere sa og putte på par skiver på skruen på wastgaten. Hadde trodd jeg fint kunne justere så mye opp med den ventilen jeg kjøpte. Har du godkjent motorbytte på bilen din da? Tenkte jeg skulle fikse alle småfeila snart og prøve å få den igjennom kontroll.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider