Gå til innhold

coilover til 240

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

Coilovers til 240 kan du lage selv.. man får kjøp løse hylser med mutter til å sveise på fjærbeinet, fjær kjøper du i ønsket styrke og hardhet.

så framme er d enkelt.

bak blir d nok verre.

hjelper utrolig lite da du ikke får en demper som er beregnet på og ha lav bil som i utgangspunktet er problemet mitt...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har laget mine selv og har "masse" vandring på demper, bruker bilstein innmat, jeg kan skru min ned så jeg har 2 cm klaring mellom travers og bakken og fortsatt ha litt demping igjen så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem å lage disse selv, kjøpte alle delene utenom dempere av Pedersen Racing.

hjelper utrolig lite da du ikke får en demper som er beregnet på og ha lav bil som i utgangspunktet er problemet mitt...

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Jeg har laget mine selv og har "masse" vandring på demper, bruker bilstein innmat, jeg kan skru min ned så jeg har 2 cm klaring mellom travers og bakken og fortsatt ha litt demping igjen så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem å lage disse selv, kjøpte alle delene utenom dempere av Pedersen Racing.

fikk du tak i hylser som passer rundt dempern på 240? snakka kollevold, og da fantes det ikke hylser som var store nok i følge dem i hvertfall..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du tak i hylser som passer rundt dempern på 240? snakka kollevold, og da fantes det ikke hylser som var store nok i følge dem i hvertfall..

Om det ikke finnes kan du ta kontakt med en mekanisk bedrift av noe slag og få dem til å lage hylser til deg. Tror ikke det ska vere så vanskelig å lage det (ikke så fryktelig dyrt)

Men lykke til! Håper det ordner seg!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dempere fjører og kit for ombygging av fjørbein så endte det ca på 7000kr for alt som trengtes via pedersen.. er i grunn ikke så ille det da!

mer info på dette?

her snakker vi KUN framme?

har sellholm coilover bolt on til 240?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider