Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Har ferdig hull i bilen som mål er 15cm fra hull til hull oppe, men bare 13 fra hull til hull nede, og 16 cm fra hullene nede og opp. Passer dette til noe? Eller må jeg borre opp nye hull? Ikke at det er egentlig et problem. Har ikke lett så mye, men finner ikke no "avstandsskisser" på nettet. Noen som vet hvilken str på høytallere som har mål som ligner på disse? Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 hvilken bil er dette snakk om da? virket ikke som en av de mest brukte størrelsene i allefall. kan det være 5x7" eller 6x8" kanskje? i såfall finner du et fåtall av høyttalere i allefall på http://www.bilradiospesialisten.no under høyttalere -> Spesialtilpassete edit: hmm, nei. var vist jeg som surret nå. virket litt rar den størrelsen der. eller så er det bare jeg som trenger litt mere søvn... skal jo være samme avstand på hullene på 5x7" og 6x8"? på lang og kort-siden da selvfølgelig. vet jo at det er ovalt... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Hehe... ja vet at det skal være lik avstand... men kunne jo i beste fall bare lage 1 nytt hulll...ja tror også at det er noe sånt... bare jeg hadde fått vite hva avstandene mellom hullene hadde vært på 5x7 eller 6x8 så... Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Et lite hint om hva slags bil du har, hadde hjulpet mye... vi har et lass av høyttaleroverganger til de fleste tilfeller av sære innfestninger. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 har en mazda 323 93 mod... har fått høre om overgang før... men når jeg kom inn på siden stod det om 626... så er i tvil... kjipt å kjøpe for å finne ut at det ikke passer Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 åja det var deg ja... og diameteren på hele åpningen er da ca....? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Diameteren til magneten eller høytaller åpningen? Høytallere åpning er oval... ser ut som 6x8 åpning egentlig. Kan måle og komme med det senere idag. men ser ut som den 626 overgangen kunne passe... så blir vel 5" 1\4 tror jeg... Kan kjøpe og se... går det ikke så får man gjøre at det går :P Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 93 mod. 323 har 4" framme og 5,25" bak. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 tusen takk... så jeg trenger ingen overgang heller? Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Har du et ovalt hull, trenger du en overgang om du vil ha noe annet enn 6x8". Det ligger nemlig an til at det er plass til en 6x8" der, hullet er da isåfall ca 18 cm på det lengste og 12,5 på det bredeste. Da passer den 626-overgangen, om du vil ha inn en 5,25". Ellers har vi noen 6x8-sett, også komponentsett. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Danielen skrev: tusen takk... så jeg trenger ingen overgang heller? Overgang kan du fint lage. Ikke noe problem det! Trenger du hjelp så send meg en PM! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 sååå... ja... 20 på lengste og 13 andre veien... men burde jeg da satse på 6x8 eller 5,25" høytallere? Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Tja, nå husker jeg ikke hva du hadde ellers i bilen, men legg mest penger og innsats i lyd foran i bilen. Har du basskasse eller skal ha det, er 5,25 greit nok. Skal du kun ha to par høyttalere i bilen, er det nok bedre med 6x8 for å få litt mer basstrykk... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Har 10 cm foran... synes lyden bak overdøver dem altfor mye, men tørr ikke å la for mye av lyden gå foran med fare for å sprenge dem. 6x9 i hattehylla. oG en 12" basser baki. Siter DT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg