Gå til innhold

Volvo 740 TIC langtidsproskjet

Ranger emnet

Otto

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ei B230ET blokk er som regel ikke innkjørd, men utkjørt etter 280 000km.

Den gamle B230ET'en. min hei jeg ut etter ca 500000 og den var fremdeles fin. Hadde riktignok skifta alt i den ved 425000 ,men var ikke noe alvorlig galt med den da heller... men skal ikke stikke under en stol at de ikke er verdens sterkeste veivstaker på den,.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød bil er da ikke så ille som det en gang har vært. Er det klarlakk på det går det som regel greit. Har ikke noen problemer med min ihvertfall :)

har rubbet pasret, skal ta det en gang til så blir det vel bra :)

har du noen bilder av bilen din da? (mange bilder)*liker å se på bilder* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. da har jeg fått på plass 6x9 i hatthyllen :) måtte bygge en ny oppå den orginale for d skulle bli plass, eller.. jeg kunne kuttet i karoseriet, men jeg tok det heller den easy måten.. tok noen bilde :)

orginale hattehyllen..

otto-740tic-hattehylle1.jpg

islasjonsmatte.. ligger under hathyllen..

otto-740tic-hattehylle2.jpg

ut med den!

otto-740tic-hattehylle3.jpg

sånn :)

otto-740tic-hattehylle4.jpg

Lå noen kabler under der, lurte litt på om det var ferdilagt til høyrtalere,

men vi fant ikke ut hvor de gikk. Prøvde å måle litt på ledningen bak cdspillern, men til ingen nytte.. :(

otto-740tic-hattehylle5.jpg

i gang med å lage platen som skal ligge over den orginale hatthyllen..

otto-740tic-hattehylle6.jpg

måle opp litt :)

otto-740tic-hattehylle7.jpg

Lage litt hull :)

otto-740tic-hattehylle8.jpg

Testing :)

otto-740tic-hattehylle9.jpg

på plass i bilen..

otto-740tic-hattehylle10.jpg

skal ta bilder av ferdig med trekk... kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kjørte for stund siden til "jobb" å da jeg kom fram fant jeg ut at jeg hadde glemt nøkkelen til skape mitt. Så var det bare å peise på hjem, får nå hadde jeg dårlig tid(i forsvaret kommer man ikke forsent for å si det sånn). på turen tilbake til leiren røyk ei pakkning i hydralikken til cluth`n...alacocaina :drive2 så da var girkasse "låst" :fire: i fri.. så siden da har bilen stått i ro. fikk bestilt cluth på onsdag denne uke(fra Mekononen i Bodø 2900.- ), og på mandag blir det action! *gleder meg som en unge* :D

Da jeg kom på mekonomen, hadde jeg uniformen på og ekspiditøren spurte om jeg var medlem av forsvaets hobbyklubb.. så fant jeg ut at vis man var medlem der(30kr i året) får man masse rabatter på bilrekvesitabutikker.

så da kostet cluthen 2100kr :D cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et blokka mi til den hadde gått 425000 så den kan fint holde lenge. blir fort endel skjørtebank men

kommer vell kanskje ann på hvordan man baehandler/trimmer den....?er vell ikke akkurat nå bra utgangspungt for motorprosjekt slik den er orginal

Otto: Får ta ett lite 740 treff i bodø når jeg får toppen på plass :thumb

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vell kanskje ann på hvordan man baehandler/trimmer den....?er vell ikke akkurat nå bra utgangspungt for motorprosjekt slik den er orginal

Otto: Får ta ett lite 740 treff i bodø når jeg får toppen på plass :thumb

jah! d syns æ! mene æ må få cluth skifta.. den e maks fuck.. den e så gåen at hydralikken spræng ut ei pakning.. og bil e "låst" i fri.. kan man si !:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider