Gå til innhold

Volvo 740 TIC langtidsproskjet

Ranger emnet

Otto

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får litt penere lyd med 2 potter, men man får mer effekt med 1 potte. Bråker ikke voldsomt med 1 potte, helt kurrant!!

Må si at jeg synes ikke at lyden tok helt av.. MEN defentlig mer effekt, grommer lyd, kommer stikkflammer om du rusern godt :) fetterått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei det bytte av eksos anlegg grinchy

http://www.pedersens-racing.no/bil/JT-superflow/

JT75-K1.JPG

Dette er årsaken til at jeg byttet det nå. så ligger økonomien litt utenfor det planlagte. men men det skal bare går bra :)

eksos_gammel.jpg

Pakken kom!

3tom_JT_superflow1.jpg

Krom "3,5 stuss!

3tom_JT_superflow2.jpg

Enda litt mer problemer, frieksos.

frieksos.JPG

Stuss og potter!

3tom_JT_superflow3.jpg

Gammelt og nytt stilt opp mot hverandre!

3tom_JT_superflow4.jpg

Kommer seg på plass =)

3tom_JT_superflow5.jpg

Ute å prøve hører.

740_cn2.jpg

Nå var det gamle eksosn veldi dårlig så det er nok grunnen til at jeg merket enn del forskjell på effekt. Kommer blå stikkflamme om man ruser litt. er så fornøyd! lyden er heller ikke overdrevet grom. jeg var litt skeptisk til det, men det funker helt fint:)

kan jo nevne at du må kjøpe eksospasta i tillegg og man må bytte boltene på turboen(de sitter jævlig godt, så legg av enn god del tid på de) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. du burde seriøst vurdere å skaffe deg det plast-dekselet under fanger'n...Enderøret er pent, men det er derimot IKKE en halv-eloksert eksospotte ;) Som syns under bilen din i lang vei..hehe.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. du burde seriøst vurdere å skaffe deg det plast-dekselet under fanger'n...Enderøret er pent, men det er derimot IKKE en halv-eloksert eksospotte ;) Som syns under bilen din i lang vei..hehe.

den ligger nå her, var noe snø og is som tok et godt tak i den :P så skal få den på plass.. vet det ser domt ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merka du mykje forskjell på de orginale og 3" ? og korleis var passforma? :)

som jeg har prøvd å understreke er at det orginale eksoen var ødelagt. så vet ikke 100% men d ble mye bedre da jeg fikk byttet. passformen var ikke 100%, måtte kappe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprengskive er ikke særlig smart å bruke... når turboen blir 900 grader varm, så mister sprengskiva selve "fjær" trykket sitt mot mutter'n, og da fungerer den som en vanlig skive til slutt.

Man ser det godt ved å ta av en sprengskive EN gang etter en skikkelig tur...null spenn igjen.

her brukes heller muttere som er ovale i ene enden... de holder mye bedre, og kan tom. brukes flere ganger om de låser.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprengskive er ikke særlig smart å bruke... når turboen blir 900 grader varm, så mister sprengskiva selve "fjær" trykket sitt mot mutter'n, og da fungerer den som en vanlig skive til slutt.

Man ser det godt ved å ta av en sprengskive EN gang etter en skikkelig tur...null spenn igjen.

her brukes heller muttere som er ovale i ene enden... de holder mye bedre, og kan tom. brukes flere ganger om de låser.

Jeg har brukt sprengskiver på min, og dem mister spennet ja, men dem har fortsatt den hakkete overflaten. Det låser bedre.

Og det med ovale muttre, så kreves det vel endel press for å greie å få ei syrefast mutter oval..

Bytter ut så mye jeg kan til syrefast på min bil jeg..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider