Gå til innhold

Div slanger på 230A

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal sette inn en fin fin 230A motor i 240en min t helga.

Men det merkelige er at den har samme vakumslange oppsette som på en K motor assman Har vært automatgear på den, kan det ha noe med det å gjøre ?

Noen som vet hvor slangen som skal være her skal gå hen?

Insug mangler slange.JPG

Hva er disse til? Kan jeg blokkere disse ?

Innsug blokkere.JPG

Hva er denne ledningen til? Ser hvor den går.. Blå ledning? :/

hvaledning til.JPG

Hva er dette for noe? Går 2 vakumslanger in på, den ene går til ikke no vis jeg tar vekk alle slangene.. Kan jeg blokkere hele greia, eller bare ene? Er den viktig for motoren?

sensor topp blokk.JPG

Håper noen kan svare på dette:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1: Har med egr systemet å gjøre, skal kobles på den ene slangen som går oppover i bildet 4. Om jeg ikke tar feil skal den koble ut EGR når du gasser på (lavt vakum).

Bilde 2: Her skal varmstartsventilen kobles til, skal være forbindelse mellom de to slangene med tenning på, og åpent med tenning av.

Bilde 4: Ene slangen går til forgasseren, den andre går til vakumklokken i bakkanten av motoren. I prinsippet kan du fjerne hele EGR systemet, men du vil ikke tjene noe spesiellt på det.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1: Har med egr systemet å gjøre, skal kobles på den ene slangen som går oppover i bildet 4. Om jeg ikke tar feil skal den koble ut EGR når du gasser på (lavt vakum).

Bilde 2: Her skal varmstartsventilen kobles til, skal være forbindelse mellom de to slangene med tenning på, og åpent med tenning av.

Bilde 4: Ene slangen går til forgasseren, den andre går til vakumklokken i bakkanten av motoren. I prinsippet kan du fjerne hele EGR systemet, men du vil ikke tjene noe spesiellt på det.

Takk for svar, men finst det et koblings skjema over slanger på 230A ?

Hadde vært fint om noen har et slikt et :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider