AlpejoHn Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Hei, Skal sette inn en fin fin 230A motor i 240en min t helga. Men det merkelige er at den har samme vakumslange oppsette som på en K motor assman Har vært automatgear på den, kan det ha noe med det å gjøre ? Noen som vet hvor slangen som skal være her skal gå hen? Hva er disse til? Kan jeg blokkere disse ? Hva er denne ledningen til? Ser hvor den går.. Blå ledning? :/ Hva er dette for noe? Går 2 vakumslanger in på, den ene går til ikke no vis jeg tar vekk alle slangene.. Kan jeg blokkere hele greia, eller bare ene? Er den viktig for motoren? Håper noen kan svare på dette:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Den blå ledningen du har der, skal kobles på kaldstartventilen som ligger oppforbi bremsekraftforsterkeren. Skulle nesten hatt et bilde men vet ikke hvordan jeg får det til.. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Bilde 1: Har med egr systemet å gjøre, skal kobles på den ene slangen som går oppover i bildet 4. Om jeg ikke tar feil skal den koble ut EGR når du gasser på (lavt vakum). Bilde 2: Her skal varmstartsventilen kobles til, skal være forbindelse mellom de to slangene med tenning på, og åpent med tenning av. Bilde 4: Ene slangen går til forgasseren, den andre går til vakumklokken i bakkanten av motoren. I prinsippet kan du fjerne hele EGR systemet, men du vil ikke tjene noe spesiellt på det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Bilde 1: Har med egr systemet å gjøre, skal kobles på den ene slangen som går oppover i bildet 4. Om jeg ikke tar feil skal den koble ut EGR når du gasser på (lavt vakum). Bilde 2: Her skal varmstartsventilen kobles til, skal være forbindelse mellom de to slangene med tenning på, og åpent med tenning av. Bilde 4: Ene slangen går til forgasseren, den andre går til vakumklokken i bakkanten av motoren. I prinsippet kan du fjerne hele EGR systemet, men du vil ikke tjene noe spesiellt på det. Takk for svar, men finst det et koblings skjema over slanger på 230A ? Hadde vært fint om noen har et slikt et :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Slangeskjema? :hammer Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Takk for svar, men finst det et koblings skjema over slanger på 230A ? Hadde vært fint om noen har et slikt et :) hehe dinna kald start tingen kasta ej til h... nor vi sette inn k motoren... hehe Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 "Koblingsskjema" over slanger da! hadde noe lignende til K motor... men husker ikke hvor jeg har gjort av det :( Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Husk å sette inn støttelageret til girkassa i veiva da, siden motoren har vært automat Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Husk å sette inn støttelageret til girkassa i veiva da, siden motoren har vært automat Veit :) Skal kjøpe nytt det også.. det lagere hadde dem på lager ;) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.