Gå til innhold

Ombygging til 4hjulsTrekk?

Ranger emnet

kjakan_mm

Anbefalte innlegg

Hei!

topic sier mye, men ikke alt :P

jeg lurer på om det er noen som har greie på å bygge om en saab 90 GL 1986mod(forhjulstrekk) til 4wd..

Og hva som må til for å gjennomføre et slik prosjekt?

Vet ikke om dette engang er mulig, men er vel lov å spørre;)

ThanKs=)

Alt går, det er kun spørsmål om tid og penger:) Som andre her sier, er det en svenske som har gjort/gjør det.. på rejsa.nu kan du finne dette prosjektet, søk på 900 aero ellerno sånt. Det er også bygget saab 9000 med rwd for rally, og er sikkert enda flere som har gjort tilsvarende arbeid med slike biler. Fordelen med Saab er at motoren allerede står "riktig" vei, og at man faktisk kan få kjøpt girkasser som er forberedt for 4wd, noe som jeg tror letter arbeidet en del:) jørgen eriksson i sverige lager forsterkede girkasser til saab, hør med han, kan hende han har noen tips å komme med om hva som lønner seg å bruke av akslinger, bakstillinger osv.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

de enkeltpersonene dere nevner, vet dere hvordan jeg kan få tak i dem?

Takk! =)

øh.. sjekk forumet på http://www.saabturboclub.net.. tror faktisk det er en som har planer om å kjøpe saab 900 med 4wd fra sverige der.. spør du etter jørgen eriksson har sikkert noen kontaktinfo til han også.. http://www.köpsläp.nu/ tror jeg også skal funke, han driver egentlig og selger tilhengere, men har en fetisj for gamle saab-girkasser:)

her fant jeg også tråden som omhandlet det svenske pågåendet saab 4wd-prosjektet: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=14412&highlight=saab+4wd

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har vært hos han Eriksson å kjøpt kasse med en kamerat... Skikkelig raring... hehe. Koselig fyr da. Bor i ett sted som heter Erikstad. Sør for "fucking" Åmål. Men veit ikke om han har spes peil på 4wd kasser. Han spesialiserer seg på forsterking av orginalkasser. Kassa koster ca 12000,-

Per Eklund tror jeg ikke bryr seg om hjemmemekkere fra Norge. Blir det samme som å ta en tur til Turbokarlsen i Mjøndalen og spørre hva man må gjøre for å sette inn turbo på en hvilken som helst bil. Man blir jagd på dør. Gretne gamle gubber spør du meg.

Men for din del kommer alt an på interessen din da. Om du brenner for Saab og har nok penger. Hvis du vil gjøre noen få har gjort før er alt mulig med mange nok timer på verkstedet og nok penger, men hvis du har en Saab og har lyst på 4wd så ville jeg satset på å solgt den og kjøpt en annen bil.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider