Gå til innhold

Opel Astra 1,6i fjusking

Ranger emnet

Astra-Driver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en opel astra 1,6i..den går helt strøkent vanligvis...men den har sine dager.plutselig finner den på at den skal "hakke" litt bortover veien...dette skjer spesielt om jeg f.eks ligger på 3.gir i lav fart.det føles litt som han gir bånn (i ett hundredels sekund, altså jeg får ett rykk)om jeg ikke da trår inn clutsjen eller gir bånn gass,vil den "rykke og hoppe" seg bort over ei lita beite.ingen lamper lyser.dette er utrolig irriterende, spesielt da jeg har forklart situasjonen til opel og betalt ca 2-3000,- uten endringer...det er også litt kinkig at det bare skjer på noen utvalgte dager.siden mekanikeren som prøvekjører får aldri føle denne "hakkingen",og når han da tester bilen etter at en del er byttet skriver han på regninga: prøvekjørt-ingen fjusk.værgudene har ingen innvirkning.han har hakket i regn,full sol,vinter, sommer,overskyet.... jeg er utrolig forvirret...noen som har peil?

Hilsen en astra kjører som liker fin flyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som at du har begynt å få antydning til ventilheng, noe som er vanelig på disse motorene..

Coilen er også en svakhet men da bruker den å fjuske nesten hele tiden..

Takk for svar!

ventilheng ja...kan stemme d,for hører en svak antydning til noe tikking når den står på tomgang...hvordan kan jeg kvitte meg med dette?og har du noe aning om hva det vil koste meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

ventilheng ja...kan stemme d,for hører en svak antydning til noe tikking når den står på tomgang...hvordan kan jeg kvitte meg med dette?og har du noe aning om hva det vil koste meg?

Prøv og kjør motoren varm, så kjører du den på va 4500-5000rpm over en strekning på va 5 min..

Kan henne den løsner da...

Vis ikke må toppen av og overhaldes. pris ca 15.000.-

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar.

Overhaling av toppen er uaktuelt. da dette er dyrt.

så jeg får prøve det andre forslaget ditt.

Kan dette utvikle seg til det verre?

Vil du anbefale meg å selge bilen, om jeg ikke får fikset dette selv?

Finnes det noe "vidunder middel" som er verdt et forsøk kanskje?

mvh. Astra-Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar.

Overhaling av toppen er uaktuelt. da dette er dyrt.

så jeg får prøve det andre forslaget ditt.

Kan dette utvikle seg til det verre?

Vil du anbefale meg å selge bilen, om jeg ikke får fikset dette selv?

Finnes det noe "vidunder middel" som er verdt et forsøk kanskje?

mvh. Astra-Driver

Ja finnes jo flere triks som går ann på prøve, motor rens som blandes i oljen og kjøres litt med så skiftes. Kan også bruke diesel i oljen men da skal men være forsiktig at det ikke går galt...

Kan også ta en av vakumslangene på innsuget av og sprøyte farris inn i den mens du holder bra turtall på motoren det vill gjøre ventilene ren.

Men har du ikke noen kompiser som kan litt om bil som kunne sittet på og hørt om det hørers ut som tennings feil eller noe mekanisk..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 8 months later...
  • 4 weeks later...

å kjøre i 110 på 3gir i ca 5min funka for min del.men kom tilbake etter ett år el no.men ikke like ille.du får tak i noen omega produkter som hjelper/utsetter driten.Er jo ikke dumt å sjekke tenningen å diverse filtre også,og sjekke at alt av vakumslanger er som de skal.tror dette er meget vanlig på disse opel motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider