Gå til innhold

Langtur med gåen toppakning..?

Ranger emnet

Volvo-trimmaren

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Lurte på en ting.. Hvordan går det å kjøre langtur med en bil med gåen toppakning..? Vil det være helt uaktuelt eller går det greit hvis man bare stopper med jevne mellomrom og kontrollerer / etterfyller olje og kjølevann..? Jeg skjønner jo at det sliter på motoren men det gjør ingenting for den skal skiftes ut uansett... Skal kanskje reise ganske langt for å se på en bil med gåen toppakning, og må vite om jeg kommer meg hjem igjen hvis jeg kjøper den... Eller er jeg nødt til å hente den med biltralle...? Finnes det andre transportmuligheter for en bil..? Går det an å sende den med tog eller noe..?

PS. Det er forresten snakk om en strekning på ca. 80 mil....

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida det blir ikke noe av... visste jo i utgangspunktet at det ikke var å anbefale akkurat.. men blei bare så gira når jeg så den bilen at jeg måtte høre hva folket hadde å si om det... men motoren skulle uansett blitt skiftet med det samme bilen var kommet i min garasje..;)

Får se om jeg låner meg en biltralle å reiser oppover å ser på den, eller om jeg finner noe annet interessant som er kjørbart, og kanskje litt nærmere..;)

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt tur-retur trondheim-oslo med full gjennomtrekk i motoren. Starta fint på dovre (i 15 speik), all varme forsvant fra varmeapparatet. Kom oss til dombås og bunkra opp med 7-8 spylerveskedunker med vann. På vei tilbake fra oslo brukte bilen mer vann enn bensin. Bilen var i daglig bruk i nesten 2mnd etter "hendelsen" :)

Men ta med biltralle du, og svipp innom oslo og dra med deg en bil for meg opp til Trondheim, hvis det er nordover du skal :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra, alt etter hvor galt det er.. En kompis har en golf med gåen paknimg, den går jo enda, litt tungstarta å slikt men.. Den går greit til å frakte liksom..

Men vet ikke helt om jeg hadde tatt kjangsen på å jort det da.. Men det er alt etter som hvor ødelagt den er..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider